Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvor flytter man?

Gjest 2450a...d90

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Gjest 2450a...d90 skrev (21 minutter siden):

Det blir kanskje feil retning for mitt vedkommende. Det er litt med å følge indre kompetans, men om den ble havarert, så er det å finne instrumenter som kan få reparert den. 

Jeg ser at det er ledig næringsbygg til 2,5 millioner kroner, i det er det også leie inntekter. Men annen sted i landet. 

Anonymous poster hash: 2450a...d90

Forsto at der var feil, naar du svarte Sjoeroever.

Sandefjord? Ved sjoeen, ferjeavgang til Stroemstad i sverige.

Langs sjoestripen i oestfold, der er det jo tre byer og peile seg inn paa,Sverige rett i naerheten?

Endret av Karltorbj
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gjest 2450a...d90 skrev (14 timer siden):
Karltorbj skrev (22 timer siden):

Hva med Danmark? 

Faa kjenne litt, paa friheten.

Ikke bare for lover og regler sin skyld, men det frie folkesinnet.

De er et deilig folk.

positivt. Takk for en fredelig respons. Ble oppmuntret. 

Bor selv her i Danmark og tenker selv det er et bedre land å bo i enn Norge. Men som du selv sier kommer jo alt an på person og mål som du ønsker å oppnå. Vil highlighte at det å bare flytte hit er nok noe vanskeligere enn å flytte til en annen kommune. Først og fremst må du nok enten 1) få jobbtilbud her før du flytter, eller 2) spare opp penger og flytte hit for å søke jobb men spise av en buffer.

Selv har jeg bodd i  Bodø (hjemby) så Narvik (studieby) og Oslo der jeg studerte og jobbet litt. Flyttet også så til Sørumsand i utkanten av Lillestrøm. Felles for alle for meg var et mål og hensikt med en plan da. 

Så still deg gjerne spørsmål om hva som er viktig for deg selv.

- Kulturtilbud for å være ute eller er du hjemmekjær?
- Jobbtilbud der for å ha noe å leve av.
- Er reisevei til/fra jobb lang, og i så fall med hvilken fremkomstmiddel som bil, buss/tog.
- Kjenner du noen der fra før av, eller er det ønske om helt blanke ark.
- Reise til/fra familie om du står din egen familie nær. 
- Klima og vær. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Gjest 2450a...d90
Skrevet
ole_marius skrev (11 timer siden):

Bor selv her i Danmark og tenker selv det er et bedre land å bo i enn Norge. Men som du selv sier kommer jo alt an på person og mål som du ønsker å oppnå. Vil highlighte at det å bare flytte hit er nok noe vanskeligere enn å flytte til en annen kommune. Først og fremst må du nok enten 1) få jobbtilbud her før du flytter, eller 2) spare opp penger og flytte hit for å søke jobb men spise av en buffer.

Selv har jeg bodd i  Bodø (hjemby) så Narvik (studieby) og Oslo der jeg studerte og jobbet litt. Flyttet også så til Sørumsand i utkanten av Lillestrøm. Felles for alle for meg var et mål og hensikt med en plan da. 

Så still deg gjerne spørsmål om hva som er viktig for deg selv.

- Kulturtilbud for å være ute eller er du hjemmekjær?
- Jobbtilbud der for å ha noe å leve av.
- Er reisevei til/fra jobb lang, og i så fall med hvilken fremkomstmiddel som bil, buss/tog.
- Kjenner du noen der fra før av, eller er det ønske om helt blanke ark.
- Reise til/fra familie om du står din egen familie nær. 
- Klima og vær. 

Det er god beskrivelse. 

kulturtilbud, vil helst kun sykle maks 1 km til jobb, det triste er at jeg ikke kjenner noen, viktig å kunne reise til fra familie - kun en familiemedlem, klima og vær er viktig - mye sol. 

Skrevet
Gjest 2450a...d90 skrev (22 minutter siden):

Det er god beskrivelse. 

kulturtilbud, vil helst kun sykle maks 1 km til jobb, det triste er at jeg ikke kjenner noen, viktig å kunne reise til fra familie - kun en familiemedlem, klima og vær er viktig - mye sol. 

Gaar det an aa spoerre om, hvilken kant av landet, slekten holder til?

Gjest 2450a...d90
Skrevet
Karltorbj skrev (18 minutter siden):

Gaar det an aa spoerre om, hvilken kant av landet, slekten holder til?

jeg har ikke kontakt med slekt, det var dem som ødela livet mitt. Inkludert religiøse. Respekten er for alltid vekke. 

Men jeg har en mor. Jeg vil helst bo nærme henne, men det er kjøretid dit. 

Skrevet
Gjest 2450a...d90 skrev (1 minutt siden):

jeg har ikke kontakt med slekt, det var dem som ødela livet mitt. Inkludert religiøse. Respekten er for alltid vekke. 

Men jeg har en mor. Jeg vil helst bo nærme henne, men det er kjøretid dit. 

Oestlandet, sorlandet, holder det.

Skrevet

Ut fra det du skriver ser jeg for meg et av tettstedene mellom Mandal og Egersund. Nær sjø, ikke by, det finnes eneboliger med tomt under prisleie eurojackpot, varmt klima, mye sol(alt er relativt). 

Alternativt den ytre delen av Oslofjorden, Halden, for eksempel. 

Gjest 2450a...d90
Skrevet
OJ Doe skrev (1 time siden):

Ut fra det du skriver ser jeg for meg et av tettstedene mellom Mandal og Egersund. Nær sjø, ikke by, det finnes eneboliger med tomt under prisleie eurojackpot, varmt klima, mye sol(alt er relativt). 

Alternativt den ytre delen av Oslofjorden, Halden, for eksempel. 

Det er eneste rogaland som kan være aktuell. Men da må jeg flytte langt. 

Jeg vet ikke hva som leder meg ut av her jeg bor nå. Jeg liker ikke måten kommunen har tilrettelagt for innbyggere. Jeg mener det bør være sykkelsti, aktive parker, og faktisk ha mye nært inn til meg uten at jeg må kjøre 3-30 mil for å komme til noe trivelig. 

Skrevet

En plass du kan lett sykle å samtidig føle deg ute av byen er i Porsgrunn, over broen fra selve by kjernen.
Spørsmålet er om du finner bolig som passer ditt behov og pris.

Skrevet
halnes1 skrev (17 minutter siden):

En plass du kan lett sykle å samtidig føle deg ute av byen er i Porsgrunn, over broen fra selve by kjernen.
Spørsmålet er om du finner bolig som passer ditt behov og pris.

Er det dyrt der naa?

Tidligere var det billig der. paa grunn av nedleggelse av industri. var det ikke?

Skrevet
Karltorbj skrev (11 minutter siden):

Er det dyrt der naa?

Tidligere var det billig der. paa grunn av nedleggelse av industri. var det ikke?

Der er mye industri enda men sikkert ikke like mye som i gamle dager.
Vil tro prisene er mye høyere enn her jeg bor på nord-vest landet.
Er en stund siden jeg bodde der i 3 år. 2010-2013.
Men likte meg godt.

Skrevet (endret)
halnes1 skrev (37 minutter siden):

Der er mye industri enda men sikkert ikke like mye som i gamle dager.
Vil tro prisene er mye høyere enn her jeg bor på nord-vest landet.
Er en stund siden jeg bodde der i 3 år. 2010-2013.
Men likte meg godt.

Vi var der, med teltoppakning og en ti fots jolle med en 4 hester paa, to ganger. Den ene gangen, gikk vi opp til Dalen og var et doegn paa hotellet.

Er vidunderlig omraade og det som gjorde sterkest inntrykk, var folka der. Usedvanlig hyggelige. elskverdige, imoetekommende, rause og behjelpelige mennesker.

Skien da, virket hyggelig der ogsaa? 

Fikk du det samme inntrykket av folkene i Telemark?

Endret av Karltorbj
Gjest 2450a...d90
Skrevet
Karltorbj skrev (48 minutter siden):

Vi var der, med teltoppakning og en ti fots jolle med en 4 hester paa, to ganger. Den ene gangen, gikk vi opp til Dalen og var et doegn paa hotellet.

Er vidunderlig omraade og det som gjorde sterkest inntrykk, var folka der. Usedvanlig hyggelige. elskverdige, imoetekommende, rause og behjelpelige mennesker.

Skien da, virket hyggelig der ogsaa? 

Det er jo alltid noe som lede deg et sted... Jeg står bomfast, og det er ikke enkelt å flytte langt, jeg har flyttet mye, men jeg flyttet som skadet person ikke med rasjonelle tanker. 

Skrevet
Gjest 2450a...d90 skrev (2 minutter siden):

Det er jo alltid noe som lede deg et sted... Jeg står bomfast, og det er ikke enkelt å flytte langt, jeg har flyttet mye, men jeg flyttet som skadet person ikke med rasjonelle tanker. 

Men har du saa mange muligheter da?

Du vil jo som forstaaelig er, bo i naerheten, kjoereavstand til din mor, men du skrev ogsaa naer flyplass da.

Da blir det vel i det samme fylket da?

Skrevet
Karltorbj skrev (1 time siden):

Alle jeg vart kjent med var gjennom hun jeg var i lag med så jeg hadde hjelp.
Jeg hadde bare positivt å si om alle jeg vart kjent med og det var mange.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...