Gå til innhold

Bøyd schuko - noe problem?

Nimrad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en USB-C lader jeg bruker til reise som jeg hadde slengende i sekken en gang jeg var litt sent ute. Den ene pinnen på schuko-kontakten ble litt bøyd (jeg vil anslå 10 grader). Jeg bøyde den tilbake uten større problemer og har brukt den et par ganger nå. Alt ser fint og flott ut, men bør jeg være veldig skeptisk her?

(usikker på kategorien her, men bare å flytte)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville fortsatt å bruke den som den er. Såfremt begge pinnene kjennes helt faste ut så ville jeg ikke vært bekymret.

Har selv bøyd et par slike tilbake, uten problemer. En av dem var så bøyd at jeg hørte noe knekke (og ene pinnen ble helt løs) når jeg prøvde å bøye den tilbake. Denne kabelen ble såklart kastet.

Er laderen med fast kabel, så den kan ikke evt. skiftes med en ny Schuko til (jeg antar) en C5-kabel?

Skrevet
PaladinNO skrev (1 time siden):

Er laderen med fast kabel, så den kan ikke evt. skiftes med en ny Schuko til (jeg antar) en C5-kabel?

Det er en (jeg tipper proprietær) utskiftbar kontakt som står i den da det fulgte med andre plugger til UK, USA osv. Kan jo prøve å finne den, men det er ikke et stort kjent merke så jeg er litt usikker.

image.thumb.jpeg.e7a1dba814ff7b042db98877477f1815.jpeg

Skrevet

Skjønner, det er en slik multi-reiselader. Vi har også hatt et par slike av ymse kvalitet.

Da er jo såklart alternativet å kjøpe en ny.
Hiver ut et par alternativer etter et kjapt søk:
https://www.computersalg.no/i/10376327/energizer-ultimate-multiplug-eu-uk-us-gan-20w-pd-vegglader-valnøtt
https://www.proshop.no/Mobil-Adaptere-og-ladere/Sandberg-3in1-TravelCharger-65W/3301387

Evt. en batteribank.

Er ihvertfall godt man har alternativer når uhell skjer. :)
Beste er såklart å kunne fortsette å bruke det man har etter at noe har skjedd. Så da er spørsmålet om DU stoler på kontakten. Er ikke magefølelsen der, så kjøp en ny er mitt råd.

Skrevet (endret)
PaladinNO skrev (5 minutter siden):

Skjønner, det er en slik multi-reiselader. Vi har også hatt et par slike av ymse kvalitet.

Nja… Det føles god kvalitet egentlig, men den ble kastet i en sekk i innsjekket bagasje. Det er vel denne, ja: https://chargeasap.com/products/280w-zeus-charger

Burde kanskje være mulig å få ny plugg, kjøpe ny lader er litt overkill pga prisen så det er egentlig derfor jeg spør. Er veldig fornøyd med den ellers da jeg «trenger» 140w pluss mulighet til å lade andre ting samtidig.

Endret av Nimrad
Skrevet
Nimrad skrev (3 minutter siden):

Burde kanskje være mulig å få ny plugg, kjøpe ny lader er litt overkill pga prisen så det er egentlig derfor jeg spør. Er veldig fornøyd med den ellers da jeg «trenger» 140w pluss mulighet til å lade andre ting samtidig.

Ah, jeg ante ikke at den var så dyr. Jeg tenkte en typisk mobil-reiselader.

Da vil jeg anbefale en liten fotoveske, f.eks. Lowepro Adventura TLZ 20 III (sjekk størrelse), til å frakte laderen og overganger i.
Jeg gjør det slik med datamusen jeg har sammen med laptopvesken, og haugen med USB-minnepinner hvis jeg skal frakte det noe sted. En egen liten veske som ekstra beskyttelse av verdier mot støt og andre skader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...