Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp oppgave i auto!

Anbefalte innlegg

Skrevet

God dagen, jeg har fått følgene i oppgave og må lage ein tegning: På fabrikk ønsker vi at en lampe blinker når produksjonsmaskinen kjører. Dette er for at de ansatte skal være bevist på at maskinen kjører slik at det ikke oppstår en uønsket hendelse i form av en ulykke. Dette er en helt standard oppkobling av motor men i tillegg skal vi bruke et multifunksjonsrele til å styre varsellampen. 

jeg har laget tegningen, men føler at det er noe som ikke helt stemmer. Jeg lurer derfor på om noen kunne forklart oppgaven litt bedre eller eventuelt forklart meg hva i tegningen som er feil og hvorfor det ikke funker.

IMG_2741.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tegningen er grei den, men du har tegnet rele som et frafallforsinket.

Multifunksjonsreleer har ikke eget symbol, men tegnes som vanlig relespole hvor funksjonen  som er brukt angis tegnet på innsiden eller angis som symbol eller tekst utenfor.

Skrevet
Rusty skrev (5 minutter siden):

Tegningen er grei den, men du har tegnet rele som et frafallforsinket.

Multifunksjonsreleer har ikke eget symbol, men tegnes som vanlig relespole hvor funksjonen  som er brukt angis tegnet på innsiden eller angis som symbol eller tekst utenfor.

Åkei, tusen takk🙃👌🏼

Skrevet

Er ikke automatiker selv så er ikke like kjent med symbolikken, så da lener jeg meg på det første svarer sier. I tillegg vil jeg si at du bør merke komponentene på tegningen bedre før innlevering, men regner med dette bare er en grov kladd for å få et grep på oppgaven.

Skrevet
Larzen_91 skrev (55 minutter siden):

Er ikke automatiker selv så er ikke like kjent med symbolikken, så da lener jeg meg på det første svarer sier. I tillegg vil jeg si at du bør merke komponentene på tegningen bedre før innlevering, men regner med dette bare er en grov kladd for å få et grep på oppgaven.

Jo du har rett😆Pleier bare å tegne komponentene først osv, men tusen takk for påminning🙏

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...