Gå til innhold

Videoredigeringsprogram for å sette sammen film

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har noen filmer som jeg har lastet ned på pcen. Problemet er at de er delt opp i små deler. F.eks. En film på 2 timer er delt opp i 3-4 ulike parts. Der hver del er på ca. 30-40 min.

Så jeg er på utkikk etter et redigeringsprogram som har klipp og lim funksjon slik at jeg kan klippe bort noen deler og så lime sammen de ulike videoene til en enkelt videofil.

Noen av filmene er i 4K-oppløsning, så det er også et must at programmet har støtte for 4K-oppløsning. Dette så redigeringen ikke ender med at sluttresultatet blir en enkelt videofil som har dårligere kvalitet enn de enkelte video-delene.

Noen som vet hva som skjer visst den ene videoen f.eks. Har 720p-oppløsning, mens den andre har 1080p-oppløsning? Hva blir da resultatet? Ender da hele filmen med å komme i 720p-oppløsning?

Hvilket program foreslår dere?
Jeg er villig til å betale for programmet, siden de fleste gratis programmer har den ulempen at de etterlater en gjennomsiktig reklamelogo på filmen.

Jeg tror jeg benyttet Movavi Video Editor for noen år siden, men er ikke sikker. Er dette isåfall et bra program som er å anbefale? Og har det støtte for 4K-oppløsning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Gratisutgaven av DaVinci Resolve ordner biffen. Ulempa er at gratisversjonen kun har basis oppskalering, Du vil fremdeles få god til optimal kvalitet på det videomaterialet med høyest oppløsning. Oppskaleringa er ikke dårlig altså, bare ei kjent begrensning med gratisversjonen. Fordelen med DaVinci Resolve er at at man kun betaler én gang hvis man velger å "go pro" og kjøpe DaVinci Resolve Studio, mens annen programvare har månedlige betalinger eller årlige betalte oppgraderinger.

DaVinci Resolve har tredje største markedsandel (ca 15%) etter Adobe Premiere Pro og  Final Cut  Pro. DaVinci Resolve går for å ha best fargegradering i markedet.

Du velger ei oppløsning for gjeldende videoprosjekt. Enten skalerer man opp de delene med lavest oppløsning eller så er det et alternativ å starte et videoprosjekt hvor man velger minste  fellesnevner som oppløsning.

DaVinci Resolve Studio is a one-time payment, with a perpetual license that includes all future version updates for free.

This means there are no subscription fees or recurring costs, and you get lifetime access to the

Det er unødvendig å kjøpe Studio-versjonen før du ser at du trenger det.

Gratis og betalt.
image.png.4c99ac5e58f22dec7f1fdad68761ee94.png

https://www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve

Endret av BadCat
  • Hjerte 1
Skrevet
BadCat skrev (4 timer siden):

Gratisutgaven av DaVinci Resolve ordner biffen. Ulempa er at gratisversjonen kun har basis oppskalering, Du vil fremdeles få god til optimal kvalitet på det videomaterialet med høyest oppløsning. Oppskaleringa er ikke dårlig altså, bare ei kjent begrensning med gratisversjonen. Fordelen med DaVinci Resolve er at at man kun betaler én gang hvis man velger å "go pro" og kjøpe DaVinci Resolve Studio, mens annen programvare har månedlige betalinger eller årlige betalte oppgraderinger.

DaVinci Resolve har tredje største markedsandel (ca 15%) etter Adobe Premiere Pro og  Final Cut  Pro. DaVinci Resolve går for å ha best fargegradering i markedet.

Du velger ei oppløsning for gjeldende videoprosjekt. Enten skalerer man opp de delene med lavest oppløsning eller så er det et alternativ å starte et videoprosjekt hvor man velger minste  fellesnevner som oppløsning.

Det er unødvendig å kjøpe Studio-versjonen før du ser at du trenger det.

Gratis og betalt.
image.png.4c99ac5e58f22dec7f1fdad68761ee94.png

https://www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve

Hvor mye er engangssummen på premium versjonen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...