Gå til innhold

Kobling hekksaks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Trenger litt assistanse for denne hekksaks, bryter gikk i stykker for en tid tilbake og prestert og kjøre feil bryter og prøvde og bruke den med gikk dårlig med 4 stifts når. Det er 6 stifts , har prøvd og laget ett skjema på hvordan det det ut , klue er vilken kabel som skal hvor, 

Micro bryter har 4 pinner i enden og to på toppen og funger slik at det er konstant kontinuitet på de underste  pinner og de på toppen helt til jeg trykket på bryteren, og når jeg kobler på de to øvre pinner og de på toppen er det kontinuitet når jeg trykker på bryteren 

IMG_20250723_111835505.jpg

IMG_20250723_104041484.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Brake skrev (51 minutter siden):

Hei

Trenger litt assistanse for denne hekksaks, bryter gikk i stykker for en tid tilbake og prestert og kjøre feil bryter og prøvde og bruke den med gikk dårlig med 4 stifts når. Det er 6 stifts , har prøvd og laget ett skjema på hvordan det det ut , klue er vilken kabel som skal hvor, 

Micro bryter har 4 pinner i enden og to på toppen og funger slik at det er konstant kontinuitet på de underste  pinner og de på toppen helt til jeg trykket på bryteren, og når jeg kobler på de to øvre pinner og de på toppen er det kontinuitet når jeg trykker på bryteren 

IMG_20250723_111835505.jpg

IMG_20250723_104041484.jpg

Her ble det litt for mange løse ender og spørsmålstegn på tegningen din.
Du bør nok finne det opprinnelige koblingsskjemaet fra fabrikanten, evt kjøpe deg ny saks.

PS: utendørs verktøy skal ha jording…

Endret av Vokteren
Skrevet

Det er universalmotor, dvs. at viklinga skal ligge i serie med børstene. Kondensatoren er vel sannsynligvis støykondensator som skal ligge i paralell med børstene.

21 minutes ago, Vokteren said:

Dobbeltisolasjon yo. Om ytterkapslinga er plast er det nesten alltid dobbeltisolert og ujorda.

• Liker 1
Skrevet

Siden spenning på jord i sikringsskapet og jorda ute på plenen kan være veldig forskjellig så fant de for mange år siden ut at det lureste var å isolere utstyret (dobbeltisolasjon).

Skrevet
Vokteren skrev (1 time siden):

Her ble det litt for mange løse ender og spørsmålstegn på tegningen din.
Du bør nok finne det opprinnelige koblingsskjemaet fra fabrikanten, evt kjøpe deg ny saks.

Tviler på det finnes kobblingsskjema 

For denne hekksaks , vet ikke hvor gammel den er heller 

Skrevet

Sikker på at denne bare hadde 1 bryter? Det ser ut som lediningene er tilpasset 2 "normally-open" brytere, kanskje en for hver hånd?

Uansett, har du bare en bryter så kobler du den mellom rød og blå sladd og den fra stikk direkte til koblingsstykket på rød.

Med to brytere setter du den siste mellom ledningen fra stikk og koblingsstykket på den røde.

Svart er jord, men skal sannsynligvis ikke kobles til nett-PE pga dobbelisolering.

Skrevet (endret)

Kan legge til det er en sikkerhets  bryter på fremføre håndtak som er kontrollert med en wire som går til start på bakre håndtak er vel men som en barnesikring 

Endret av Brake
Feiskrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...