Mbappe09 Skrevet 10. november 2025 Skrevet 10. november 2025 (endret) Hei, kan starte tråd her så kan samtlige som har interesse stille spørsmål/svare. Endret 18. november 2025 av Mbappe09
Simen1 Skrevet søndag kl 20:59 Skrevet søndag kl 20:59 Jeg vil mest bumpe tråden for å støtte den. Taycan er en nydelig bil og jeg kunne godt tenkt meg å ha en sånn "i et parallelt univers". Har den på finn-søk, litt uten mål og mening siden jeg uansett ikke kommer til å kjøpe så dyr bil og heller ikke en bil uten hengerfeste.
Complexity Skrevet søndag kl 21:16 Skrevet søndag kl 21:16 (endret) 20 minutes ago, Simen1 said: Jeg vil mest bumpe tråden for å støtte den. Taycan er en nydelig bil og jeg kunne godt tenkt meg å ha en sånn "i et parallelt univers". Har den på finn-søk, litt uten mål og mening siden jeg uansett ikke kommer til å kjøpe så dyr bil og heller ikke en bil uten hengerfeste. Ser billigste på finn nå ligger på 470 tusen. Er ikke så ille pris med tanke på hvilken bil det er. Har kun litt erfaring med søsterbilen Audi E-tron GT og det er morsomme greier. Taycan imponerer litt med å ha lange serviceintervaller og livstid på batterikjølevannet, i motsettning til en visse bilmerker som skal ha pengene dine opptil flere ganger årlig.. Endret søndag kl 21:20 av Complexity 1
Mbappe09 Skrevet søndag kl 21:18 Forfatter Skrevet søndag kl 21:18 Har hatt bilen i noen måneder. Fornøyd så langt.
Mbappe09 Skrevet søndag kl 21:19 Forfatter Skrevet søndag kl 21:19 Complexity skrev (1 minutt siden): Ser billigste på finn nå ligger på 470 tusen. Er ikke så ille pris med tanke på hvilken bil det er. Har kun litt erfaring med søsterbilen Audi E-tron GT og det er morsomme greier. Problemet med de er at de ikke har garanti. Skulle det være noe software feil (som dessverre er noe vanlig med disse bilene) så vil Porsche ta mye penger for å få det ordnet.
Complexity Skrevet søndag kl 21:21 Skrevet søndag kl 21:21 1 minute ago, Mbappe09 said: Problemet med de er at de ikke har garanti. Skulle det være noe software feil (som dessverre er noe vanlig med disse bilene) så vil Porsche ta mye penger for å få det ordnet. Fåes ikke noe forsikring mot slikt? Software feil er jo noe spesielt så spørs vel kansje..
Mbappe09 Skrevet søndag kl 21:30 Forfatter Skrevet søndag kl 21:30 Complexity skrev (7 minutter siden): Fåes ikke noe forsikring mot slikt? Software feil er jo noe spesielt så spørs vel kansje.. Nei, dessverre. Porsche har en utvidet garantiordning dersom bilen har passert 5 år, men 1 år koster rundt 27 tusen kr. Den dekker alt fra software til feil med hjullager osv. https://www.porsche.com/norway/no/accessoriesandservice/porscheservice/vehicleinformation/approvedwarranty/ Kul bil å kjøre, men helst med garanti.
Complexity Skrevet søndag kl 21:37 Skrevet søndag kl 21:37 (endret) 8 minutes ago, Mbappe09 said: Nei, dessverre. Porsche har en utvidet garantiordning dersom bilen har passert 5 år, men 1 år koster rundt 27 tusen kr. Den dekker alt fra software til feil med hjullager osv. https://www.porsche.com/norway/no/accessoriesandservice/porscheservice/vehicleinformation/approvedwarranty/ Kul bil å kjøre, men helst med garanti. Hah, syke tid. Og her har jeg alltid følt litt kudos til Porche for at disse bilene var billige å ha. Vet du om der er samme ulla på Audien? De har vel egen software på infotainment men i bakrunnen er det kansje samme ulla. Ser at det for noen år siden var en større oppdatering som bilene måtte ha. Den tok 12 timer å installere og brukte til tider å feile og måtte startes på nytt. Bare det høres jo ikke så trivielt ut.. Endret søndag kl 21:40 av Complexity 1
Mbappe09 Skrevet i går, 08:18 Forfatter Skrevet i går, 08:18 Complexity skrev (10 timer siden): Hah, syke tid. Og her har jeg alltid følt litt kudos til Porche for at disse bilene var billige å ha. Vet du om der er samme ulla på Audien? De har vel egen software på infotainment men i bakrunnen er det kansje samme ulla. Ser at det for noen år siden var en større oppdatering som bilene måtte ha. Den tok 12 timer å installere og brukte til tider å feile og måtte startes på nytt. Bare det høres jo ikke så trivielt ut.. Har aldri kjørt E-tron GT, men var faktisk blant bilene jeg vurderte før det ble Porsche. I og med at den er relativt ny og fremdeles går på garanti, så tror jeg de fleste ikke har noe å klage på. Jeg har lite til overs for Tesla, men software er de nok overlegne tyske biler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå