Gå til innhold

Nettavisen: "Tysk høyreekstrem til Oslo: Sitt musestille"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 hours ago, Nasjonalisten said:

Det er ikke alltid slik, men der har du poenget med turen, øst oslo er befolket av barbarer og intolerante, voldelige venstre-ekstreme, som politiet er fult klar over, derav sterk politi-oppmøte.
Poenget ble illustrert 2 ganger klinkende klart nå, på begge turer.

Om du vil folk skal la være å mate beistet, foreslår jeg at du prater med ordføreren i Oslo(Høyre) som feiret og takket Antifas vold i august, som forårsaket at politiet måtte evakuere seg selv og gjestene ut av bydelen.

Noen highlights fra turen nylig:

https://x.com/Nyhagen1801/status/1963971136439615934

https://x.com/Norgesdem/status/1963993596979261688/video/1

Jeg måtte le når en jente ropte ''my grandfather fought your people'' på repeat 🤣

Det er litt mer ufyselig å spytte på politiske motstandere, hetse dem, og angripe dem på gata, på torg, eller på stand, som f.eks igjen skjedde noen dager siden mot FRP nok en gang, som fortalt på sofaen i NRK denne uken.

Seriøst, er du Tore Tvedt? Hvilken partitilhørighet har du egentlig, Norgesdemokratene? Du er faen meg helt blåst. De roper "we hung you before" fordi det er akkurat det mang gjorde med nazister etter krigen, og det at du blir trigga av det viser AKKURAT hva slags type menneske du er . At du får lov til å spre dritten din på dette forumet er faen meg ikke til å tro. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
21 hours ago, Krig og fred said:

Seriøst, er du Tore Tvedt? Hvilken partitilhørighet har du egentlig, Norgesdemokratene? Du er faen meg helt blåst. De roper "we hung you before" fordi det er akkurat det mang gjorde med nazister etter krigen, og det at du blir trigga av det viser AKKURAT hva slags type menneske du er . At du får lov til å spre dritten din på dette forumet er faen meg ikke til å tro. 

Hva slags menneske er jeg akkurat?
Jeg forstår at det er frusterende at dine meningsmotstandere har ytringsfrihet, spesielt når du ikke klarer å argumentere mot det, og at forumet her er relativt åpent.
Du kan trygge deg i god ro om at jeg blir regelmessig moderert, og får innlegg slettet, så nei, jeg får ikke spre dritten min fritt, men jeg regner med at du får spre din dritt fritt.
Du minner meg om en person jeg så nylig. Er dette deg? (dette skjedde for en uke siden)

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ah, Norgesdemokratene. Toppen av sivilisasjon. De løper redde rundt for at brune mennesker skal ta over landet hvert øyeblikk. Jorda er flat og vi red på dinosaurer for 6000 år siden er hva jeg hørte når jeg diskuterte med en av dem sist valg, trodde han tullet men det var norsk MAGA som forklarer mye. Heldigvis ikke mer enn 14-15 av dem der ute tror jeg. Følg med på skolen folkens ellers kan du ende opp redd for troll osv da du ikke fikk med deg at de ikke finnes. Han andre fyren i videoen trenger jammen meg sinnemestrtringskurs.

Endret av ticx
  • Liker 4
Skrevet (endret)
Krig og fred skrev (På 7.9.2025 den 15.12):

Tenk om Norgesdemokratene og AFD hadde sagt at kommunister bør henges? De som truet dem var jo kommunister man må kalle en spade for en spade, men da har Norgesdemokratene etter min mening like stor rett til å true dem og si at kommunistene bør henges osv. Egentlig tenker jeg slike ytringer bør straffes uansett hvem de kommer fra.

Endret av Japemperor
  • Liker 3
Skrevet (endret)
16 minutes ago, Japemperor said:

Tenk om Norgesdemokratene og AFD hadde sagt at kommunister bør henges? 

Vet du at de ikke gjør det? Bare fordi politikerne ikke sier det rett ut, betyr ikke at de ikke (og velgerne) deres bruker den type retorikk. Bare se innlegget til nazi-per som jeg siterte. Han kaller altså folk på Oslo øst for "barbarer og intolerante, voldelige venstre-ekstreme". Dette er typisk dehumaniserende retorikk som ekstremister benytter seg av, for senere rettferdiggjøre overgrep. 

Å påpeke at nazismen ble overvunnet ved å DREPE nazister er helt uproblematisk, og det er kun nazister som føler seg truffet da de er de spesifikt det er snakk om. 

Egentlig tenker jeg slike ytringer bør straffes uansett hvem de kommer fra.

Ja, og kontekst er viktig. 

Nazister og fascister må påminnes akkurat hvor galt det gikk forrige gang, og hvor galt det vil gå igjen hvis de prøver seg

IMG_4744.thumb.webp.e5a93a5e749951179ba047c4c1b031dc.webp

Endret av Krig og fred
feil ord
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...