WiiBoy Skrevet fredag kl 13:40 Skrevet fredag kl 13:40 3 hours ago, Kajac said: Hva skal man med 805 kilometers rekkevidde? Et så stort batteri gjør bilen bare dyrere, tynger og mer miljøfiendtlig. Med ladeinfrastrukturen i europa hadde det vært plenty med f.eks. 400 km. 2 hours ago, Gavekort said: Jeg sier ikke at rekkevidde er en dårlig ting. Jeg sier bare at mange overvurderer hvor mye rekkevidde de trenger. Det er ingen som rawdogger t/r Oslo-Bergen Det handler vel så mye om lading i hverdagen. Med 800km rekkevidde, så er omtrent ikke lading et tema verken på langtur eller i det daglige. Bilene lades som regle til 90% og jeg liker å lade før det er under 40 km rekkevidde igjen. Det vil si at med en bil som går 400km, så har man med 320km ( 400*90% - 40km ) "tilgjengelig" når bilen er "fulladet". Dersom bilen går 800km, så har man 680km ( 800*90% - 40km) "tilgjengelig" når bilen er "fulladet". Kjører man 40-50km i hverdagen, så må bil A lades hver 5-6 dag, mens bil B lades hver 14 dag. Med bil A må man "passe på at den lades", med bil B så bare plugger man inn inni mellom. 1
Iterion Skrevet fredag kl 14:00 Skrevet fredag kl 14:00 Der var den endelig offisielt lansert ja! Har ventet en stund på denne. Liker designet godt! Ser elegant ut både innvendig og utvendig nå jeg si. 800+ km rekkevidde også, nå begynner vi å snakke 😁 Synes ikke startprisen er så avskrekkende heller, men skal nok litt til å komme seg under 750k for den med ekstrautstyret man vil ha med. Det sagt - dette blir fort drømmebilen for veldig veldig mange. Gleder meg til å få sett den på ekte og til å få prøvekjørt den 2
Sjørøver Skrevet fredag kl 21:33 Skrevet fredag kl 21:33 Kajac skrev (10 timer siden): Samme tankegangen som de hadde i USA på 60-og 70-tallet, når småbilene hadde 5-liters motor, var større enn dagens Tesla Model S og brukte et par liter på milen. Så kom drivstoffkrisen.... Er dette et seriøst svar eller forsøker du deg på satire? Kajac skrev (10 timer siden): Selv i Tyskland med autobahn trenger man ikke 800 km rekkevidde. Tror du den har så lang rekkevidde på autobahn? Salvesen. skrev (11 timer siden): Ekstremt klar for å teste disse neue klasse bilene! Eneste som er synd er at en må forholde seg til bavaria… Bavaria Haugesund må være blant de minst kompetente i landet. Skandaløst opplegg de holder på med. Gavekort skrev (11 timer siden): Det er ingen som rawdogger t/r Oslo-Bergen Jo. Du undervurderer vestlendinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå