Gå til innhold

På jakt etter den beste kanelbolleoppskriften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!
Jeg var flere ganger i Norge og ble helt forelsket i kanelbollene deres. Har dere kanskje en favorittoppskrift dere kan anbefale? Jeg prøver den gjerne her i Østerrike – og hvis noen er interessert, kan jeg dele en oppskrift på god gammeldags apfelstrudel / eplestrudel ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei igjen 🙂, vaniljekrem i midten, smaker heller ikke vondt. 😋

https://www.coop.no/oppskrifter/boller-sot-gjaerbakst/kanelboller-med-vaniljekrem

Her i Stavanger, kaller vi dem, for "Kanel i svingene" 😄

I "kanelbollebyen" Bergen, Skillingsgsboller.

https://www.matprat.no/oppskrifter/tradisjon/vaniljekrem/?msclkid=2bc2327b9c0a1c448bbc5abc700dc8f0&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=7.0 Dessert&utm_term=vaniljekrem oppskrift&utm_content=Vaniljekrem

Endret av Karltorbj
Skrevet (endret)
Karltorbj skrev (1 time siden):

Hei igjen! 🙂
Vaniljekrem i midten høres utrolig godt ut – den må jeg prøve!
Jeg synes "Kanel i svingene" er et veldig morsomt navn 😄. Skillingsboller har jeg faktisk hørt om før, men jeg visste ikke at de har så mange forskjellige navn i ulike deler av landet.
Og ja, eple og kanel er virkelig en klassiker hos oss også – kanskje jeg må lage en liten «østerriksk variant» med eplefyll i midten 😉.

Endret av oppdager
Skrevet (endret)
oppdager skrev (1 time siden):

Hei igjen! 🙂
Vaniljekrem i midten høres utrolig godt ut – den må jeg prøve!
Jeg synes "Kanel i svingene" er et veldig morsomt navn 😄. Skillingsboller har jeg faktisk hørt om før, men jeg visste ikke at de har så mange forskjellige navn i ulike deler av landet.
Og ja, eple og kanel er virkelig en klassiker hos oss også – kanskje jeg må lage en liten «østerriksk variant» med eplefyll i midten 😉.

glemte glasuren. melis og vann,Lykke til! 🙂

Endret av Karltorbj
Skrevet

Hvis du vil ha luftige boller bør du finne en oppskrift med både gjær og bakepulver! Aldri bruk oppskrift med egg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...