Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Pergo gulv/laminat underlag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har klar å legge Pergo gulv/Laminat underlag (up side down) altså den siden som skulle opp (bilde) har jeg lagt ned mot selv betonggulv. Hva kan konsekvensen bli? 

IMG_0941.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
halaa skrev (1 time siden):

Hei. Har klar å legge Pergo gulv/Laminat underlag (up side down) altså den siden som skulle opp (bilde) har jeg lagt ned mot selv betonggulv. Hva kan konsekvensen bli? 

IMG_0941.jpeg

Edit vet ikke.

Er det verdt å ta det opp for? Aner ikke. Hvis du la det nå så er det vel fort gjort å ta opp og legge det riktig.

Endret av Mag ne
Skrevet (endret)
halaa skrev (1 time siden):

Etter det jeg kan finne kan det være mindre bestandig mot fukt om det ligger med feil side ned. Det kan være retningen har betydning når det legges gulvvarme. Støydemping kan også påvirkes. Men, felles for treff er mye omhandler legge retning av underlag. Finner ikke sikker kilde hos Pergo. Om betongen ikke er spesielt fuktig kan det være det går helt fint.

Tryggeste er å ta gulvet opp, snu underlaget og legg det ned igjen.
Ved at gulvbord er saget til riktige lengder går det raskt å ta opp / legge ned igjen. Merk bordene når du tar dem opp. 

Eller, ta kontakt med produsenten Pergo for å avklare om hva som skjer når feil side er ned. 

Endret av toralfb
  • Liker 1
Skrevet (endret)
1 hour ago, BadCat said:

Selv katten min forstår ikke hva du mener.

Har du lagt fuktsperre over betongen?

Katten din forstår sikkert ikke, men hadde håpet at du selv er litt smartere enn katten din. Har skrevte klart og tydelig at gulvunderlag er lagt up side down/den siden som skulle ned mot gulv er lagt opp mot selv laminat. Hva er det her du ikke forstår, forstår ikke jeg. 

Endret av halaa
Skrevet
31 minutes ago, Mag ne said:

Edit vet ikke.

Er det verdt å ta det opp for? Aner ikke. Hvis du la det nå så er det vel fort gjort å ta opp og legge det riktig.

Er egentlig fem kvadrat gulv/bod. Men driver med oppussing i over 1 måned, blitt litt lei, ellers er jo egentlig ikke mye jobb. 

Skrevet
halaa skrev (1 minutt siden):

Er egentlig fem kvadrat gulv/bod. Men driver med oppussing i over 1 måned, blitt litt lei, ellers er jo egentlig ikke mye jobb. 

I et så lite rom kan det neppe ha stor betydning. Det har neppe hast å snu det. La det ligge enn så lenge, og ta den oppussingen som må bli ferdig først?

• Liker 1
Skrevet
12 minutes ago, toralfb said:

Etter det jeg kan finne kan det være mindre bestandig mot fukt om det ligger feil vei.
Det kan være retningen har betydning når det legges gulvvarme, usikker på om dette har noen betyding.

Tryggeste er å ta gulvet opp, snu underlaget og legg det ned igjen.
Ved at gulvbord er saget til riktige lengder går det raskt å ta opp / legge ned igjen. Merk bordene når du tar dem opp. 

Eller, ta kontakt med produsenten Pergo for å avklare om hvor viktig retningen er.

Det er det jeg tenker og (fukt) siden dette gulvunderlaget har fuktsperre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...