Gå til innhold

Jobbe som selger, hvordan er det egentlig?

Gjest 689f7...4b1

Anbefalte innlegg

Gjest 689f7...4b1
Skrevet

Du som selger produkter b2b. Hvordan er hverdagen enkelt forklart og hva selger du?

Jeg har søkt på samtlige stillinger innen salg hvor det er produkter som jeg har enorm interesse for.
Nemlig verktøy, arbeidsoppgavene er hver gang de samme, reise rundt til butikker mtp utstilling og utvalg, og til arbeidsplasser for levering/opplæring og evt mersalg. Det har også vært min oppfatning da jeg har ringt i de 6 tilfellene det har vært slike stillinger ute i området jeg søker.

Likevel står jeg fortsatt uten å bli innkalt til intervju, jeg har fagbrev som elektriker, og jobbet med regnskap og rådgivning for bedrifter de siste årene.
Så bakgrunn og økonomiforståelse ligger klart. Også som nevnt tidligere er verktøy en stor lidenskap så det står ikke på mangel av kunnskap. Har jobbet smått ( 8 mnd) med smått salg før, en KAM rolle, produktene solgte seg selv egentlig, alt jeg hadde ansvar for var å ta imot evt klager fra kundene, noe det aldri var og stillingen forsvant mellom salg av bedriften.

Er ellers en utadvendt person som er sosial og passer egentlig veldig fint i en selger rolle ( tror jeg selv) .

men! siden jeg ikke blir kalt inn til intervjuer, så begynner jeg å lure på om jeg egentlig går glipp av noe eller virker det "kulere" enn det egentlig er.

I kort søker jeg bare input fra andre i lignende stillinger ( selv andre "bransjer" mtp produkt også) om hvordan en typisk dag ser ut.

På forhånd, takk!

Anonymous poster hash: 689f7...4b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv har jeg jobbet med salg/kundeservice i over 40 år, men ikke spesifikt med verktøy selv om det også er en del av det.

Det har også mye med markedet man jobber mot å gjøre. Vi jobber mot en profesjonelt marked med strenge kvalitetskrav og også krav til kompetanse på et høyt nivå.

Med bakgrunnen din og din interesse for mekanikk er det nesten litt vanskelig å forstå hvorfor du ikke har fått napp også?

Send gjerne en e-post til Marit så ligger du i kurven om det skulle dukke opp noe! 🙂

Vi passerte 500 millioner i omsetning i går og er alltid ute etter dyktige folk, men Marit vet selvsagt ikke hvem trn100 er, så ikke nevn meg! 😉

Karriere - Otto Olsen

Skrevet

Når en ikke kommer til intervju runden er det en av to:

-Du har ikke passende erfaring og kompetanse

-Søknad/CV får deg ut av bunken

Jeg hadde tatt en telefon til noen av de du har søkt om å bare spurt jeg. Samt fått noen til å se over dokumentene dine, som har kompetanse på området. 

• Liker 1
Skrevet

Og i forhold til overskriften er nok også en salgsjobb ganske krevende med tanke på resultatkrav, men har man legningen og motivasjonen innebærer det også fantastiske muligheter! 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...