Gå til innhold

Ny laptop 14 tommer som kan bli helt stille

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg leter etter en laptop som kan bli helt stille når jeg justerer ned Maximum processor state.

Dette fikk jeg til å fungere optimalt på min Surface Pro 4 med i5-6300U prosessor.

Jeg satte ned Maximum processor state til daglig bruk. Satte den til cirka 30% og den ble da helt stille. Viften var da helt av. Jeg satte den opp igjen de få gangene jeg trengte å videoredigere.

Jeg kjøpte meg en Asus Vivobook i fjor med 12500H prosessor. Den er nesten et bomkjøp for meg. Det siden det ikke går an å gjøre det samme. Den blir ikke stille uansett innstillinger på Maximum processor state og andre innstillinger i MyAsus softwaren.

Vet dere om Qualcomm Snapdragon X1-26-100 som kjører på 30W TDP kan gjøres helt stille slik jeg ønsker?

Jeg vurderer å kjøpe denne:

https://www.elkjop.no/product/pc-datautstyr-og-kontor/pc/barbar-pc/asus-vivobook-s-14-s3407-snap-8cse16512oled-14-copilot-barbar-pc/910448

Jeg bruker maskinen mest til surfing, Photoshop og Fusion 360. Og til å videoredigere korte videoer i Davinci Resolve cirka 6 ganger i året.

Jeg ønsker at den skal ha 14 tommers bra fargeskjerm som IPS eller OLED.

Budsjettet er på maks 11.000,-

Det viktigste er som nevnt at den kan justeres til å være helt stille, da jeg er sensitiv for viftestøy. MacBook Air er en kandidat der (litt høyere pris da), men jeg prøver å finne en Windowsmaskin som fungerer slik nevnt over.

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...