Gå til innhold

Den beste måten å rydde opp i skrivebordets kabelkaos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og for oss gjerrige, så kan jeg anbefale bommulstråd. Dette billige produktet muliggjør samling av kabler ved å knytte tråden rundt kablene etter at de er samlet. Repeter gjerne med jevne mellomrom for at det skal se noenlunde pent ut.

• Liker 1
Skrevet

For kabler som ligger til lagring men finnes frem i blant bruker jeg dorullkjerner. Legg kabelen dobbel ,trippel osv til du har en bunt som er litt lengre enn dorullkjernen. Så legger du den sammenbuntede kabelen inn i kjernen. Det fine er at nå kan du ha skuffen full av kabler uten at de vikler seg inn i hverandre. :) 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Ser at dassrull-kjerner og bomullstråd er foreslått i tråden, men ingen av disse er særlig elegante løsninger.
Jeg foreslår heller borrelås til 6 kr stykket, hvis dette skal gjøres på en noenlunde elegant men gjerrig måte.

Apropos Thunderbolt, så husker jeg protestene for ca 14 år siden, da Thunderbolt for aller første gang ble lansert på forbrukermarkedet, og det på en MacBook Pro.
"Ikke kjøp Thunderbolt.....det er bortkastede penger....du har ikke bruk for så store hastigheter.....det finnes ikke Thunderbolt-produkter på markedet du kan koble til....du blir innelåst", skrek sytekoret av Win-fænbois i hvert bidige debattfelt som berørte Thunderbolt.
Men dagens artikkel fra Tek, som handler om å rydde opp i alle Thunderbolt-kablene til folk (hvorfor har folk Thunderbolt-kabler, hvis det ikke finnes Thunderbolt-produkter?), samt det faktum at ikke finnes en eneste PC-produsent i dag som tør utelate Thunderbolt på sine bedre modeller, skulle vel være en krystallklar indikasjon på at sytekoret tok feil.

Endret av Radon Ready

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...