Spillredaksjonen Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Et av årets beste spill får nye omgivelser, fiender og sjefskamper Clair Obscur: Expedition 33 har nå solgt 5 millioner. Les hele saken på Gamer.no»
Griever Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Fantastisk! Det er ikke ofte jeg bryr meg nevneverdig om DLCer, men Clair Obscur kan jeg ikke få nok av 😁😁😁
barezell Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Gøy. Blir garantert en replay, men venter nok til sen vinter/vår.
simalarion Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Jeg har endt opp med å bli fullstendig mettet på Tensei (persona -> final fantasy osv sov)inspirerte spill, men tilbake i tid har jeg et pr gode minner men liker fortsatt de gamle titlene bedre/mye bedre pga grafikk stilen som var den gang osv, i dag bli det litt for mye "Barbie/Emo" glansbilde anime (ja, dette er en smak sak) for min smak så har sluttet å spille denne type Japanske spill. Jeg har sett en del på expidition 33 spillet å klarer ikke helt å se hva som er så spesielt med dette, for meg ser det veldig cheesy ut med litt Billige pre-rendra grafikk løsninger for å få det til å se bra ut på konsoller, når jeg også så de har denne rytmen (trykk A - B - A - B -B i rytmer) som flere andre japanske Action/Rpg spill har får jeg skikkelig lite trua... Dere som lovpriser dette spillet, er det først å fremst Histororien dere liker her?, godt stemmeskuepill osv ? Endret 2 timer siden av simalarion
Bananababb Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden simalarion skrev: Jeg har endt opp med å bli fullstendig mettet på Tensei (persona -> final fantasy osv sov)inspirerte spill, men tilbake i tid har jeg et pr gode minner men liker fortsatt de gamle titlene bedre/mye bedre pga grafikk stilen som var den gang osv, i dag bli det litt for mye "Barbie/Emo" glansbilde anime (ja, dette er en smak sak) for min smak så har sluttet å spille denne type Japanske spill. Jeg har sett en del på expidition 33 spillet å klarer ikke helt å se hva som er så spesielt med dette, for meg ser det veldig cheesy ut med litt Billige pre-rendra grafikk løsninger for å få det til å se bra ut på konsoller, når jeg også så de har denne rytmen (trykk A - B - A - B -B i rytmer) som flere andre japanske Action/Rpg spill har får jeg skikkelig lite trua... Dere som lovpriser dette spillet, er det først å fremst Histororien dere liker her?, godt stemmeskuepill osv ? Fantastisk historie, knallgode figurer og stemmeskuespill, magisk verden, parry og dodge-mechanics i det turbaserte gameplayet som får det til å føles veldig mye mer aktivt ut enn f.eks persona/smt. Picto/lumina-systemet som gir mulighet til å leke og eksperimentere med synergien i laget og finne optimal angrepstaktikk. At det ser cheesy og billig ut får du bare mene det du vil om. Jeg er på ingen måte enig :p
Vikingfinger Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden simalarion skrev (33 minutter siden): Jeg har endt opp med å bli fullstendig mettet på Tensei (persona -> final fantasy osv sov)inspirerte spill, men tilbake i tid har jeg et pr gode minner men liker fortsatt de gamle titlene bedre/mye bedre pga grafikk stilen som var den gang osv, i dag bli det litt for mye "Barbie/Emo" glansbilde anime (ja, dette er en smak sak) for min smak så har sluttet å spille denne type Japanske spill. Jeg har sett en del på expidition 33 spillet å klarer ikke helt å se hva som er så spesielt med dette, for meg ser det veldig cheesy ut med litt Billige pre-rendra grafikk løsninger for å få det til å se bra ut på konsoller, når jeg også så de har denne rytmen (trykk A - B - A - B -B i rytmer) som flere andre japanske Action/Rpg spill har får jeg skikkelig lite trua... Dere som lovpriser dette spillet, er det først å fremst Histororien dere liker her?, godt stemmeskuepill osv ? Jeg ble heller ikke bergtatt av dette spillet(spilte demoen eller hva et var). Løpe rundt å prate med folk konstant, og turn based combat er turn off, selv med utvidingen av turn based i dette spillet. Sist jeg likte turn based combat var i Heroes of might and magic serien. Men godt folk er forskjellige, skulle ønske jeg kunne like slike spill å ta meg god tid til å spille. Men jeg er mer en soulslike gamer som skipper det som skippes kan av cutscenes og dialog.
Papirkurven Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Har også hørt mye bra om dette. Jeg liker jo open-world rpg spill. Så så jeg at det ligger "gratis" på gamepass så jeg lastet ned og spilte i 30min før jeg avsluttet og slettet spillet. Overhode ikke min type spill. Cutscenes og turn-based combat misliker jeg sterkt.
vampyrica Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 1 hour ago, simalarion said: Jeg har endt opp med å bli fullstendig mettet på Tensei (persona -> final fantasy osv sov)inspirerte spill, men tilbake i tid har jeg et pr gode minner men liker fortsatt de gamle titlene bedre/mye bedre pga grafikk stilen som var den gang osv, i dag bli det litt for mye "Barbie/Emo" glansbilde anime (ja, dette er en smak sak) for min smak så har sluttet å spille denne type Japanske spill. Jeg har sett en del på expidition 33 spillet å klarer ikke helt å se hva som er så spesielt med dette, for meg ser det veldig cheesy ut med litt Billige pre-rendra grafikk løsninger for å få det til å se bra ut på konsoller, når jeg også så de har denne rytmen (trykk A - B - A - B -B i rytmer) som flere andre japanske Action/Rpg spill har får jeg skikkelig lite trua... Dere som lovpriser dette spillet, er det først å fremst Histororien dere liker her?, godt stemmeskuepill osv ? Er en ærlig så er det selvfølgelig historie samt world design og karakterer. Spillet er ikke en 10 i historie, men mer en 8 som er bra i seg selv. Combat er vanskelig å forsvare som et godt element, null nyskapning og dodge har blitt gjort med xx spill i sjangeren, det er et godt AAA spill sel. Om noen elsker å si indie, men prisen ligger i toppsjiktet. Jeg synes det er verdt å teste og muligens spille deg gjennom, men jeg er også utrolig lei combat delen, så forstår at den delen kan bli en barriere. Skal du ha platinum eller bare vil få ned alle fiender, så belag deg på god gammeldags kjedelig og langtekkelig grinding, men heldigvis ikke noe Som trengs. Synes nå spillet var avsluttende så dlc blir å melke det noe, men antar det blir pre main story. Et godt spill, men ikke på topp 10 for min del i år til og med historie, vært mye bra i år og kommer minimum 2 denne måneden (tok ikke ghost med som er bedre) og 1 neste måned som er bedre med historie, men det er nå selvfølgelig individuelt. Expedetion har ingen shocker moments og lett å se hvordan det ender, men fortellerstilen er fin med et gothisk og litt mørkere trekk som er et pluss. Musikk delen er nok en sterk 9. Verdt å teste om du ikke har noe å spille ellers er det mange gode spill i år dog ikke med den type 35 år gammel turn based med oppdatert grafikk. Godt å se AAA spill legge seg på gode spillpriser, noen av de beste i år har kostet fra 300-649 (mer sistnevnte) Endret 1 time siden av vampyrica
simalarion Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Bananababb skrev (1 time siden): parry og dodge-mechanics i det turbaserte Dogde mekanikken du nevner er altså dette som minner om rytme trykking som feks Xoablade Chronicles som overhodet ikke noe for meg, hopper heller ikke av glede over grafikken generelt nei i alle fall ikke når så mye er pre-generert (men det er jo nesten en standar greie i jrpg nå, mye lettere å få de tiil å se flott ut på konsoller). Men som nevnt har utallige runder med JRPG tidligere å har flere gode minner (Tensei/Persona osv), men slik flere spill i denne sjangeren ser i ut i dag så så har jeg helt mistet sansen. Endret 1 time siden av simalarion
simalarion Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Ok @vampyrica - takk for oppsumeringen. Blir til at jeg prøver det når Steam kommer med et skikkelig tilbud .. Jeg står ikke i veien for en God Historie, har hørt man kan slå av denne rytme biten så det er jo bonus for min del. Men ja vet jo uansett at det ikke er snakk om BaldursGate 3 her, så forventet at det lå mye vekt på Historie ang Obscure 33
Griever Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Vikingfinger skrev (37 minutter siden): Jeg ble heller ikke bergtatt av dette spillet(spilte demoen eller hva et var). Løpe rundt å prate med folk konstant, og turn based combat er turn off, selv med utvidingen av turn based i dette spillet. Sist jeg likte turn based combat var i Heroes of might and magic serien. Men godt folk er forskjellige, skulle ønske jeg kunne like slike spill å ta meg god tid til å spille. Men jeg er mer en soulslike gamer som skipper det som skippes kan av cutscenes og dialog. Ja, uten historien taper dette spillet seg raskt. Det er klart karakterene og story som driver spillet. Det beste turnbased kampsystemet jeg noen gang har sett er en fenomenal bonus, for oss som elsker den typen spill 😊
Griever Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Bananababb skrev (1 time siden): simalarion skrev (1 time siden): Jeg har endt opp med å bli fullstendig mettet på Tensei (persona -> final fantasy osv sov)inspirerte spill, men tilbake i tid har jeg et pr gode minner men liker fortsatt de gamle titlene bedre/mye bedre pga grafikk stilen som var den gang osv, i dag bli det litt for mye "Barbie/Emo" glansbilde anime (ja, dette er en smak sak) for min smak så har sluttet å spille denne type Japanske spill. Jeg har sett en del på expidition 33 spillet å klarer ikke helt å se hva som er så spesielt med dette, for meg ser det veldig cheesy ut med litt Billige pre-rendra grafikk løsninger for å få det til å se bra ut på konsoller, når jeg også så de har denne rytmen (trykk A - B - A - B -B i rytmer) som flere andre japanske Action/Rpg spill har får jeg skikkelig lite trua... Dere som lovpriser dette spillet, er det først å fremst Histororien dere liker her?, godt stemmeskuepill osv ? Ekspander Fantastisk historie, knallgode figurer og stemmeskuespill, magisk verden, parry og dodge-mechanics i det turbaserte gameplayet som får det til å føles veldig mye mer aktivt ut enn f.eks persona/smt. Picto/lumina-systemet som gir mulighet til å leke og eksperimentere med synergien i laget og finne optimal angrepstaktikk. At det ser cheesy og billig ut får du bare mene det du vil om. Jeg er på ingen måte enig 100% enig 👍 Spillet er en enkel topp 3 for meg i år. Hvis man kun ser på underholdningsfaktoren så tar det førsteplassen 😁
Griever Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden simalarion skrev (9 minutter siden): BaldursGate 3 BG3 fenget aldri meg. Jeg har forsøkt å komme meg gjennom det spillet fire ganger, men det er ikke mulig å opprettholde noen interesse for det. Jeg tror det i stor grad handler om at jeg ikke liker noen av karakterene, for på papiret burde jeg elsket spillet 🤷♂️
simalarion Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Griever skrev (24 minutter siden): BG3 fenget aldri meg. Jeg har forsøkt å komme meg gjennom det spillet fire ganger, men det er ikke mulig å opprettholde noen interesse for det. Jeg tror det i stor grad handler om at jeg ikke liker noen av karakterene, for på papiret burde jeg elsket spillet 🤷♂️ Det hadde overassket meg mer om du likte begge disse spillene like godt, så det kom ikke som et sjokk på meg i alle fall. BaldursGate er D&D bassert kamp strategi der de også tar i bruk Karisma delen på en mye bedre måte en mange andre/tidligere D&D basserte spill. Så liker du spill bassert på D&D mekanikk så bør du like dette, men blir da noe helt annet en å holde rytmen . Handlingen å hvem du vill ha med kan du mer eller minde bestemme selv (du kan også endre deres meninger + holdinger radikalt i løpet av spillet, no jeg likte), men selve MainQuest er jo standard Generisk D&D så det er vell stort sett ikke hovedgrunnen for at man liker dette spillet. Men Felles nevner som går igjen her er vell at alle som lov priser Obscure 33 gjør det hovedsaklig pga Historien å karkter utviklingen (?) Endret 57 minutter siden av simalarion 1
Griever Skrevet 49 minutter siden Skrevet 49 minutter siden simalarion skrev (7 minutter siden): Så liker du spill bassert på D&D mekanikk så bør du like dette, men blir da noe helt annet en å holde rytmen I do. Likte Pillars of Eternity, for eksempel. Jeg er også en veldig aktiv ttrpg spiller. Så på papiret lå alt til rette 😃 Jeg er ikke enig i at Clair Obscur kan beskrives som "å holde rytmen" da. Det handler i praksis mer om timing enn rytme, med mindre man spiller det nok til å lære seg rytmen til alle fiendene. På mange måter er rytme langt mer gjeldene i f.eks. Sekiro. simalarion skrev (16 minutter siden): Men Felles nevner som går igjen her er vell at alle som lov priser Obscure 33 gjør det hovedsaklig pga Historien å karkter utviklingen (?) Og at det er et fantastisk bra turnbased spill, med karakterer som ikke er anime, barnslige, og en dyp historie for et voksent publikum. Det er spillet "alle" sa ikke kom til å funke, og dermed spillet jeg og mange andre har ventet på de siste 20 årene.
Malvado Skrevet 18 minutter siden Skrevet 18 minutter siden Spilte spillet nesten ferdig da jeg begynte å ane litt for mye og var allerede da skuffet av en del ting : 1 : ) Mye spring hit - dit og Prate. 2 : ) Nivå systemet og bruk av våpen og ferdigheter. 3 ) Historien til spillet. Mot slutten føler jeg at den ikke fenger lenger. Men supert at de som elsker og digger spillet får mer innhold, personlig liker jeg mer spill som Baldurs Gate 3 og Cyberpunk 2077
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå