Gå til innhold

Nazist er blitt det nye ordet for å dehumanisere noen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
9 hours ago, skaftetryne32 said:

Jeg føler vel egentlig at dette er utfordringen til Europa, men vi har ikke denne ukulturen hovedsakelig i Europa, det er i nasjoner som usa, russland, kina og tyrkia som virkelig har problemer med det, vi er omringet av dem, og de prøver å skyve de problemene på oss, prøver å lure oss med påvirknings programmene deres aka SOME, spesielt usa og kina er syndere her, ikke bare syndere egentlig, det er legitimt å kalle det hybrid krigføring spør du meg.

Jeg er enig i det du skriver her.  Men noe vi sikkert er uenig i er at jeg mener hele denne woke bølgen er en del av denne SOME hybridkrigføringen mot oss.  Designet for å svekke oss ved å få oss til å fokusere på uvesentligheter og sette oss opp mot hverandre.

Dette med 72 kjønn f.eks.  Ingen med vettet i behold tror på det.  Dette gjør at det er svært provoserende for folk som meg når det ikke bare forventes at vi skal tolerere dette, noe jeg er villig til å gjøre, men også akseptere det og implementere det som en del av "vitenskapelig sannhet" og gi fordeler til folk fordi de er mentalt syke.  

Dette er blitt keiserens nye klær, hvor folk er livredde for å si at keiseren er naken.

Endret av Fatninja
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fatninja skrev (41 minutter siden):

Jeg er faktisk gammel nok til å huske begivenhetene.

Tenk deg at du lager en stor rød knapp.  In case of problemer, press denne knappen.   Det var riktignok hemmelighetstemplet at denne store røde knappen ville forårsake meltdown under gitte omstendigheter på grunn av sparetiltak.   Dette er ikke fiksjon.   

Dette viser bare hvilket feigt og usselt folkeslag russerne er.

Her er litt copy paste fra chatgtp:

• «Store røde knappen» = AZ-5 nødknapp for SCRAM.

• Skulle stoppe reaktoren.

• Feil design (grafitt-tuppene) gjorde at det skapte en eksplosiv reaktivitetsøkning.

• Bidro direkte til reaktor 4s ødeleggelse.

Sovjetiske kjernekraftingeniører visste om svakheten med grafitt-tuppene og at en SCRAM i visse lave-effekt-situasjoner kunne øke reaktiviteten kortvarig.

• Denne informasjonen ble klassifisert som “совершенно секретно” (strengt hemmelig) og ble aldri delt med operatørene i Tsjernobyl eller andre RBMK-anlegg.

• Operatørene trodde derfor at AZ-5 alltid var 100 % trygg.

• Etterforskningen avdekket at designfeilen hadde vært kjent i flere år.

• Sovjetiske myndigheter forsøkte i begynnelsen å skjule og benekte dette, men dokumenter fra 1983 og tidligere viste at risikoen var omtalt – men skjult.

Hvorfor skjulte de det?

1. Prestisje og politikk: RBMK-reaktoren var “prestige-prosjekt”.

2. Frykt for å innrømme designfeil i et stort sovjetisk kjernekraftverk.

3. Kultur for hemmelighold, spesielt innen sikkerhet og militærrelatert teknologi.

Hvor feig og direkte ond må du være for å holde noe sånt hemmelig?

FB_IMG_1763299105766.jpg

• Liker 1
Skrevet
50 minutes ago, Fatninja said:

Jeg er faktisk gammel nok til å huske begivenhetene.

Beklager å høre det. 

Med det sagt så siterer ChatGPT samme type kilder som er sentrale i forvirringen rundt RBMK reaktorene. Ein del av hemmeligholdet i Sovjetunionen som du sikter til gjør at informasjonen me har sjølv i dag ofte er inkomplett. Dette er eit voldsomt normalt problem - men forøvrig også kjedelig nok ikkje ekslusivt til Sovjetunionen, sjølv ikkje i samme tidsramma.

Alt sagt er dette ikkje noko eg kan produsere overveldende mykje av uten å henvise til eit større verk av dokumentarer, fordi det er mange timer som går med da. Igjen så vil problemet med hemmelighold også vise trynet, med mykje tilsynelatende motsigende informasjon til tider som følge. Det er ei smørje av feilinformasjon, misinformasjon og informasjonsgap, kombinert med telefonleken, som fort gir eit ikkje heilt komplett bilete.

Ikkje at kjernen av beskrivelsen på feilen er feil sånt sett - AZ-5 skulle vera ein trygg knapp, men under farlige omstendigheter produserte den ein motsatt reaksjon, og det tillot ein allereie farlig situasjonen til å gå amok praktiskt talt umiddelbart.

Tragedien ligg litt i at katastrofen allereie var i gang før dei trykket den.

• Innsiktsfullt 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...