leticia Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden VifteKopp skrev (2 timer siden): Antar han refererer til denne saken, hvor en polsk soldat skjøt en sudanesisk migrant med en gummikule fordi han bevegde seg inn på ulovlig territorium. https://www.infomigrants.net/en/post/65977/poland-soldier-shoots-undocumented-migrant-at-border Med andre ord en svært tabloid fremstilling av hvordan Polen håndterer uønsket migrasjon. Det er ikke slik at Polen fører en bevisst politikk hvor de skyter såkalte flyktninger på grensa. Takk 🙂
Gouldfan Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden leticia skrev (3 timer siden): Har du noen dokumentasjon på dette, det høres villt ut, og noe som jeg ser for meg heller høres ut som noe som kunne skjedd over atlanteren. Statsminister sa det selv og ja det skjer om noen prøver å trenge seg gjennom, mulig varselskudd først. Han er på youtube å hevder det, bare søk og Amnesty eller en annen menneskerett organisasjon har sagt det samme mener jeg å huske. De skyter ikke alle sammen, noen arresterer de og kaster ut, men om det er mølje tror jeg de skyter og det har hendt flere ganger.
VifteKopp Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Gouldfan skrev (17 minutter siden): Statsminister sa det selv og ja det skjer om noen prøver å trenge seg gjennom, mulig varselskudd først. Han er på youtube å hevder det, bare søk og Amnesty eller en annen menneskerett organisasjon har sagt det samme mener jeg å huske. De skyter ikke alle sammen, noen arresterer de og kaster ut, men om det er mølje tror jeg de skyter og det har hendt flere ganger. Man kan risikere å bli skutt med gummikuler i de fleste land hvis man trenger seg inn på ulovlig område. Dette er ikke unikt for Polen. Men Polen er spesielt utsatt, ettersom Belarus bevisst bruker migranter til å krysse grensa for destablisere det og andre EU-land. 1
Gouldfan Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden VifteKopp skrev (14 minutter siden): Man kan risikere å bli skutt med gummikuler i de fleste land hvis man trenger seg inn på ulovlig område. Dette er ikke unikt for Polen. Men Polen er spesielt utsatt, ettersom Belarus bevisst bruker migranter til å krysse grensa for destablisere det og andre EU-land. Så vidt jeg skjønner så skyter de med skarp ammunisjon.
VifteKopp Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Gouldfan skrev (4 minutter siden): Så vidt jeg skjønner så skyter de med skarp ammunisjon. Gjør de? Hvor ofte har det skjedd? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå