hoodoo Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Hei, jeg leter etter en laptop som kan bli helt stille når jeg justerer ned Maximum processor state. Dette fikk jeg til å fungere optimalt på min Surface Pro 4 med i5-6300U prosessor. Jeg satte ned Maximum processor state til daglig bruk. Satte den til cirka 30% og den ble da helt stille. Viften var da helt av. Jeg satte den opp igjen de få gangene jeg trengte å videoredigere. Jeg kjøpte meg en Asus Vivobook i fjor med 12500H prosessor. Den er nesten et bomkjøp for meg. Det siden det ikke går an å gjøre det samme. Den blir ikke stille uansett innstillinger på Maximum processor state og andre innstillinger i MyAsus softwaren. Vet dere om Qualcomm Snapdragon X1-26-100 som kjører på 30W TDP kan gjøres helt stille slik jeg ønsker? Jeg vurderer å kjøpe denne: https://www.elkjop.no/product/pc-datautstyr-og-kontor/pc/barbar-pc/asus-vivobook-s-14-s3407-snap-8cse16512oled-14-copilot-barbar-pc/910448 Jeg bruker maskinen mest til surfing, Photoshop og Fusion 360. Og til å videoredigere korte videoer i Davinci Resolve cirka 6 ganger i året. Jeg ønsker at den skal ha 14 tommers bra fargeskjerm som IPS eller OLED. Budsjettet er på maks 11.000,- Det viktigste er som nevnt at den kan justeres til å være helt stille, da jeg er sensitiv for viftestøy. MacBook Air er en kandidat der (litt høyere pris da), men jeg prøver å finne en Windowsmaskin som fungerer slik nevnt over. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå