Letterboxd Skrevet 18. september Skrevet 18. september Jeg trekte meg tilbake på ungdomsskolen og har holdt meg alene selv når jeg studerer på universitet, der jeg hopper over fadderdager og slikt. Hva kan man gjøre hvis man vil forandre seg som person nå og bli mer sosial? Akkurat nå er målet å studere noe i 2026 høst og bli med på så mange fadder ting og sosiale ting som mulig, men eller har dere noen ideer? Føles ekkelt. Har lyst å bli normal. 1
SVK2 Skrevet 25. oktober Skrevet 25. oktober Veldig trist at du har det sånn. Ser du har laget flere tråder. Fikk du noe psykisk helsehjelp?
Femtekolonne Skrevet 25. oktober Skrevet 25. oktober Trekk pusten og beveg deg ut. Prat, ta kontakt og lev med å bli avvist. Plutselig støter du på folk du klaffer med. Ikke overtenk. Men du må ut for å treffe folk og du må på en eller annen måte vise at du er interessert i å møte andre.
geir__hk Skrevet 26. oktober Skrevet 26. oktober Det er ikke nødvendigvis deg det er noe galt med - se på et par av disse for litt annet perspektiv. 1
Hydrium Skrevet 6. november Skrevet 6. november Letterboxd skrev (På 18.9.2025 den 9.41): Jeg trekte meg tilbake på ungdomsskolen og har holdt meg alene selv når jeg studerer på universitet, der jeg hopper over fadderdager og slikt. Hva kan man gjøre hvis man vil forandre seg som person nå og bli mer sosial? Akkurat nå er målet å studere noe i 2026 høst og bli med på så mange fadder ting og sosiale ting som mulig, men eller har dere noen ideer? Føles ekkelt. Har lyst å bli normal. Først må du finne ut hvorfor du trakk deg tilbake på ungdomsskolen. Kanskje du fant ut at du er introvert da du var på vei inn i voksen alder? Eller var det noe som skjedde? Om noe skjedde må det fikses før man kanskje kan gå videre. Jeg tror ikke du skal gjøre så mye sosialt som mulig om du ikke i utgangspunktet liker det. Ta det i et tempo du klarer å holde. For meg er det sosiale litt som kondis. Jeg trener meg opp til å tåle mer, og jeg tåler det på jobb og på skolen, men privat er jeg ikke så sosial. Det er min normal. Balansen mellom det samfunnet vil og hva jeg vil er nådd. Hvorfor er målet ditt å bli så sosial som mulig? Du må også finne ut hva målet er. For dersom målet er å bli "normal" så er du nok allerede det! 😊 Å bli flinkere sosialt er fullt mulig. Start nå, små steg. Gjør frivillig arbeid kanskje? Da møter du mange forskjellige folk. Da merker du også at du ikke er så rar som du tror 😛 Når du starter på skolen så er de fleste nye og i samme båt som deg. Du vil nok ikke skille deg ut sånn sett. Men du må benytte muligheten og finne noen du kan henge med eller en sosial ting tidlig. Men hva mener du med "føles ekkelt"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå