DJViking Skrevet 6. oktober Skrevet 6. oktober Restriksjonene mot kontodeling har nå gått alt for langt. I teorien skal man kunne se på Netflix på flere enheter (i samme husstand), men er man ikke på samme Nett nytter det ikke. Jeg har Netflix på PC, Mobil, Nettbrett og TV. Vanligvis har jeg ikke hatt problemer med å bruke Netflix hjemme på både PC eller TV samtidig. I dag fikk jeg beskjed i nettleseren: Enheten din er ikke en del av Netflix-husholdningen for denne kontoen Dette er jo bare tull. Netflix går alt for langt for å stramme inn på kontodeling. Det er bare meg som strømmer, ingen andre. Her burde dem finne en bedre måte å hindre kontodeling på, som ikke går ut over å kunne strømme på flere enheter (ikke nødvendigvis samtidig). En årsak er at min PC og TV er på 2 forskjellige IP-adresser. Det er på TVen jeg bruker strømming mest. Ofte når jeg er på reiser, så klager ikke Netflix at jeg strømmer på mitt Nettbrett, men noen få ganger har fått det opp og åpner med midlertidig kode. Min Ruter har 4 Ethernet-porter. Port 1-2 er NAT-porter, og Port 3-4 er Brigde-porter. Jeg tror TVen er tilkoblet den ene Bridge-port. Kanskje dette kan løses ved å koble TV til en av de 2 NAT-portene, som også min PC er tilkoblet.
Sjørøver Skrevet 6. oktober Skrevet 6. oktober Jeg spår at piratvirksomhet får seg et skikkelig oppsving. Egne media servere blir ironisk nok enklere. Norbits invite, noen? 1
mobile999 Skrevet 6. oktober Skrevet 6. oktober (endret) DJViking skrev (1 time siden): PC og TV er på 2 forskjellige IP-adresser Dette er ganske uvanlig og brukes helt sikkert for alt det er verdt av Netflix for å avsløre ulovlig kontodeling. Hvorfor i all verden er de på to forskjellige ip-adresser? Endret 6. oktober av mobile999 1
DJViking Skrevet 6. oktober Forfatter Skrevet 6. oktober (endret) mobile999 skrev (9 minutter siden): Dette er ganske uvanlig og brukes helt sikkert for alt det er verdt av Netflix for å avsløre ulovlig kontodeling. Hvorfor i all verden er de på to forskjellige ip-adresser? Har fiber gjennom GlocalConnect (borettslag). https://globalconnect.no/kundeservice/finn-ditt-utstyr/platinum/ De 2 Bridge-portene er på et annet subnet(tror) jeg, de har egne IP-adresser som er tilgjengelig eksternt PCen står på den ene av de 2 NAT-portene inet 192.168.1.127/24 brd 192.168.1.255 scope global dynamic noprefixroute eth1 Min Plex server står på den andre av de 2 Bridge-portene: inet 178.7x.3x.c98/21 brd 178.7x.3y.255 scope global dynamic noprefixroute eth0 TVen har er på samme "nett" som min Plex. Disse er samme IP-adresse som vises eksternt på nettet. Endret 6. oktober av DJViking
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå