Gå til innhold

Enkel nettside

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg trenger forslag til steder på internett der jeg kan opprette en gratis hjemmeside for mitt ENK. Trenger ikke tjenester som booking osv. Men mer en side der jeg kan si noe om det jeg tilbyr osv. Det er viktig at hjemmesiden ser proff ut. Jeg har søkt på Google, men fikk så mange treff at jeg ble usikker på hva jeg skal velge. Da jeg er kjent med at mange medlemmer på Diskusjon.no har spisskompetanse innenfor IT, så håper jeg jeg kan få tips og råd av dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om noen alternativer som er helt gratis, siden du må jo ha et domene, som vil koste deg noe småpenger i året. Hvis du allerede har et domene, så er det vel bare fritt frem hvilken tjeneste du velger, men for de som vil ha noe som er mer eller mindre klart med en gang, så kan du bruke:
www.weebly.com
www.yola.com

eller noe som koster penger, som www.wix.com - de har flere funksjoner men virker ikke som at du trenger de funksjonene. Der har de domene inkludert da.

• Liker 1
Skrevet
AlpakkaMafakka skrev (9 minutter siden):

Jeg vet ikke om noen alternativer som er helt gratis, siden du må jo ha et domene, som vil koste deg noe småpenger i året. Hvis du allerede har et domene, så er det vel bare fritt frem hvilken tjeneste du velger, men for de som vil ha noe som er mer eller mindre klart med en gang, så kan du bruke:
www.weebly.com
www.yola.com

eller noe som koster penger, som www.wix.com - de har flere funksjoner men virker ikke som at du trenger de funksjonene. Der har de domene inkludert da.

Takk for svaret og forslagene. Er det noen av disse man kan teste gratis?

Har du tips til billig domene leverandør?

Skrevet

Litt avhengig av hvilket domene du ønsker (tenker da kun endelsen), så har One.com regelmessig kampanjer på domener til 9 kr. 

Wix.com og Squarespace.com er veldig fine portaler for å bygge sin egen nettside enkelt og greit.

Dersom du ønsker en design nettside som primært skal inneholde statiske nettsider (sider du ikke oppdaterer regelmessig), er det flere selskaper som tilbyr å lage dette raskt og enkelt. Dette er heller ikke veldig dyrt.

Fiveer er et annet alternativ. Oppgi hva du ønsker, og du vil bli kontaktet av personer som tilbyr deg tjenester knyttet til oppgaven.

Skrevet (endret)

Dersom du skal ha et domene, så bør du også ha epost på domene.
(jeg vet ikke hva du driver med, men jeg ville vært skeptisk til en gmail/yahoo/hotmail adresse til en håndtverker, etc.)

One.com har lokke tilbud som 9kr i måneden i ett år, men jeg antar at planen er å ikke gå konkurs første året.

Reelt sett så vil det ligge på rundt 100kr pr måneden for et domene, epost og hjemmeside.

One.com har gode veiviser løsninger for alt dette, som bør være enkle nok for hvermansen å bruke og sette opp.

Endret av WiiBoy
Skrevet

Ser du på å bygge egen nettside, eller bruke noko ferdiglagd?

Hvis du kan å utvikle nettside så er f.eks litt NextJS hostet på Vercel veldig greit. Evt bruke Sanity om du ynskje ein WYSIWYG løsning på toppen av det.

...men hvis du treng noko som er ferdig lagd ut av eska er nok noko i banen av cardd eller Wordpress greit. https://carrd.co/

Skrevet
Drunkenvalley skrev (51 minutter siden):

Ser du på å bygge egen nettside, eller bruke noko ferdiglagd?

Hvis du kan å utvikle nettside så er f.eks litt NextJS hostet på Vercel veldig greit. Evt bruke Sanity om du ynskje ein WYSIWYG løsning på toppen av det.

...men hvis du treng noko som er ferdig lagd ut av eska er nok noko i banen av cardd eller Wordpress greit. https://carrd.co/

Jeg kan ikke slik type koding og trenger noe enkelt og ferdiglagd. Gjerne billig da mitt ENK er helt i starten.

Skrevet
Boing_80 skrev (5 timer siden):

Takk for svaret og forslagene. Er det noen av disse man kan teste gratis?

Har du tips til billig domene leverandør?

Jeg personlig bruker domeneshop.no, mest fordi jeg har hatt domenet i mange år nå og er bare vant til å ha det der. Der har jeg et .com domene og epost - betaler ca 300-400kr i året.

Jeg tror både weebly.com og yola.com er gratis å teste (og bruke for bare 1 nettside med begrensede funksjoner, men nok for å få opp en side med enkel info). 

Velger du f.eks wix.com så betaler du ca. 1,700 kr året men alt er inkludert, domene/epost og en nettside med basic funksjoner (uten betalingsløsninger og butikk).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...