Ludvig86 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Hey! Er det noen som vet hvor vannpumpa til en 2008 Mazda 5 (2.0 Diesel) befinner seg? I følge YT så ligger den lett tilgjengelig på passasjersiden fremme (bilde vedlagt, rød ring), men jeg klarer ikke å se den på vår. Motoren er ikke helt det samme ser jeg (dårlig bilde vedlagt) Noen som vet? Endret 4 timer siden av Ludvig86
Hollabaloo Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Det var ikke verdens beste bilde nei. Det ene tatt fra over motoren, det andre tatt fra under motoren
Zepticon Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Jeg vil tro det er det lille hjulet øverst mellom de to store. Den nederste ser ut som strammer, og de tre andre er hhv veiv, AC og dynamo.
Ludvig86 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Zepticon skrev (43 minutter siden): Jeg vil tro det er det lille hjulet øverst mellom de to store. Den nederste ser ut som strammer, og de tre andre er hhv veiv, AC og dynamo. Det minste hjulet over er "strammeren". Den kan hvertfall beveges slik at reimen blir løs. Det nederste, minste hjulet klarte jeg kun å løsne bolten på, men ser ikke ut som det har annen funksjon enn å holde beltet på plass...
Ludvig86 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Hollabaloo skrev (54 minutter siden): Det var ikke verdens beste bilde nei. Det ene tatt fra over motoren, det andre tatt fra under motoren Det ovenfra er sakset fra Youtube, og vedkommede har klart å løfte motoren en god del mer enn hva jeg har klart tror jeg. Men kan vere som nevnt at den i videoen er bensin.
mobile999 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Ludvig86 skrev (7 minutter siden): Det ovenfra er sakset fra Youtube, og vedkommede har klart å løfte motoren en god del mer enn hva jeg har klart tror jeg. Men kan vere som nevnt at den i videoen er bensin. Det ser ut som en bensinmotor. Helt irrelevant å se på den for å finne ut av din dieselmotor.
Zepticon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Da kan det være at vannpumpen er drevet av registerkjedet xD Endret 1 time siden av Zepticon
Zepticon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Zepticon skrev (1 minutt siden): Da kan det være at vannpumpen er drevet av registerkjedet xD Ja, ut fra et raskt søk på eurodel så ser det ut som regreimen driver vannpumpen. Litt større jobb å bytte den da: https://www.eurodel.no/vannpumpe/mazda-5-cr19-2-0-cd-81kw-40147-cid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå