leticia Skrevet 3. oktober Skrevet 3. oktober Sjørøver skrev (3 timer siden): Er det virkelig det du tror vi snakker om, eller gjør du deg bare vanskelig? Ikke greit med sånne vanskelige damer som ikke gidder å diskutere "amerikanske tilstander" youtube - vidoer, på premissene om at norske damer er som de amerikanske? Forskjellen på de amerikanske og norske er? Velferdsordninger, egen inntekt, mer likestilte. TS mener at det er å gi opp å finne utenlandske (les, ikke vestlige kvinner). Du sier at man ikke har gitt opp før man må ty til kunstig befruktning. (Jeg har ikke giddet å klikke meg inn på youtube - videoene, men jeg vet fra tidligere at du ønsker økte fødselstall. Det skal ikke skje på bekostning av frihet mener jeg. Verken å reise til Asia eller å motta kunstig befruktning er å gi opp. Man tar tak i livet sitt. Jeg liker ikke nødvendigvis noen av de valgene, men man gjør iallefall noe med sin egen situasjon. Men hvorfor fortsetter man å jatte om asiatiske damer som alternativ når TS har vært så klar på at han ikke ønsker dem? Og er det noe verre med kvinners f.eks "høydekrav" enn TS sitt "vektkrav" om at han liker slanke damer? Folk er forskjellige, de liker forskjellige ting. Min mann liker brunetter, slanke, men med former. I tillegg så verdsetter han kvinner med litt bein i nesa, som han kan diskutere hverdagslige ting med, økonomi, politikk osv. Skulle alle rødhårede og blondiner som veide for mye, eller var for skinny bli furtenærma fordi de "ikke har en sjanse" slik flere menn her tydeligvis blir av at de ikke er høye nok i enkelte damers øyne? Er nok mange menn her som f.eks aldri hadde godtatt at dama alltid kjører bilen når de skal kjøre sammen? Det går greit, hvis du finner deg en mann som godtar dette. Så har kanskje mannen andre ting du som dame godtar som ikke andre kvinner ville godtatt. Kvinner er ikke skjøre blomster som skal stille seg på linje for at dere menn bare skal komme og plukke den dere vil ha. Det er en gjensidighet her. For mange virker det som viktigere å ha en dame enn hvordan denne damen kan passe inn i ditt liv og du i hennes. Vær så grei, hvis dere menn vil ha dame, kom dere ut av datamaskinen, og treff ordentlige kvinner, i det virkelige livet, ikke amerikanske pyntedukker, influensere eller what ever... Hilsen hu vanskelige feministen. 2 1 1
Martelè Skrevet 3. oktober Skrevet 3. oktober Krig og fred skrev (1 time siden): Var det ikke du som var aseksuell, og som ikke datet. Eller forveksler jeg deg med noen andre? Aromantisk. Har hatt forholds erfaring
Gjest 4e449...1f0 Skrevet 3. oktober Skrevet 3. oktober Martelè skrev (1 time siden): Jeg antar det var denne skjebnefulle dagen som markerte trådens skifte i tema, hahaha. Tror dere misforstår hvordan forhold fungerer. Der vil alltids være noen som har "makten". Det kan avgjøres av kommunikasjonsevne og type, mentalitet, den som har mest å tape etc. Det er ikke nødvendigvis et ondsinnet eller "toxic" forhold. Denne dynamikken er helt vanlig og uunngåelig Jeg tror heller det er litt ulikt hva hver enkelt legger i "makt", noen tenker kanskje dominans når de tenker på makt. Makt passer ikke i beskrivelse av mer eller mindre velfungerende forhold, de aller fleste forhold altså. Anonymous poster hash: 4e449...1f0
Gjest 4e449...1f0 Skrevet 3. oktober Skrevet 3. oktober Griever skrev (37 minutter siden): Du, kan ikke jeg si ifra til deg neste gang jeg er litt usikker på hva jeg mener om noe, og så kan du gi meg en sånn fin oppsummering? Gjerne det, jeg hjelper deg gjerne enda en gang. Anonymous poster hash: 4e449...1f0
Gavekort Skrevet 3. oktober Skrevet 3. oktober Tråden er tilstrekkelig besvart og har nå blitt til den samme gamle diskusjonen om maktdynamikk i datingmarketed med de samme gamle kranglefantene. Derfor stenger jeg den. Tilbakemelding tas på PM 1 1
Anbefalte innlegg