Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Redd for å fylle drivstoff

Anbefalte innlegg

Skrevet
wil skrev (På 1.9.2025 den 12.02):

Hei. Jeg har ikke lest det sikkelig selv, men er det betalingen man sliter med, eller er det det at man ikke kommer nærme nok?

Eller er man redd for å fylle feil drivstoff. Selv har jeg bare hatt Bensinbiler desverre (skulle gjerne hatt Diesel istede), men for min del er det ikke noe problem med selve fyllingen. Det som derimot jeg sliter med er betalingen på pumpa. Jeg har alltid gått inn på stasjonen for å betale. Nå har det blitt litt mer upraktisk siden at man nå må gå inn og si hvor mye man skal fylle for. Si at man skal fylle for 600 kr da. Da fyller man og den stopper på 600 kr hvis man ikke er ferdig før da. Altså at tanken er full før den når 600 kr. Det man da ikke bruker får man tilbake igjen.

Ja. Det er veldig tungvindt for mange, men det har jeg blitt vant til, og jeg blir nok stressa hvis jeg skal velge kortbetaling på pumpen. Jeg har tenkt veldig mye på å ta skrittet og faktisk betale med kort på pumpen, men jeg tør ikke i frykt for å gjøre feil.

For ordenskyld. Jeg er ikke i den katogorien ung lengere.

Det er eit samansurie av alt mogleg som er gitt merkelappen "frykt", alt frå drivstoffpris, feilfylling, og bakterier på pumpepistolen har fått same behandling. 

Eg er rimeleg sikker på at alle svar som har gått på ubehagelegheiter ved drivstoffylling i denne forskinga hadde blitt kalla ein frykt. Så om eg hadde svart at eg ikkje liker at det lukter diesel av fingrane etter fylling, så hadde eg nok blitt stempla som ein som har "frykt" for drivstoffylling. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Men og fylle drivstoff må jo læres, jeg har tatt med mine barn og latt de fylle drivstoff, det er faktisk ikke så lett og pønske ut har man aldri gjort det før. Er det ikke foreldrenes ansvar og lære bort grunnleggende ferdigheter til sine barn? Akuratt som å lære og fyre opp i vedovnen, bruke en vaskemaskin osv.

Endret av agvg
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...