Gå til innhold

Myter om islam avlivet + Head to head with Matthew Goodwin

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Muslim journalist Mehdi Hasan, political editor of the Huffington Post, warns Anne-Marie Waters that her "astonishing claims" might endanger her future as a Labour Party candidate, but assured her "don't worry, the BNP will take you". Hasan asks why, if Islam is "responsible for killing," such a tiny percentage of believers actually participate in violence. He asks the audience if they really believe that 1.6 billion people are all "followers, promoters and believers in a religion of violence". Hasan urges them not to "fuel the arguments of the phobes and bigots and legitimise hate", but to "trust the Muslims that you know and that you hear."

ABOUT MEDHI HASAN: MEHDI HASAN is Britain's most prominent Muslim journalist. He recently moved from the New Statesman to become political editor of the Huffington Post. He has appeared on Question Time five times, and is hosting Al Jazeera's 'Head to Head' series at the Oxford Union this term.

ABOUT THE OXFORD UNION SOCIETY: The Union is the world's most prestigious debating society, with an unparalleled reputation for bringing international guests and speakers to Oxford. It has been established for 189 years, aiming to promote debate and discussion not just in Oxford University, but across the globe. The Oxford Union is deeply grateful and encouraged by the messages of support in response to our determination to uphold free speech. During our 200 year history, many have tried to shut us down. As the effects of self-imposed censorship on university campuses, social media and the arts show no signs of dissipating, the importance of upholding free speech remains as critical today as it did when we were founded in 1823. Your support is critical in enabling The Oxford Union to continue its mission without interruption and without interference. You can support the Oxford Union here: https://oxford-union.org/supportus

Endret av Boing_80
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Duriello skrev (3 minutter siden):

Skriv gjerne litt om hva video handler om, tilfeldig video uten kontekst innbyr ikke til visning her iallefall. 👍😉

Sånn.

• Liker 1
  • Boing_80 endret tittelen til Myter om islam avlivet + Head to head with Matthew Goodwin
Skrevet

Ja to minutter inn så kjenner jeg igjen en apologet når jeg hører en, og ja han har visse poenger som burde være opplagte, ikke alle er sånn osv, og litt standard autoritetsargumenter, det var muslimer som gjorde ditten å datten, som om islam var involvert på noe vis, men sannheten er at abrahamittisk religion er ond, den er farlig og ja den skaper morderiske ekstremister, islam er definitivt ikke en fredelig religion. Jeg vet ikke hva denne Anne marie Waters har sagt, men med tanke på bakgrunnen så tenker jeg at hun er like gal som hvilken som helst religiøs ekstremist, men det gjør ikke islam til fredens religion det er helt sikkert. 

Spørsmålet er ikke om 100% av islams 1,6 milliarder tilhengere er voldelige ekstremister, men om 0,1-1.0% er det pga denne beviselig hatefulle religionen. Jeg skiller ikke mellom religion, det er det religiøse som gjør, jeg mener alle de abrahamittiske religionene er like skit.  

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...