Gå til innhold

Easy CD ripper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med all den freeware som florerer rundt på nettet, kan der vel være en lovlig plass å laste ned noe sånt ?

Du mener, sånn rent bortseff fra at du ber om en gratis fullversjon av et program?

 

EDIT: Her kan du laste ned en gratis fullversjon av Easy CD Ripper, til en pris av 29.95 USD.

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar
Når spørsmål blir besvart med banning fra dette forumet, er her ikke stor takhøyde !!

09/11/2002 er lenge siden, kanskje greit om du leser over reglene du godtok da du registrerte deg. ;)

 

Å bli bannet (i et tenkt tilfelle) for rett ut spørre om en piratversjon synes jeg har lite med lav takhøyde å gjøre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det noen andre freeware applets ute å går som klarer å få med seg hva slags navn hvert spor har? Og all annen data som album, artist, utgivelses år med mer. Har CDex men jeg får det ikke til å ta med informasjon som er på plata. WMP klarer derimot å få med seg data, men den lagrer som wma og det vil jeg ikke ha:p Jeg sverger til mp3 eller wav hvis jeg skal ha best lyd...

CDex funker bra og ripper til wav, men den tar altså ikke med informasjon som ligger på hvert spor. Noe program som gjør dette?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Er det noen andre freeware applets ute å går som klarer å få med seg hva slags  navn hvert spor har? Og all annen data som album, artist, utgivelses år med mer. Har CDex men jeg får det ikke til å ta med informasjon som er på plata. WMP klarer derimot å få med seg data, men den lagrer som wma og det vil jeg ikke ha:p Jeg sverger til mp3 eller wav hvis jeg skal ha best lyd...

CDex funker bra og ripper til wav, men den tar altså ikke med informasjon som ligger på hvert spor. Noe program som gjør dette?

 

På forhånd takk!

Jeg har ikke prøvd CDex fordi jeg fant EAC først, men uansett er nok funksjonen du etterlyser noe du finner i "alle" rippeprogrammer. Du må nok bare finne ut av oppsette for CDDB databasen som programmet kobler seg til. Siste jeg brukte EAC koblet jeg meg til

http://uk.freedb.org:80/~cddb/cddb.cgi

og det fungerte utmerket.

 

Fant denne guide til CDex blant linkene mine, men jeg har ikke lest igjennom:

A guide to using CDex

 

 

EAC er regnet for å være det beste programmet når det kommer til feildeteksjon (ihvertfall etter det jeg har lest på Hydrogenaudio) og anbefales. Det er veldig greit etter at du har gjort oppsettet èn gang. Etter det er det bare å sette i CD og trykke på en knapp.

 

Her er en guide for oppsett av EAC:

The Quintessential Guide to Creating High Quality MP3s by Chris Myden

Lenke til kommentar

http://www.musicbrainz.org/

 

Genialt program for å identifisere cd-plater og eldre mp3-er. Hvor mange er det ikke som har backup av gamle cd-er, men som aldri tok seg bryet med å navngi dem? Her er løsningen. Denne søker seg igjennom alle mp3-filene på maskinen, kobler seg mot en database og identifiserer evt. ikke navngitte mp3 med full ID3-tag. Enkelt og greit.

 

Det beste med hele programmet er at det er gratis, men selvfølgelig oppfordres det til en liten donasjon...

 

Wollis :thumbs:

Lenke til kommentar
Er det noen andre freeware applets ute å går som klarer å få med seg hva slags navn hvert spor har? Og all annen data som album, artist, utgivelses år med mer. Har CDex men jeg får det ikke til å ta med informasjon som er på plata. WMP klarer derimot å få med seg data, men den lagrer som wma og det vil jeg ikke ha:p Jeg sverger til mp3 eller wav hvis jeg skal ha best lyd...

CDex funker bra og ripper til wav, men den tar altså ikke med informasjon som ligger på hvert spor. Noe program som gjør dette?

 

For å svare litt på min egen post, så er det ikke data på de fleste plater, men program som WMP og Audiocatalyst henter informasjon om plata på internett. Jeg har nå fått tak i Audiocatalyst, og det fungerer bra hittils. Fikk det for 10 min siden så har ikke prøvd ut alle finessene enda, men er det noen som vet om du kan endre bitraten på audiocatalyst?

 

På forhånd takk!

Endret av w3p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...