Diskusjon.no Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Krasjet etter 96 kilometer.Les hele artikkelen på Tek.no her
PaladinNO Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Så fortsatt akkurat det samme som AutoDrive i Cyberpunk 2077 altså. Som jeg skrev på GoG-forumet tidligere i dag: Sitat So maybe CDPR took inspiration from that. The self-driving feature is anyway what Tesla would call a Level 5, but is in reality only level 2 - so let go of the steering wheel, relax, listen to some music and BE READY TO HIT THE BRAKES AT ANY TIME!!! Jeg kan forstå at selvkjøring vil til slutt bli en realitet, men vi er ikke der ennå. Ikke på langt nær. Og alle slike forsøk må bli behandlet som det - ett forsøk. Hvor man på et øyeblikk er klar til å ta over kontrollen selv. Evt. bare godta kollisjonen, og så lære av det i etterkant. Men da gjerne på en lukket bane... Og hvis passasjeren oppdaget hindringen, hvorfor ble ikke kjøretøyet forsøkt stoppet av "føreren"? Etter hva jeg kan se av videoen så gikk det både ganske fort, og...jeg ser ingen forsøk på å bremse.
Kajac Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden PaladinNO skrev (30 minutter siden): Og hvis passasjeren oppdaget hindringen, hvorfor ble ikke kjøretøyet forsøkt stoppet av "føreren"? Etter hva jeg kan se av videoen så gikk det både ganske fort, og...jeg ser ingen forsøk på å bremse. De ville vel se om bilen kom til å håndtere det, og ventet litt for lenge med å finne det ut. PaladinNO skrev (31 minutter siden): Jeg kan forstå at selvkjøring vil til slutt bli en realitet, men vi er ikke der ennå. Ikke på langt nær. Og alle slike forsøk må bli behandlet som det - ett forsøk. Hvor man på et øyeblikk er klar til å ta over kontrollen selv. Evt. bare godta kollisjonen, og så lære av det i etterkant. Men da gjerne på en lukket bane... Jeg tror faktisk ikke nivå 5 selvkjøring kommer til å bli en realitet. Ikke i vår levetid i hvert fall. Det er så utrolig mange nyanser som skal håndteres. Mengden data et menneske prosesserer hvert sekund er helt insane. Mesteparten prosesseres "automatisk" av instinktene våre, som har blitt finjustert igjennom hundretusener av år. Tanken på at vi skal klare å lage en datamaskin som kan gjøre denne prosesseringen er egentlig helt absurd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå