Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Håndholdt gulvvasker til korte små rengjøringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en robotstøvsuger som mopper gulv hver natt, men med småbarn i hus blir det ofte en del graps rundt spisebordet. Er det noen som har noe erfaring med disse håndholdte gulvvaskerne og kan svare på hvor styrete det er å bare ta frem for små, kjappe runder etter måltid? Jeg så litt på Dyson sin Wash G1 og det virker som en del styr med rengjøring av selve maskinen etter hver gang og da er det kanskje like greit å bare gjøre det manuelt.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nimrad skrev (På 15.11.2025 den 7.02):

Vi har en robotstøvsuger som mopper gulv hver natt, men med småbarn i hus blir det ofte en del graps rundt spisebordet. Er det noen som har noe erfaring med disse håndholdte gulvvaskerne og kan svare på hvor styrete det er å bare ta frem for små, kjappe runder etter måltid? Jeg så litt på Dyson sin Wash G1 og det virker som en del styr med rengjøring av selve maskinen etter hver gang og da er det kanskje like greit å bare gjøre det manuelt.

Personlig liker jeg ingenting av dette maskineriet som selges om dagen. Ikke noe slår en microfiberfille og en mopp. Kjedelig men veldig enkelt og raskt, og synes jeg totalt sett bruker mye mindre tid samt at det blir renere.

Skrevet
Trulss skrev (47 minutter siden):

Personlig liker jeg ingenting av dette maskineriet som selges om dagen. Ikke noe slår en microfiberfille og en mopp.

Så du var ikke fornøyd altså? Hvilke har du erfaring med?

Skrevet
Nimrad skrev (1 time siden):

Så du var ikke fornøyd altså? Hvilke har du erfaring med?

Husker ikke navnet, men disse vaskerne må kjøres frem og tilbake mens en mopp dras sidelengs med vanlig vaskebevegelse, og det går hundre ganger raskere.  Det jeg derimot liker er en vanlig oppladbar støvsuger for å ta litt rundt sofaen og smuler på kjøkkenet osv. Børstene har også god effekt på tepper, madrasser.

Var også plaget med at gulvet ble altfor vått, og det kan ødelegge parketten.

Robotstøvsuger kommer ikke til i kriker og kroker.

Skrevet

Først disclaimer; jeg har bare prøvd Ryobi sin støvsuger i samme utforming som denne, men de har også en 3-i-1 løsning som de kaller det, altså den støvsuger og vasker: https://no.ryobitools.eu/rengjøring/støvsugere/gulvvaskere/rhfc18bl/rhfc18bl-0/

Kan være kjekt dersom man allerede har Ryobi verktøy fra før i hvert fall, så slipper man å kjøpe batteri/lader. Støvsugeren-varianten av denne som jeg har brukt har fungert veldig bra etter min standard i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...