WiiBoy Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 3 hours ago, Kajac said: Hva skal man med 805 kilometers rekkevidde? Et så stort batteri gjør bilen bare dyrere, tynger og mer miljøfiendtlig. Med ladeinfrastrukturen i europa hadde det vært plenty med f.eks. 400 km. 2 hours ago, Gavekort said: Jeg sier ikke at rekkevidde er en dårlig ting. Jeg sier bare at mange overvurderer hvor mye rekkevidde de trenger. Det er ingen som rawdogger t/r Oslo-Bergen Det handler vel så mye om lading i hverdagen. Med 800km rekkevidde, så er omtrent ikke lading et tema verken på langtur eller i det daglige. Bilene lades som regle til 90% og jeg liker å lade før det er under 40 km rekkevidde igjen. Det vil si at med en bil som går 400km, så har man med 320km ( 400*90% - 40km ) "tilgjengelig" når bilen er "fulladet". Dersom bilen går 800km, så har man 680km ( 800*90% - 40km) "tilgjengelig" når bilen er "fulladet". Kjører man 40-50km i hverdagen, så må bil A lades hver 5-6 dag, mens bil B lades hver 14 dag. Med bil A må man "passe på at den lades", med bil B så bare plugger man inn inni mellom. 1
Iterion Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Der var den endelig offisielt lansert ja! Har ventet en stund på denne. Liker designet godt! Ser elegant ut både innvendig og utvendig nå jeg si. 800+ km rekkevidde også, nå begynner vi å snakke 😁 Synes ikke startprisen er så avskrekkende heller, men skal nok litt til å komme seg under 750k for den med ekstrautstyret man vil ha med. Det sagt - dette blir fort drømmebilen for veldig veldig mange. Gleder meg til å få sett den på ekte og til å få prøvekjørt den 2
Sjørøver Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Kajac skrev (10 timer siden): Samme tankegangen som de hadde i USA på 60-og 70-tallet, når småbilene hadde 5-liters motor, var større enn dagens Tesla Model S og brukte et par liter på milen. Så kom drivstoffkrisen.... Er dette et seriøst svar eller forsøker du deg på satire? Kajac skrev (10 timer siden): Selv i Tyskland med autobahn trenger man ikke 800 km rekkevidde. Tror du den har så lang rekkevidde på autobahn? Salvesen. skrev (11 timer siden): Ekstremt klar for å teste disse neue klasse bilene! Eneste som er synd er at en må forholde seg til bavaria… Bavaria Haugesund må være blant de minst kompetente i landet. Skandaløst opplegg de holder på med. Gavekort skrev (11 timer siden): Det er ingen som rawdogger t/r Oslo-Bergen Jo. Du undervurderer vestlendinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå