Gå til innhold

– Når du er indiespillenes svar på GTA 6 er det litt ufølsomt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ufølsomt og burde tatt mer hensyn? Enkelte må syte når de stilles i et dårlig lys.

Jeg syns Team Cherry gjorde det helt rett å lansere når de hadde spillet klart. Alt annet er bare tull. 

  • Liker 1
Skrevet
Milarwen skrev:

Ufølsomt og burde tatt mer hensyn? Enkelte må syte når de stilles i et dårlig lys.

Jeg syns Team Cherry gjorde det helt rett å lansere når de hadde spillet klart. Alt annet er bare tull. 

Tja, de har jo helt rett i at det er ufølsomt, i den forstand at enhver forstår ringvirkningene av å annonsere en så stor lansering så kort tid i forveien. Velger man å gjøre det likevel, godtar man at det vil påvirke andre utgivelser negativt. Hvorvidt det har noe for seg å klage på at andre aktører opptrer ufølsomt i markedet er en annen sak. I de fleste bransjer vil konkurrentene gi faen, men i spillindustrien (spesielt indie) er det fortsatt en del kameraderi å spore, så kanskje? I beste fall kan det vel bidra til at andre tar det med i betraktning i framtiden, men det er svært sjeldent et indie-studio sitter på så stor makt som Cherry gjorde i dette tilfellet.
Skrevet
Første bud er å lage et bra spill, som i tillegg ser ut som et bra spill. Hva "konkurrentene" gjør er bortimot uinteressant. Folk kjøper voldsomt mye spill uansett, så et spill til 200kr kan umulig ødelegge noe særlig.
  • Liker 1
Skrevet (endret)
2 hours ago, throwaway3943 said:
5 hours ago, Milarwen said:

Ufølsomt og burde tatt mer hensyn? Enkelte må syte når de stilles i et dårlig lys.

Jeg syns Team Cherry gjorde det helt rett å lansere når de hadde spillet klart. Alt annet er bare tull. 

Tja, de har jo helt rett i at det er ufølsomt, i den forstand at enhver forstår ringvirkningene av å annonsere en så stor lansering så kort tid i forveien. Velger man å gjøre det likevel, godtar man at det vil påvirke andre utgivelser negativt. Hvorvidt det har noe for seg å klage på at andre aktører opptrer ufølsomt i markedet er en annen sak. I de fleste bransjer vil konkurrentene gi faen, men i spillindustrien (spesielt indie) er det fortsatt en del kameraderi å spore, så kanskje? I beste fall kan det vel bidra til at andre tar det med i betraktning i framtiden, men det er svært sjeldent et indie-studio sitter på så stor makt som Cherry gjorde i dette tilfellet.

Jeg klarer ikke helt å se at Team Cherry har opptrådt ufølsomt. RF er en nesten 200 ganger større utvikler og med en veletablert utgiver som lett kunne utsatt utgivelsen og unngått å havne i denne situasjonen. I tillegg så startet utviklinga av Hell is us 3 år etter HK Silksong. 

Dette er helt klart ikke David mot Goliath men her burde Nacon tatt affære og utsatt. Enshrouded ble gitt ut samme helg som megabomben Palworld, men klarte likevel å bryte gjennom rabalderet til Palworld og nå imponerende spillertall, til tross. 

Nacon har også vist seg å være nådeløse kranglefanter (se Frogwares vs Nacon). 

Endret av Milarwen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...