Gå til innhold

BMW lanserer ny elbil med 805 kilometer rekkevidde

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 hours ago, Kajac said:

Hva skal man med 805 kilometers rekkevidde? Et så stort batteri gjør bilen bare dyrere, tynger og mer miljøfiendtlig. Med ladeinfrastrukturen i europa hadde det vært plenty med f.eks. 400 km.

2 hours ago, Gavekort said:

Jeg sier ikke at rekkevidde er en dårlig ting. Jeg sier bare at mange overvurderer hvor mye rekkevidde de trenger. Det er ingen som rawdogger t/r Oslo-Bergen

Det handler vel så mye om lading i hverdagen. 
Med 800km rekkevidde, så er omtrent ikke lading et tema verken på langtur eller i det daglige. 

Bilene lades som regle til 90% og jeg liker å lade før det er under 40 km rekkevidde igjen. Det vil si at med en bil som går 400km, så har man med 320km ( 400*90% - 40km ) "tilgjengelig" når bilen er "fulladet".
Dersom bilen går 800km, så har man 680km ( 800*90% - 40km) "tilgjengelig" når bilen er "fulladet". 

Kjører man 40-50km i hverdagen, så må bil A lades hver 5-6 dag, mens bil B lades hver 14 dag.
Med bil A må man "passe på at den lades", med bil B så bare plugger man inn inni mellom. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der var den endelig offisielt lansert ja!  Har ventet en stund på denne.  Liker designet godt! Ser elegant ut både innvendig og utvendig nå jeg si. 800+ km rekkevidde også, nå begynner vi å snakke 😁

Synes ikke startprisen er så avskrekkende heller, men skal nok litt til å komme seg under 750k for den med ekstrautstyret man vil ha med. Det sagt - dette blir fort drømmebilen for veldig veldig mange. Gleder meg til å få sett den på ekte og til å få prøvekjørt den :) 

• Liker 2
Skrevet
Kajac skrev (10 timer siden):

Samme tankegangen som de hadde i USA på 60-og 70-tallet, når småbilene hadde 5-liters motor, var større enn dagens Tesla Model S og brukte et par liter på milen. Så kom drivstoffkrisen....

Er dette et seriøst svar eller forsøker du deg på satire? 

Kajac skrev (10 timer siden):

Selv i Tyskland med autobahn trenger man ikke 800 km rekkevidde.

Tror du den har så lang rekkevidde på autobahn? 

Salvesen. skrev (11 timer siden):

Ekstremt klar for å teste disse neue klasse bilene! Eneste som er synd er at en må forholde seg til bavaria… 

Bavaria Haugesund må være blant de minst kompetente i landet. Skandaløst opplegg de holder på med. 

Gavekort skrev (11 timer siden):

Det er ingen som rawdogger t/r Oslo-Bergen

Jo. Du undervurderer vestlendinger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...