obygda Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober Tenkte det kunne være morsomt å slenge ut en tråd der man kunne legge inn ymse saker som viser hva man mener er offentlig pengesløs Begynner med denne : https://www.nrk.no/innlandet/klima--og-miljodepartementet-vurderer-flytting-av-viewpoint-snohetta-for-a-skane-villrein-1.17584363 Man vurderer altså å flytte dette bygget/utsiktspunktet fordi noen mener det kan stå i veien for villreinen. Om det er korrekt at bygget faktisk hindrer villrein eller ei skal jeg ikke si noe om. Men først investerte man 7 millioner for å vise frem naturen og villreinen..deretter ønsker man å utrede ulempene tiltaket har skapt..og i ytterste konsekvens flytte det. Hva utredningen koster..og hva flyttingen event vil koste - det står det ingenting om...men det heter jo så fint at gjort er gjort..og elg er elg..
N-4K0 Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober Med mindre villreinen er veldig sky og blir "jaget bort" fra og mister beitemark pga. turister som besøker dette bygget, ser jeg ikke hvordan/hvorfor de ikke skal klare å tilpasse seg. Dyr har vel til alle tider klart å tilpasse seg naturen og dette virker som et lite problem å tilpasse seg. Dessverre er det altfor mange mennesker som er uvitende/ignorante eller rett og slett ikke klarer å oppføre seg, mange syns kanskje det er morsomt å skremme bort dyr og det er et problem, men hvis det generelle problemet vedr. villreinen er så stort, burde de tenkt bedre over dette når de valgte plassering av bygget i utgangspunktet.
skaftetryne32 Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober Når det kommer til offentlig pengesløsing så føler jeg at krigen mot narkotika er noe av det mest idiotiske vi gjør, i stedet for å legalisere rusmidler som i mange tilfeller er mye tryggere enn nåværende lovlige alternativ, samtidig vet vi at det er et enormt svart marked, 250000 cannabis brukere bare i Norge, jeg vet ikke hvor mange som aktivt bruker i Norge, men det er definitivt et lite marked der, og skatt å samle inn, og ikke minst politiet kan konsentrere seg om viktigere ting, og helt uten at vi trenger å ansette mer politi, så får vi mer politi. Det samme kan sies om ulovlig sexarbeid, å overlate dette til kriminelle organisasjoner ikke bare idiotisk å kostbart, det er også direkte menneskefiendtlig. obygda skrev (4 timer siden): Man vurderer altså å flytte dette bygget/utsiktspunktet fordi noen mener det kan stå i veien for villreinen. Om det er korrekt at bygget faktisk hindrer villrein eller ei skal jeg ikke si noe om. Men først investerte man 7 millioner for å vise frem naturen og villreinen..deretter ønsker man å utrede ulempene tiltaket har skapt..og i ytterste konsekvens flytte det. Hva utredningen koster..og hva flyttingen event vil koste - det står det ingenting om...men det heter jo så fint at gjort er gjort..og elg er elg.. Vel vi må hensyn til dyrene, men noen? Vel jeg håper vi holder oss til konsensusen i det minste, og ikke noen, altså noen få bestemmer, men det er klart vi må lytte til de som faktisk kan dette. På den annen side så tenker jeg at å flytte skiten nå kommer til føkke med den lokale naturen ganske mye også, det bør definitivt være gode nok grunner til å gjøre dette.
AndersT2 Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober Spørsmålet er vel heller hvorfor brukte de penger på dette bygget i utgangspunktet? Folk kunne vel stått på samme sted og fått samme utsikt uten bygget. Det virker ikke som det er noen fasiliteter der utenom tak over hode og en sitteplass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå