nebrewfoz Skrevet tirsdag kl 15:01 Skrevet tirsdag kl 15:01 13 minutes ago, fredrik2 said: Slutsatsen är alltså att folk med en dsd får tävla i friidrett och vinna i friidrett hvis de tar medisin så att de får ett lavare testosteron nivå Og alt dette står i et dokument fra 2023 - altså det jeg kaller 'dagens regelverk' - som du linket til. (Og som du neppe har forstått innholdet i, basert på det du skriver.) Du kunne jo også ha linket til det dokumentet fra World Athletics fra Juli i år som omhandler de nye reglene som gjelder fra 1 September 2025, og som var utgangspunkt for hele denne tråden: https://worldathletics.org/download/download?filename=0a7afe9e-9998-4cbc-a8c5-82c0ac5a80c6.pdf&urlslug=C3.5A - Regulations for the Implementation of Eligibility Rule 3.5 (Male and Female Categories)%2C effective 01 SEP 2025 1
fredrik2 Skrevet tirsdag kl 16:03 Skrevet tirsdag kl 16:03 51 minutes ago, nebrewfoz said: Og alt dette står i et dokument fra 2023 - altså det jeg kaller 'dagens regelverk' - som du linket til. (Og som du neppe har forstått innholdet i, basert på det du skriver.) Som jag gir upp der. Ser ikke poängen med att "diskutera" mer med en "transaktivist" som uppenbart ikke ens kan läsa ett dokument där en del ting står tydligt och enkelt förklart. Verkar som jag hade fel om en sak i tråden. Jag erkände det trots att det ikke ens framkommit några tydliga bevis i tråden för vad som er fallet. Du har fel, men klarar inte ens att erkänna eller förstå det når det motbevisas av dagens regelverk i några lätt läste paragrafer. Men det är ju desverre som vanligt når transaktivister kommer med sina åsikter om kvinneidrett. Rationalitet och förnuft er en brist vara. 51 minutes ago, nebrewfoz said: Du kunne jo også ha linket til det dokumentet fra World Athletics fra Juli i år som omhandler de nye reglene som gjelder fra 1 September 2025, og som var utgangspunkt for hele denne tråden: https://worldathletics.org/download/download?filename=0a7afe9e-9998-4cbc-a8c5-82c0ac5a80c6.pdf&urlslug=C3.5A - Regulations for the Implementation of Eligibility Rule 3.5 (Male and Female Categories)%2C effective 01 SEP 2025 Varför skulle jag göra det når jag bara ville påpekade ett uppenbart fel i ditt inlägg? Ett fel som också påverkar väldigt mycket av vad du skrivet i tråden.
fredrik2 Skrevet tirsdag kl 16:24 Skrevet tirsdag kl 16:24 1 hour ago, nebrewfoz said: Du kunne jo også ha linket til det dokumentet fra World Athletics fra Juli i år som omhandler de nye reglene som gjelder fra 1 September 2025, og som var utgangspunkt for hele denne tråden: https://worldathletics.org/download/download?filename=0a7afe9e-9998-4cbc-a8c5-82c0ac5a80c6.pdf&urlslug=C3.5A - Regulations for the Implementation of Eligibility Rule 3.5 (Male and Female Categories)%2C effective 01 SEP 2025 Ser nu att det kunde ja ju eftersom de också implicit tydligt bevisar att ditt påstand var fel. Tyckte dock att dokumenten med dagens regler var tydligare.
nebrewfoz Skrevet tirsdag kl 16:32 Skrevet tirsdag kl 16:32 28 minutes ago, fredrik2 said: Men det är ju desverre som vanligt når transaktivister kommer med sina åsikter om kvinneidrett. Rationalitet och förnuft er en brist vara. Det er nok du som er aktivisten her. Og så forstår du nok norsk dårligere enn du tror. 1
fredrik2 Skrevet tirsdag kl 16:38 Skrevet tirsdag kl 16:38 1 minute ago, nebrewfoz said: Det er nok du som er aktivisten her. Og så forstår du nok norsk dårligere enn du tror. Ok, we can take it in English. Is the following correct or not correct? "Dagens regler innenfor friidrett gjør at kvinner med DSD ikke får lov til å delta, og dermed kan de heller ikke vinne. (Reglene ble innført nettopp for å unngå en gjentakelse av det som skjedde på 800m i Rio-OL. Etter at disse reglene ble innført har det ikke skjedd igjen.)" What exactly did you mean with "Og alt dette står i et dokument fra 2023 - altså det jeg kaller 'dagens regelverk' - som du linket til. (Og som du neppe har forstått innholdet i, basert på det du skriver.)" Can you explain to me in detail what I haven't understood in that document?
nebrewfoz Skrevet i går, 10:30 Skrevet i går, 10:30 17 hours ago, fredrik2 said: Can you explain to me in detail what I haven't understood in that document? Are you talking about the document you said you couldn't be bothered to read? How can anyone know what you haven't understood, if you haven't read it yet? Instead, tell me how many women with DSD (and with elevated testosterone levels) have competed in World-, Regional-, or National Championships in Athletics, or in competitions such as Diamond League, during the past 5 years. And how many winners in these competitions have been suspected of being women with DSD (and therefore elevated testosterone levels)? 1
fredrik2 Skrevet i går, 11:13 Skrevet i går, 11:13 25 minutes ago, nebrewfoz said: Are you talking about the document you said you couldn't be bothered to read? How can anyone know what you haven't understood, if you haven't read it yet? So, in short, you didn't even answer my short post, you didn't explain why I was wrong and you try to change subject. As expected of course. I know this is way to complicated for you but I can try to explain. I read the part that was relevent for your claim, I first gave the page number and I later gave the paragrafs with deailes explanations. I didn't read the whole document trying to figure out if they wrote something about gender testing. 25 minutes ago, nebrewfoz said: Instead, tell me how many women with DSD (and with elevated testosterone levels) have competed in World-, Regional-, or National Championships in Athletics, or in competitions such as Diamond League, during the past 5 years. And how many winners in these competitions have been suspected of being women with DSD (and therefore elevated testosterone levels)? Why should I do that? It is clear that you where wrong, that you cant admit it and that you have some kind of agenda. I am really not interesting to continue a "disscussion" with some one that cant following a simple discussion in a rational way. You seemed so happy when you found something wrong in what I wrote. You where even able to complain about transfobic people and then you start "playing" the complete idiot that cant read the rules, admitt that your claim where wrong, back up anything, clear up things and the goalposts just flying a way everytime you are wrong about something or what you write doesn't make sense.
fredrik2 Skrevet i går, 11:22 Skrevet i går, 11:22 Om noen faktiskt er usikker på hur newbrewfoz håller på så är det her de aktuella avsnitten som tydligt visar att han hade fel i sitt påstand. Så kan alla se själva hur han på en massa sätt försöker undvika att erkänna att han hade fel. Tragiskt att folk kan hålla på så. Er ju lite sött att se hans egen idioti i sammanhang med det han skrev tidigare om att jag hade ett fel som jag erkände. "Det er vel ingen tvil om at det hovedsaklig er "anti-trans"-aktivister som driver dette kjøret, og da bør man ikke bli overrasket om faktagrunnlaget er noget svakt." "Du mener at når du kommer med 2 riktige påstander, så er det ikke så farlig om du kommer med 1 feil påstand?" "Nei, men betyr det at det er fritt fram å spre rykter?"
fredrik2 Skrevet i går, 11:30 Skrevet i går, 11:30 18 hours ago, fredrik2 said: Ok, we can take it in English. Is the following correct or not correct? "Dagens regler innenfor friidrett gjør at kvinner med DSD ikke får lov til å delta, og dermed kan de heller ikke vinne. (Reglene ble innført nettopp for å unngå en gjentakelse av det som skjedde på 800m i Rio-OL. Etter at disse reglene ble innført har det ikke skjedd igjen.)" Så han vågade inte svara på det där. 18 hours ago, fredrik2 said: (Og som du neppe har forstått innholdet i, basert på det du skriver.)" Can you explain to me in detail what I haven't understood in that document? Tröttsamt med en massa påhopp som han inte sen ens kan backa upp.
nebrewfoz Skrevet i går, 12:19 Skrevet i går, 12:19 57 minutes ago, fredrik2 said: Why should I do that? To show why the current regulations (i.e. until 1 SEP 2025) are not good enough to prevent women with DSD from competing against "biological women" in athletics. But you can't, can you? So, if there is no problem, why do they need to change the system? And neither can you pin-point what I wrote that's contradicted by §3.1 - 3.2 in the text you referred to. You just keep harping on and on that "jeg hadde fel". 1
fredrik2 Skrevet i går, 12:29 Skrevet i går, 12:29 2 minutes ago, nebrewfoz said: To show why the current regulations (i.e. until 1 SEP 2025) are not good enough to prevent women with DSD from competing against "biological women" in athletics. Jag orkar inte ta den diskussionen med dig nok en gang. 2 minutes ago, nebrewfoz said: But you can't, can you? So, if there is no problem, why do they need to change the system? Jag tycker att det nya systemet er veldigt mye bättre. Jag har också beskrivet hvorfor några gånger. 2 minutes ago, nebrewfoz said: And neither can you pin-point what I wrote that's contradicted by §3.1 - 3.2 in the text you referred to. You just keep harping on and on that "jeg hadde fel". Tror varande 5 åring som inte er med i din ekkokammer klarar av att förstå det med den informationen som er given. Du skrev att folk med en dsd ikke får tävla enligt dagens regler. Förbundet har ett lång dokument där de beskriver under vilka vilkor som folk med dsd får tävla. Kan det vara tydligare och enklare att förstå än det?
nebrewfoz Skrevet i går, 12:36 Skrevet i går, 12:36 1 minute ago, fredrik2 said: Du skrev att folk med en dsd ikke får tävla enligt dagens regler. Förbundet har ett lång dokument där de beskriver under vilka vilkor som folk med dsd får tävla. Kan det vara tydligare och enklare att förstå än det? Men da spør jeg igjen: Er det noen kvinner med DSD som deltar i friidrett nå for tiden? (Jeg har flere ganger i denne tråden skrevet at forbudet mot DSD-kvinner i friidrett handler om testosteronnivå, og vet konkret at Caster Semenya etter eget utsagn har valgt å ikke starte medisinsk behandling for å senke sitt testosteronnivå, og at hun derfor ikke konkurrerer lenger. De to andre som var på pallen i Rio vet jeg ikke hva har gjort, men jeg kan ikke se at de har konkurrert på øverste nivå på mellomdistanse, i hvert fall). 1
fredrik2 Skrevet i går, 12:58 Skrevet i går, 12:58 16 minutes ago, nebrewfoz said: Men da spør jeg igjen: Er det noen kvinner med DSD som deltar i friidrett nå for tiden? jag vet ikke. Er nog ingen annan som vet heller. Som jag har skrivet några gånger så bryr jag mig ikke om det heller eftersom det finns mycket annat som visar att reglerna bör bli bättre. 16 minutes ago, nebrewfoz said: (Jeg har flere ganger i denne tråden skrevet at forbudet mot DSD-kvinner i friidrett handler om testosteronnivå, og vet konkret at Caster Semenya etter eget utsagn har valgt å ikke starte medisinsk behandling for å senke sitt testosteronnivå, og at hun derfor ikke konkurrerer lenger. De to andre som var på pallen i Rio vet jeg ikke hva har gjort, men jeg kan ikke se at de har konkurrert på øverste nivå på mellomdistanse, i hvert fall). Att det er så otroligt vansklig för en del att erkänna når de har fel. Hvis du nu faktiskt vet det och har skrivet det tidigare så kunde vi ju ha undvikit 10 meningslösa inlägg som handlade om att du skrev att ingen med DSD får delta i friidretten. Rätt konstigt att du också skrev om och om igen att jag hade fel når jag alltså skrev det du visste.
nebrewfoz Skrevet i går, 13:02 Skrevet i går, 13:02 3 minutes ago, fredrik2 said: Rätt konstigt att du också skrev om och om igen att jag hade fel når jag alltså skrev det du visste. Jeg tror kanskje du overvurderer dine evner til å forstå norsk. 1
fredrik2 Skrevet i går, 13:13 Skrevet i går, 13:13 7 minutes ago, nebrewfoz said: Jeg tror kanskje du overvurderer dine evner til å forstå norsk. Ok du får tro det. Jag er helt sikker på att jag ikke gör det men jag tror du övervurderar din emne till å både tenke men framför allt diskutera. Du kan ju försöka dig på denna en gång till. Vågar du si om det där er rätt eller fel? "Dagens regler innenfor friidrett gjør at kvinner med DSD ikke får lov til å delta, og dermed kan de heller ikke vinne. (Reglene ble innført nettopp for å unngå en gjentakelse av det som skjedde på 800m i Rio-OL. Etter at disse reglene ble innført har det ikke skjedd igjen.)"
nebrewfoz Skrevet i går, 13:26 Skrevet i går, 13:26 3 minutes ago, fredrik2 said: "Dagens regler innenfor friidrett gjør at kvinner med DSD ikke får lov til å delta dersom de har for høyt testosteronnivå, og dermed kan de heller ikke vinne. (Reglene ble innført nettopp for å unngå en gjentakelse av det som skjedde på 800m i Rio-OL. Etter at disse reglene ble innført har det ikke skjedd igjen.)" Ble det bedre nå? Jeg har gjentatte ganger skrevet at 'forbudet' mot kvinner med DSD henger sammen med høyt testosteronnivå, man det har tydeligvis ikke sunket inn. Men jeg kjenner ikke til at noen kvinner med DSD - uansett testosteronnivå - har deltatt i friidrett på øverste nivå de siste årene, og derfor har de heller ikke kunnet vinne. Hvis kvinnelige friidrettsutøvere hadde ment at de konkurrerte mot "menn", slik man har sett eksempler på i boksing og svømming, tror du ikke vi ville ha hørt om det nå? Er ikke det et tegn på at dagens regler fungerer innenfor friidrett? 1
fredrik2 Skrevet i går, 13:39 Skrevet i går, 13:39 4 minutes ago, nebrewfoz said: Ble det bedre nå? Ja, nu blev det ju rätt tillslut (eller i alla fall nestan, teoretiskt kan de ju vinna). Tog vel bara en noe tittalls inlägg innan du ändrade det de skrev. Att skriva att det faktiskt var fel verkar du inte kunna göra heller. 4 minutes ago, nebrewfoz said: Jeg har gjentatte ganger skrevet at 'forbudet' mot kvinner med DSD henger sammen med høyt testosteronnivå, man det har tydeligvis ikke sunket inn. En orsak till det är nog alla gånger du har skrivet att jag har haft fel når jag påpekar fel i det du skrev. Det er vel först nu på slutet du har begynt snakke om testosteron också. 4 minutes ago, nebrewfoz said: Men jeg kjenner ikke til at noen kvinner med DSD - uansett testosteronnivå - har deltatt i friidrett på øverste nivå de siste årene, og derfor har de heller ikke kunnet vinne. Hvis kvinnelige friidrettsutøvere hadde ment at de konkurrerte mot "menn", slik man har sett eksempler på i boksing og svømming, tror du ikke vi ville ha hørt om det nå? Er ikke det et tegn på at dagens regler fungerer innenfor friidrett? Nei, det er faktiskt ikke nödvändigtsvis ett tegn på det. Av samma orsak som att man ikke hade noe fall åren innan 2009 var et tegn på att de reglerna fungerade.
Mr.M Skrevet i går, 14:42 Forfatter Skrevet i går, 14:42 DSD-problematikk innen sjakk også? WFM Bodhana Sivanandan continued her rise in the chess world on Sunday by becoming the youngest player ever to achieve a Woman Grandmaster (WGM) norm, at just 10 years old. https://www.chess.com/news/view/bodhana-secures-first-wgm-norm-makes-history kan ikke huske sist jeg så en 10-år gammel jente med bart?
nebrewfoz Skrevet i går, 14:47 Skrevet i går, 14:47 4 minutes ago, Mr.M said: kan ikke huske sist jeg så en 10-år gammel jente med bart? Hvor mange indiske 10-åringer har du møtt? Og hvordan går det med etterforskningen av trans-kvinner på det engelske kvinnefotball-landslaget? Noe nytt å melde der?
Mr.M Skrevet i går, 15:07 Forfatter Skrevet i går, 15:07 nebrewfoz skrev (9 minutter siden): Hvor mange indiske 10-åringer har du møtt? Og hvordan går det med etterforskningen av trans-kvinner på det engelske kvinnefotball-landslaget? Noe nytt å melde der? en skal ikke kimse av problemstillingen, da gutter i praksis er bedre enn jenter i sjakk. En middels habil mannlig spiller vil vel stort sett beseire de beste kvinnelige mesterne. Så kan man riktignok spekulere om det egentlig kommer an på biologi, eller om det er fordi sjakk tradisjonelt er "manne-sport" og jenter ikke har hatt samme oppmuntring (eller interesse) til å delta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå