Tullballj Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober Jeg bestilte nylig en pakke fra utlandet. Av en eller annen grunn ble den sendt til ferieadressen min i stedet for min vanlige adresse. Jeg tok derfor kontakt med Posten for å høre om det gikk an å endre adressen. Svaret var nei - men kundeservice fortalte at hvis jeg bestilte midlertidig omadressering, så ville også pakker til postkasse bli sendt videre. Det gjorde jeg, til en pris på over 300 kroner. For å være sikker tok jeg kontakt igjen etter noen dager og spurte spesifikt om pakken med det aktuelle sporingsnummeret ville havne hos meg. Dette ble bekreftet. Dagen etter ble den likevel levert på hytta. Jeg klaget og fikk beskjed om at de skulle hente pakken og sende den til riktig adresse. Etter noen dager tok jeg kontakt igjen for å høre status. Da fikk jeg beskjed om at den var hentet og på vei, men at det ikke fantes noen sporing på denne forsendelsen, så jeg måtte bare vente. I dag fikk jeg SMS fra Posten om at pakken var levert i postkassen min. Flott, tenkte jeg. Men rett etter fikk jeg en melding fra en helt ukjent person - hun hadde fått pakken min i sin postkasse, 400 kilometer unna, et sted jeg aldri har hatt noen forbindelse til. Jeg tok igjen kontakt med Posten. Da sa kundebehandleren at: 1. Posten videresender ikke slike pakker (selv om jeg tidligere hadde fått bekreftet det). 2. At jeg bare kunne dra og hente den selv (!) 3. Da jeg foreslo å få en pakke lapp slik at den ukjente mottakeren kunne klistre den på og sende den til meg, sa hun nei. Jeg måtte kontakte avsender og be de ordne opp. Ikke deres ansvar. Med andre ord: Posten har tatt betalt for en tjeneste de ikke leverer, bekreftet flere ganger at pakken skulle komme til riktig adresse, rotet den bort og levert den hos en helt tilfeldig person - men fraskriver seg alt ansvar. Jeg krevde å få tilbake pengene for midlertidig ettersending, men det ville hun ikke gi meg. Måtte til slutt betale 135 kroner til hun som hadde fått pakken min med en feil for å få hun til å sende den til riktig adresse siden posten nektet å hjelpe meg. Jeg har altså betalt rundt 450 kroner til samme til posten for å få pakken levert til meg. Hva slags kundebehandling er dette? 2
en som bare lurer på mye rart Skrevet søndag kl 21:57 Skrevet søndag kl 21:57 utrolig at slike ting går an desverre blir slike ting oftere og oftree. mitt forslag er at du tar å sende en skriftelig klage sentralt til posten om dette er mulig og ikke bare snakke med kundeservice selv om dem burde ha ordnet opp dette ved den første kontakten. synes synd at samfunnet er blitt kaldere.
Kakkelfant Skrevet søndag kl 22:59 Skrevet søndag kl 22:59 Dette er jo utmerket avismat, ring og spør en gang til om ikke de kan hjelpe deg med pakken før du går til avisene, kanskje det sitter en smart person og svarer telefonen den dagen 1
torbjornen Skrevet søndag kl 23:25 Skrevet søndag kl 23:25 Det er vel avsendaren som er "kunden", så Posten har på ein måte rett. Eg hadde eit tilfelle der det stod rett adresse på pakken, men ved fortollinga hadde Posten sjølv sett på ei gammal adresse der eg budde for mange år sidan. Då fekk eg pakken omadressert utan nokon ekstra kostnad. Pakken hadde sporing heile vegen frå Tyskland, men eg måtte vente til pakken var levert i Post i butikk på mi gamle adresse før den vart plukka opp og sendt til Post i butikk på rett adresse. Det ville uansett ha vore interessant å få sjå korleis Posten svarte for seg i ein avisartikkel om saka. Er du heldig får du også tilbake pengane som du har lagt ut på dette. Om du går til avisene håpar eg at du kjem tilbake med lenke til artikkelen.
torbjornen Skrevet søndag kl 23:28 Skrevet søndag kl 23:28 Kakkelfant skrev (26 minutter siden): Dette er jo utmerket avismat, ring og spør en gang til om ikke de kan hjelpe deg med pakken før du går til avisene, kanskje det sitter en smart person og svarer telefonen den dagen Hadde det vore meg hadde eg enten gått rett til avisa eller gjort meg ferdig med saka og sett på pengane som tapt.
SpecialForce Skrevet tirsdag kl 03:34 Skrevet tirsdag kl 03:34 Her kan du enten ta en runde med forbrukerrådet, eller helt enkelt kjøre en kortreklamasjon i banken. Jeg ville gjort sistnevnte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå