Gå til innhold

Dette er stortingspartienes spillpolitikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunde Almeland fra Venstre er den eneste etter min mening som hadde noen fornuftige forslag.

Man trenger et eget org for å jobbe mot spillvekst i norge, og tildelte summer opp mot 20 mill etter min mening. Hvorfor har de ikke en lån/stipend mot aksjer/inntekt ordning. Spillutvikling tar tid og man ser sjelden inntekt før en evt. early access eller crowdfunding på det tidligste.

Høyre som vil øremerke 2.5 mill til spillutvikling høres latterlig ut, når de betegner det som "en eksportrettet, høyteknologisk og kunnskapsbasert industri, som kan gi økt verdiskapning og flere arbeidsplasser i Norge". For 2,5 mill, så får du kanskje 4 årsverk og litt diverse utgifter, rundt en oppstart.

Skrevet

Synes mye her dessverre fremstår som utopi. Å forby salg av virtuell valuta, skinn, loot bokser o.l er helt urealistisk. Skal man ha en spill industri i Norge kan ikke alle spill dekke alt av mangfold og inkludering. Man kan ha begge deler, det ene utelukker ikke nødvendigvis det andre. Det må være mulig å kunne lage spill som er fullt mangfold og inkludering og spill som ikke er det. :)

• Liker 1
Skrevet
Dette var som forventet svakt. Skal det vokse som en industri i Norge så må jo selskaper få økonomisk støtte til å få laget gode spill. Men det har vist ikke et eneste parti forstått. Møtesteder for lan? Gtfo ingen bryr seg.
  • Liker 1
Skrevet
LampeLars94 skrev:
Det var null målretta politikk fra hver eneste en.
Helt enig. Om dem vil gjør noe for gamere så er det styrke gamers rettigheter, stop killing games er en ting, stoppe at store selskaper kan dikte hva steam kan har på store sin så lenge det er ikke ulovlig er jo en ting ( master card og paypal. Spesielt paypal som stjeler penger fra developere og dermed skade gamere) Osv
Skrevet

Man ser jo tydelig hvem som faktisk har erfaring med gaming,og gjerne er en gamer her,og det er Grunde fra Venstre. Resten er nærmest AI svar på "hva skal jeg svare her, uten at det ser ut som at vi driter i gaming".

Too bad resten av V ikke er et parti jeg ville stemt på.

Skrevet (endret)

Spillstøtte er sløsing av penger, det er ingen som spiller spill som får spillstøtte: Liste

Det er fint mulig å bruke kveldstiden sin på å utvikle spill, og de som lager bra spill vil overleve. De fleste indie spill suksesser på Steam er neppe laget med støtte. Ingen vits å strø penger over dette.

Endret av MrL
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...