knopflerbruce Skrevet mandag kl 17:40 Skrevet mandag kl 17:40 Daisy 🌸 skrev (2 timer siden): Ja, det vet jeg Tenkte dermed å høre med de enslige mennene om hva de foretrakk, fordi jeg lurte på om det hadde noe med at de er enslige å gjøre. Det er jo rart da, at det finnes så mange menn, som er så bra, rene drømmemenn for damene, og likevel enslige? Nå er du inne på noe som muligens sier noe om akkurat din legning - eller, alternativt, om din oppdragelse. Det du sier der, gjelder for deg, det gjelder forsåvidt også for meg, men det gjelder jo slett ikke for alle. Det vet vi jo, når mange sier de ikke ønsker å sjekke opp, og heller ikke sjekker opp andre. Synes det blir feil å si at det ene er bedre enn det andre. Vi behøver begge deler. Jeg forsøkte i sta å finne ut hvor mange prosent menn som opplever seg selv som seksuelt og romantisk underdanige. Det er en hel del vet jeg av egen erfaring. Og jeg vet at mange kvinner hadde det moro og følte seg bra, når de hadde sjansen til å være den som sjekket opp en mann og tok føringen. Jeg hadde håpet at denne AI’en som hele tiden mener noe, når jeg googler noe, kom med svaret. Men akkurat i dette henseendet, var den typisk nok taus. Om noen har statistikk, så er det fint om dere sier fra. Jeg mener at det er her det typisk skjærer seg, fordi mennesker ikke kjenner seg selv godt nok, og ikke vet nok om hvordan de selv fungerer. Mye kan nok også handle om skam, at man skal være slik og sånn, når man kvinne, men særlig når man er mann. Være den som tar en for laget, som du sa. Hva er det de kaller det? Toxic masculinity. Når menn skal bære alt og være den sterke i alle henseender. Så ramler det plutselig i alle retninger, når man ikke orker mer. Og menn er jo allede sterke og tøffe på absolutt alle andre plan. Overfor gutta kan man jo alltids prøve å tøffe seg og håpe at de ikke gjennomskuer det, som Theo343, i stor grad røpet at de gjorde. Men overfor kjæresten, samboeren, kona, den man liksom skal være nærmest med her i livet, så burde det da være mulig å senke guarden og ikke være så tøff hele tiden? Jeg aner ikke hvor du har det fra at de enslige mennene er "drømmemenn for damene". De er det sikkert for NOEN, men det var det å finne de matchene, da. Nåla i høystakken og alt det der. Noen er bedre enn andre til å lete, enten det er fordi de leter smart, mye eller gjør noe annet som bedrer sjansene. De som ikke leter putter seg i alle fall ikke i en posisjon hvor de gjør det enklere for seg selv. Skam kan løses på mange måter, men det greieste er jo bare å ta tak i det man skammer seg over. Det er lettere å endre seg selv enn samfunnet, så fokuset burde ligge der. At du trekker toxic masculinity inn i dette er ganske... snodig. Det er ingenting toxic med å "ta en for laget", og det jeg skrev var kjønnsnøytralt i utgangspunktet - det gjelder kvinner like mye som menn. Det handler bare om at empatiske mennesker heller vil bli såret selv enn å såre andre. Hvis du mener at vi trenger mennesker som vil såre andre, får du gjerne mene det, men jeg tenker det er bra hvis de fleste foretrekker å ta støyten selv. Vi blir bedre medmennesker av det mindset-et. Og, i en datingkontekst er det også å foretrekke, fordi det genererer flere initiativ. En person som foretrekker å avvise over å bli avvist, blir tross alt gående å vente på noen annens initiativ - fremfor å bare ta det selv. Det handler ikke om å være sterk, bare hva man føler er mest ubehagelig. Du kan gjerne diskutere "tøff mann maskulinitet", men det hører vel hjemme i en egen tråd og ikke her? Et annet poeng her er jo at hvis vi lukker øynene og tenker på at noen tar initiativ, så ser vi jo bare for oss "the special one". Uten å tenke over at det faktisk kommer ganske mye rart rekende. Og der syns jeg faktisk kvinner er ganske flinke, de klarer å avvise på en imøtekommende måte sånn at man skjønner at toget er gått - men uten at man føler seg som en nobody. I førstepost spør du om det ville "endret livet om kvinner ble mer pågående". Jeg tenker at essensen i et sånt spørsmål handler om hvor gjennomtenkt det hele er. Klarer kvinnen å plassere mannen i sitt liv, og seg selv i hans, er det jo bare å fyre løs - da er det gode sjanser for en match. Mer pågående som i "han var kjekk/hun var søt" og grunnlaget for det hele stopper der, det tenker jeg vi kan la være. Jeg ville i alle fall gjennomskuet det og neppe gitt det en sjans. I alle fall ikke der og da. Det må være et godt svar et sted på spørsmålet "hvorfor passer akkurat disse to så godt sammen?". 3
Martelè Skrevet mandag kl 19:51 Skrevet mandag kl 19:51 knopflerbruce skrev (2 timer siden): Det er ingenting toxic med å "ta en for laget", og det jeg skrev var kjønnsnøytralt i utgangspunktet - det gjelder kvinner like mye som menn. Det handler bare om at empatiske mennesker heller vil bli såret selv enn å såre andre. Hvis du mener at vi trenger mennesker som vil såre andre, får du gjerne mene det, men jeg tenker det er bra hvis de fleste foretrekker å ta støyten selv. Vi blir bedre medmennesker av det mindset-et Snakker vi generelt her, så kommer dette ann på situasjon. Om du hele tiden tar skylden for alt, er du bare dum og mangler ryggrad 1 1
Daisy 🌸 Skrevet mandag kl 19:57 Forfatter Skrevet mandag kl 19:57 Martelè skrev (1 minutt siden): Om du hele tiden tar skylden for alt, er du bare dum og mangler ryggrad Takk Det var litt mye passiv aggresjon og og martyrmine der, så jeg visste ikke helt hva jeg skulle si, men du stakk hull på bobla. Knopflerbruce, jeg tror vi bare får være enig om å være uenig, som det så fint heter. Og så må det kunne gå an å snakke sammen om ting, for de av oss som har nytte av det, selv om ikke alle er enig.
Theo343 Skrevet mandag kl 20:00 Skrevet mandag kl 20:00 (endret) 5 hours ago, Daisy 🌸 said: Overfor gutta kan man jo alltids prøve å tøffe seg og håpe at de ikke gjennomskuer det, som Theo343, i stor grad røpet at.... Nå sa jeg absolutt ikke at man "tøffer seg ovenfor gutta". Jeg sa tvert i mot at menn ofte tidligere og sikkert også enkelte nå, blir oppdratt til å ikke vise følelser i ulike type situasjoner. Man skal tåle alt, gå det av seg, ta seg sammen osv. Det kan være alt fra at man finner det meget vanskelig å gråte i påsyn av andre til at man forsøker å ikke syte og klage når ting er vanskelig. Man kan ønske å gjøre det men får det ikke til pga den skamfølelsen man kjenner på fra man ikke ble tatt i mot på riktig måte når man viste følelser som barn. Disse tingene og mange fler er noe helt annet enn å "tøffe seg ovenfor gutta". Det blir å legge ord i munnen på meg. Endret mandag kl 20:07 av Theo343 3
Daisy 🌸 Skrevet mandag kl 20:09 Forfatter Skrevet mandag kl 20:09 Theo343 skrev (5 minutter siden): Nå sa jeg absolutt ikke at man "tøffer seg ovenfor gutta". […] Det blir å legge ord i munnen på meg. Beklager! Siktet til de mange kompisene du snakker om, hvor det skinte gjennom at kona bestemte, og ikke til det du skriver her. Men det er jo fremdeles mulig at jeg misforsto det andre også, og det var ikke meningen. Theo343 skrev (6 minutter siden): Jeg sa tvert i mot at menn ofte tidligere og sikkert også enkelte nå, blir oppdratt til å ikke vise følelser i ulike type situasjoner. Det kan være alt fra at man finner det meget vanskelig å gråte i påsyn av andre til at man forsøker å ikke syte og klage når ting er vanskelig. Disse tingene og mange fler er noe helt annet enn å "tøffe seg ovenfor gutta". Akkurat dette er jeg jo helt enig i. 1
Martelè Skrevet mandag kl 20:16 Skrevet mandag kl 20:16 Når vi snakker om "toxic masculinity", så skrev jeg i en egen tråd for noen måneder siden, at visse kvinner i dag kan feiltolke genuin gammeldags personlighet som toxic. Det er uheldig, fordi noen av oss (meg inkludert), er naturlig stoisk for eksempel og etc. For eksempel, har jeg ikke behov for å diskutere emosjonelle utfordringer med andre, fordi jeg klarer meg selv. Dette vil anno 2025 bli ansett som "toxic" 1
Theo343 Skrevet mandag kl 20:22 Skrevet mandag kl 20:22 (endret) 8 minutes ago, Martelè said: Når vi snakker om "toxic masculinity", så skrev jeg i en egen tråd for noen måneder siden, at visse kvinner i dag kan feiltolke genuin gammeldags personlighet som toxic. Det er uheldig, fordi noen av oss (meg inkludert), er naturlig stoisk for eksempel og etc. For eksempel, har jeg ikke behov for å diskutere emosjonelle utfordringer med andre, fordi jeg klarer meg selv. Dette vil anno 2025 bli ansett som "toxic" Stoisk filosofi er mange ganger nødvendig for å overleve i en verden hvor mange forsøker å hevde seg selv ved å trykke andre ned. Stoisisme hadde nok mange hatt godt av å lære mer om. Men det må ikke forveksles med folk som oppfører seg dårlig. Endret mandag kl 20:24 av Theo343 2
Daisy 🌸 Skrevet mandag kl 20:40 Forfatter Skrevet mandag kl 20:40 Jeg vet ikke om det er fordi jeg er trøtt eller fordi jeg er kvinne, men disse to tingene her; Theo343 skrev (25 minutter siden): menn ofte tidligere og sikkert også enkelte nå, blir oppdratt til å ikke vise følelser i ulike type situasjoner. Man skal tåle alt, gå det av seg, ta seg sammen osv. Det kan være alt fra at man finner det meget vanskelig å gråte i påsyn av andre til at man forsøker å ikke syte og klage når ting er vanskelig. Man kan ønske å gjøre det men får det ikke til pga den skamfølelsen man kjenner på fra man ikke ble tatt i mot på riktig måte når man viste følelser som barn. Martelè skrev (9 minutter siden): genuin gammeldags personlighet som toxic. Det er uheldig, fordi noen av oss (meg inkludert), er naturlig stoisk for eksempel og etc. For eksempel, har jeg ikke behov for å diskutere emosjonelle utfordringer med andre, fordi jeg klarer meg selv. …er det mulig jeg blander sammen. Det virker som dere ser på det ene som dårlig og det andre som bra? Jeg ser selvfølgelig nytten i at man beholder roen, også når situasjonen rundt er opphetet. Det i seg selv er vel ikke akkurat skadelig for sinnet. Det jeg mente med giftig maskulinitet var det å holde inne for mye følelsesmessig trykk over tid, uten noen ventil, slik at det enten a) forgifter en selv slik at man har det vondt, b) siver ut slik at man fremmedgjør andre, eller c) i verste fall får fatale konsekvenser. Min påstand, som denne tråden i stor grad er tuftet på, er at jo større krav kvinner har til at menn skal være harde og tøffe, i et gitt samfunn, jo mindre aksept blir det, i det samme samfunnet, for at menn kan slippe ut følelsene i ny og ne. Kvinner har dermed en rolle som påvirker, og kan ikke både kreve harde og tøffe menn, og fravær av negative konsekvenser. Dessuten mener jeg også at det ikke foreligger noe biologisk imperativ for kvinner om å finne menn som er harde og tøffe. Ja, unge menn, med sitt overflod av testosteron, egner seg kanskje bedre i krig. Men min erfaring med veltilpassede modne menn er at de er bedre enn kvinner på følelser. Kanskje er det nettopp fordi de ikke driver og prater om de hele tiden?
Theo343 Skrevet mandag kl 20:47 Skrevet mandag kl 20:47 (endret) Det er fort gjort at disse tingene flyter inn i hverandre så det er forståelig at elementer kan forveksles eller misforstås. Ikke minst fordi vi er bundet til vår skriftlige fremstilling. Jeg synes ikke du misforstår. At vi leser feil, oppfatter det annerledes osv. er helt naturlig. Det begrenser seg bare hvor mye man orker å skrive innimellom. . Jeg må mange ganger lese ting flere ganger. Endret mandag kl 20:48 av Theo343
knopflerbruce Skrevet mandag kl 21:00 Skrevet mandag kl 21:00 Martelè skrev (1 time siden): Snakker vi generelt her, så kommer dette ann på situasjon. Om du hele tiden tar skylden for alt, er du bare dum og mangler ryggrad Aner ikke hva du legger i "alt" At man tar skylden for at Trump vant valget, og at Russland invaderte Ukraina? Den kloke tar skylden for det som går galt i eget liv, og retter det opp. Fremfor å rette pekefingeren mot alt hen ikke kan gjøre noe med. 3
knopflerbruce Skrevet mandag kl 21:03 Skrevet mandag kl 21:03 Martelè skrev (44 minutter siden): Når vi snakker om "toxic masculinity", så skrev jeg i en egen tråd for noen måneder siden, at visse kvinner i dag kan feiltolke genuin gammeldags personlighet som toxic. Det er uheldig, fordi noen av oss (meg inkludert), er naturlig stoisk for eksempel og etc. For eksempel, har jeg ikke behov for å diskutere emosjonelle utfordringer med andre, fordi jeg klarer meg selv. Dette vil anno 2025 bli ansett som "toxic" Nå er det også mye vann mellom å kalle noe "toxic" og å hekte det opp mot maskulinitet, da. Eller mellom det at noen har en eller annen personlig egenskap og det å opphøye den. Hvis man søker å gjøre det der til et maskulint ideal, forstår jeg kritikken mot det. Å være stoisk er vel i seg selv uavhengig av kjønn, uansett, så det virker litt sært å kjønne det. 2 1
Martelè Skrevet mandag kl 21:31 Skrevet mandag kl 21:31 Daisy 🌸 skrev (49 minutter siden): Min påstand, som denne tråden i stor grad er tuftet på, er at jo større krav kvinner har til at menn skal være harde og tøffe, i et gitt samfunn, jo mindre aksept blir det, i det samme samfunnet, for at menn kan slippe ut følelsene i ny og ne. Kvinner har dermed en rolle som påvirker, og kan ikke både kreve harde og tøffe menn, og fravær av negative konsekvenser. Jeg tenker greia er at damer sier de vil ha en mann som åpner opp om følelser. Men med èn gang de gjør det, så ser de på mannen på en helt annen måte. Og den er ikke god 1 1
Daisy 🌸 Skrevet i går, 11:28 Forfatter Skrevet i går, 11:28 Martelè skrev (13 timer siden): Jeg tenker greia er at damer sier de vil ha en mann som åpner opp om følelser. Men med èn gang de gjør det, så ser de på mannen på en helt annen måte. Og den er ikke god Ja, jeg er enig med deg Det er mitt poeng med denne tråden at det er sånn det er per i dag. Men det er også mitt poeng at det helt annerledes før. Har selv vokst opp med far, bror, bestefedre, plenty av menn i min oppvekst og også jevnaldrende som er som meg selv. Det er et skarp skille mellom disse generasjonene på ene siden - også den generasjonen som var unge voksne under kulturkrigen mellom USA og Sovjetunionen etter andre verdenskrig, som man sier at dagens unge forsøker å herme etter - og den oppvoksende generasjon på den andre siden. De mennene jeg kjenner til, er solide karer, men de er aldri redd for, eller ukomfortabel, med å snakke om følelser. De er sosialt og psykologisk tilpasset, etter å ha vokst opp med sunne rollemodeller, og ender derfor verken med å selvdestruere eller implodere. Og, så klart, damene har hatt en tilsvarende oppvekst. Dagens unge, derimot, de er av en helt annen kaliber. Det gjelder å være mest mulig ynkelig som kvinne, mest mulig tøff som mann, størst mulig gap mellom kjønnene, mest mulig hat og konflikt mellom kjønnene. Det er noe som ikke i nærheten forekom forrige århundre. Jeg mener dette harde skillet skyldes at vi har fucket opp menneskers idé om hvem de selv er og hvor de passer inn. Så jeg har forsøkt å snakke om det i to tråder, men det går dårlig. Den ene ble tatt bort, den andre ble i stor grad avsporet. Snakker såklart med mine egne venner om dette, og lever ut fra tankene jeg selv har, men det er et dystert bilde. Slik jeg ser det, kommer det neppe til å skje noe her, før det som skjer i USA, når oss. Og hvem vet hvor det går derfra? Det som jeg i alle fall ikke vil ha på meg at dette skjer på grunn av kvinner. Jeg kjenner omtrent ikke en eneste kvinne som er sosialist og feminist, likevel er det alltid dette man får høre; dette er kvinners skyld. Nei, det er ikke der, de som står bak dette her er i stor grad mannlige ulver på venstresiden som later som de er bestemor, og alle de lettlurte og konforme rødhettene - kvinner og menn - som tror på dette. Norske menn har så langt jeg kan se oppført seg uklanderlig overfor norske kvinner, til alle tider, likevel henges de ut som tyranner som har undertrykket kvinner i flere århundre. I den grad norske kvinner har vært undertrykket, så har mannfolkene vært undertrykket sammen med oss. Nåh. Jeg gir meg her. Om diskusjonen tar seg opp så blir jeg med igjen, men jeg kjenner jeg orker ikke et evig spetakkel med hersketeknikker og drama. 1
Theo343 Skrevet i går, 13:52 Skrevet i går, 13:52 (endret) Gode betraktninger jeg er meget enig i og takk for en hyggelig og innsiktsfull tråd. Endret i går, 13:53 av Theo343
Martelè Skrevet i går, 14:02 Skrevet i går, 14:02 Mange av dagens menn (Millennials, Gen Z) slår ikke meg som maskulin i det hele tatt. Dessuten, så har jo testosteronnivået vist seg å a sunket de siste årene 1
Daisy 🌸 Skrevet i går, 14:44 Forfatter Skrevet i går, 14:44 Theo343 skrev (50 minutter siden): Gode betraktninger jeg er meget enig i og takk for en hyggelig og innsiktsfull tråd. Takk, for det - og i lige måde 🌷 Martelè skrev (40 minutter siden): Mange av dagens menn (Millennials, Gen Z) slår ikke meg som maskulin i det hele tatt. Men kanskje dette kan ha noe å gjøre med hva du forventer av menn? Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, eller hvilken generasjon du tilhører, men slik det ser ut for meg, i alle fall, så er dagens menn forventet å være dobbelt så høye og dobbelt så brede, mange ganger så sterke, som hva en helt normal mann er. Det skal være ekstreme forskjeller på menn og kvinner, det skal være beauty and the beast, det skal være kjempen og krypet. Og er man ikke av denne typen mann, så er man ‘ikke maskulin nok’. I virkeligheten er det ikke allverdens forskjell på menn og kvinner, bare nok til at det er en viss grad av henholdsvis tiltrekning…og miskommunikasjon. Det å lære en mann å være mann, handler ideelt sett å lære han å tøyle sin aggresjon og seksualdrift, testosterondrevne instanser, ikke å lære han å overprøve kvinners nei eller være slesk og kynisk. Det å lære en kvinne å være en kvinne handler ideelt sett å lære henne arbeidsmoral, fornuft og måtehold, ikke å lære henne å finne en mann som kan betale alt for henne eller ta hennes nei som en utfordring til noe mer. Når en mann og en kvinne inngår et forhold så øker kvinnens testosteron mens mannens testosteron synker. De nærmer seg hverandre, de blir mer like. Det samme når man blir eldre, da synker også menns testosteron. Er litt usikker på kvinners testosteron, husker ikke helt hvordan dette er, de får uansett sterkt nedsatt østrogenproduksjon. Og dette skjer uten at det er noe galt med vannet eller kostholdet. Jeg personlig tror at når kvinner avstår fra yngre menn og faller sterkere for eldre menn og opptatte menn, så er dette fordi sistnevnte gruppe har lavere testosteron. Altså at det ligger i oss å falle for noen som ligner oss selv mer, ikke noen som ligner oss selv mindre. Martelè skrev (40 minutter siden): Dessuten, så har jo testosteronnivået vist seg å ha sunket de siste årene Ja, og det finnes flere elementer her som jeg ikke vet nok om. Hvorvidt menn har blitt mer tilpasset kvinner på lik linje som de var i et forhold og ikke på jakt etter kvinner, eller om det har med kosthold og miljøgifter og fedme, etc. Jeg vet kun at jeg ikke tror det er hormonene som er det store problemet mellom menn og kvinner. Det bør være et tankekors at dagens kvinner i større grad forventes å bli betalt for av en mann, og at han må være tøff og sterk, for at de skal kunne føle seg som kvinner, enn det gjorde for 20-30 år siden. Det er slett ikke denne retningen feminismen sier de vil ta oss i. Det er likevel denne retningen de tar oss i. «Jeg personlig liker veldig godt når mannen har en tydelig maskulin energi da jeg elsker å være den feminine energien. Så selv om jeg kan betale for meg selv feks lar jeg daten få betale for meg når han har veldig lyst til det. Jeg lar han få lov til å være litt ekstra mann på flere områder fordi jeg syns det er sexy med en mann som ønsker å passe litt ekstra på meg selv om jeg ikke trenger det sånn egentlig. Men liker det, det gjør jeg.» https://forum.kvinneguiden.no/topic/1846249-dere-single-menn-som-ikke-flørtertar-initiativ-med-damer-hvorfor/page/16/#findComment-36347861 Ikke et døgn siden, en gang, og tror dere noen kommer til å ta dette bort? Jeg setter en knapp på at det kommer til å bli stående sammen med Jeffrey Dahmer, Ted Bundy og denne her psykopatiske seriemorderen. Beklager på forhånd hvis det ikke er lov å sitere her inne, skal gå inn og oppdatere meg på det… 1 1
Theo343 Skrevet i går, 14:55 Skrevet i går, 14:55 (endret) Når vi vokste opp så var det en klar greie mellom oss i kameratgjengen. Damer som forsøkte å skape konflikt mellom oss, menn generelt, eller som "likte litt for mye" at kjæresten havnet i håndgemeng - var kvinner vi alle styrer unna. Det finnes dessverre de som bevisst går inn for å skape misforståelser og voldelige konfrontasjoner. Endret i går, 15:33 av Theo343 1
knopflerbruce Skrevet i går, 15:03 Skrevet i går, 15:03 Daisy 🌸 skrev (3 timer siden): Ja, jeg er enig med deg Det er mitt poeng med denne tråden at det er sånn det er per i dag. Men det er også mitt poeng at det helt annerledes før. Har selv vokst opp med far, bror, bestefedre, plenty av menn i min oppvekst og også jevnaldrende som er som meg selv. Det er et skarp skille mellom disse generasjonene på ene siden - også den generasjonen som var unge voksne under kulturkrigen mellom USA og Sovjetunionen etter andre verdenskrig, som man sier at dagens unge forsøker å herme etter - og den oppvoksende generasjon på den andre siden. De mennene jeg kjenner til, er solide karer, men de er aldri redd for, eller ukomfortabel, med å snakke om følelser. De er sosialt og psykologisk tilpasset, etter å ha vokst opp med sunne rollemodeller, og ender derfor verken med å selvdestruere eller implodere. Og, så klart, damene har hatt en tilsvarende oppvekst. Dagens unge, derimot, de er av en helt annen kaliber. Det gjelder å være mest mulig ynkelig som kvinne, mest mulig tøff som mann, størst mulig gap mellom kjønnene, mest mulig hat og konflikt mellom kjønnene. Det er noe som ikke i nærheten forekom forrige århundre. Jeg mener dette harde skillet skyldes at vi har fucket opp menneskers idé om hvem de selv er og hvor de passer inn. Så jeg har forsøkt å snakke om det i to tråder, men det går dårlig. Den ene ble tatt bort, den andre ble i stor grad avsporet. Snakker såklart med mine egne venner om dette, og lever ut fra tankene jeg selv har, men det er et dystert bilde. Slik jeg ser det, kommer det neppe til å skje noe her, før det som skjer i USA, når oss. Og hvem vet hvor det går derfra? Det som jeg i alle fall ikke vil ha på meg at dette skjer på grunn av kvinner. Jeg kjenner omtrent ikke en eneste kvinne som er sosialist og feminist, likevel er det alltid dette man får høre; dette er kvinners skyld. Nei, det er ikke der, de som står bak dette her er i stor grad mannlige ulver på venstresiden som later som de er bestemor, og alle de lettlurte og konforme rødhettene - kvinner og menn - som tror på dette. Norske menn har så langt jeg kan se oppført seg uklanderlig overfor norske kvinner, til alle tider, likevel henges de ut som tyranner som har undertrykket kvinner i flere århundre. I den grad norske kvinner har vært undertrykket, så har mannfolkene vært undertrykket sammen med oss. Nåh. Jeg gir meg her. Om diskusjonen tar seg opp så blir jeg med igjen, men jeg kjenner jeg orker ikke et evig spetakkel med hersketeknikker og drama. Du starter en tråd hvor temaet er kvinner som tar initiativ overfor menn, og HELE dette innlegget er jo godt utenfor tematikken du tar opp. Likevel klager du over at tråden sporer av, når du selv er den største bidragsyteren til at det snakkes om andre ting enn det førstepost/tittel legger opp til. Det hjelper ikke at mesteparten av dette ikke engang er riktig. Det er f.eks. ikke slik at det i dag "handler om å være tøffest" som mann. Tvert imot er det besteforeldregenerasjonen som var helt obsessed med ting som "gutter gråter ikke" og hvor kjerringa skulle lage mat. Men du har jo de som ikke trives med friere kjønnsroller, og prøver banke gjennom firkantede rammer - og DE velger gjerne denne "konkurrerere med damene"-metoden hvor man på død og liv skal sammenlikne seg med dem og være bedre til ditt og datt, og det kanskje til og med blir status i det å være dårlig til f.eks. håndarbeid eller å lage sunn, norsk husmannskost. Du sier du ikke kjenner "omtrent en eneste kvinne som er sosialist og feminist". Neivel, du kjenner kanskje ikke så mange kvinner i det hele tatt, for dette er en normal kombinasjon. Det er statistikker på dette, så dine anekdoter sier mer om deg enn om samfunnet i så måte. Det er vanskelig å si hvem du mener med "menn har oppført seg uklanderlig". De som har stuet kvinner bort på kjøkkenet og vedlikeholdt rammene som holdt kvinner utenfor de viktige sidene ved samfunnet er i alle fall ikke blant dem som kan sies å ha behandlet kvinner særlig bra. Det håper jeg det er en viss enighet om her. Dem som tar en rolle og mener at noen, i egenskap av hva de har mellom beina, er lite egnet til å utføre en oppgave. 2 1
knopflerbruce Skrevet i går, 15:07 Skrevet i går, 15:07 Daisy 🌸 skrev (22 minutter siden): Takk, for det - og i lige måde 🌷 Men kanskje dette kan ha noe å gjøre med hva du forventer av menn? Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, eller hvilken generasjon du tilhører, men slik det ser ut for meg, i alle fall, så er dagens menn forventet å være dobbelt så høye og dobbelt så brede, mange ganger så sterke, som hva en helt normal mann er. Det skal være ekstreme forskjeller på menn og kvinner, det skal være beauty and the beast, det skal være kjempen og krypet. Og er man ikke av denne typen mann, så er man ‘ikke maskulin nok’. I virkeligheten er det ikke allverdens forskjell på menn og kvinner, bare nok til at det er en viss grad av henholdsvis tiltrekning…og miskommunikasjon. Det å lære en mann å være mann, handler ideelt sett å lære han å tøyle sin aggresjon og seksualdrift, testosterondrevne instanser, ikke å lære han å overprøve kvinners nei eller være slesk og kynisk. Det å lære en kvinne å være en kvinne handler ideelt sett å lære henne arbeidsmoral, fornuft og måtehold, ikke å lære henne å finne en mann som kan betale alt for henne eller ta hennes nei som en utfordring til noe mer. Når en mann og en kvinne inngår et forhold så øker kvinnens testosteron mens mannens testosteron synker. De nærmer seg hverandre, de blir mer like. Det samme når man blir eldre, da synker også menns testosteron. Er litt usikker på kvinners testosteron, husker ikke helt hvordan dette er, de får uansett sterkt nedsatt østrogenproduksjon. Og dette skjer uten at det er noe galt med vannet eller kostholdet. Jeg personlig tror at når kvinner avstår fra yngre menn og faller sterkere for eldre menn og opptatte menn, så er dette fordi sistnevnte gruppe har lavere testosteron. Altså at det ligger i oss å falle for noen som ligner oss selv mer, ikke noen som ligner oss selv mindre. Ja, og det finnes flere elementer her som jeg ikke vet nok om. Hvorvidt menn har blitt mer tilpasset kvinner på lik linje som de var i et forhold og ikke på jakt etter kvinner, eller om det har med kosthold og miljøgifter og fedme, etc. Jeg vet kun at jeg ikke tror det er hormonene som er det store problemet mellom menn og kvinner. Det bør være et tankekors at dagens kvinner i større grad forventes å bli betalt for av en mann, og at han må være tøff og sterk, for at de skal kunne føle seg som kvinner, enn det gjorde for 20-30 år siden. Det er slett ikke denne retningen feminismen sier de vil ta oss i. Det er likevel denne retningen de tar oss i. «Jeg personlig liker veldig godt når mannen har en tydelig maskulin energi da jeg elsker å være den feminine energien. Så selv om jeg kan betale for meg selv feks lar jeg daten få betale for meg når han har veldig lyst til det. Jeg lar han få lov til å være litt ekstra mann på flere områder fordi jeg syns det er sexy med en mann som ønsker å passe litt ekstra på meg selv om jeg ikke trenger det sånn egentlig. Men liker det, det gjør jeg.» https://forum.kvinneguiden.no/topic/1846249-dere-single-menn-som-ikke-flørtertar-initiativ-med-damer-hvorfor/page/16/#findComment-36347861 Ikke et døgn siden, en gang, og tror dere noen kommer til å ta dette bort? Jeg setter en knapp på at det kommer til å bli stående sammen med Jeffrey Dahmer, Ted Bundy og denne her psykopatiske seriemorderen. Beklager på forhånd hvis det ikke er lov å sitere her inne, skal gå inn og oppdatere meg på det… Finnes det NOE SOM HELST av dette som handler om topic? 3
Martelè Skrevet i går, 15:32 Skrevet i går, 15:32 Theo343 skrev (36 minutter siden): Når vi vokste opp så var det en klar greie mellom oss i kameratgjengen. Damer som forsøkte å skape konflikt mellom oss, menn generelt, eller som "likte litt for mye" at kjæresten havnet i håndgemeng - var kvinner vi alle styrter unna. Det finnes dessverre de som bevisst går inn for å skape misforståelser og voldelige konfrontasjoner. Høres ut som manipulasjon og drama deluxe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå