TheDarkSycamore - SCM Skrevet 6. juli 2025 Skrevet 6. juli 2025 (endret) Her har dere en jord nær video om selve AI. Gudfaren selv (Geoffrey Hinton) bak AI, blir intervjuet. Og forteller god del om hvor farlig AI kan bli, hvis man overvurdere den da kan det fort bli farlig. Må man vise den med respekt. Alt med måte, sier nå jeg. Jeg personlig har ikke noe i mot den, hvis den blir matet riktig. 😏😏 Veldig forståelig at mange frykter den og dens utvikling. Så klart det kan gå begge veier. Med andre ord, jeg er ikke uenig med det som blir sagt i denne videoen på noen måter. AI er både fascinerende og skremmende på samme tid. Hva mener dere om denne AI utviklingen? 🤔 Diskuter gjerne i denne tråden. 😏 Endret 6. juli 2025 av TheDarkSycamore - SCM
Jobs Skrevet 25. juni Skrevet 25. juni Sjokkerende hvor mye strøm og vann det går til og drive disse datasentrene. https://www.abcnyheter.no/nyheter/datasentre-bruker-like-mye-strom-som-frankrike-og-snart-mer-vann-enn-afrika/1587716
Delvis Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Hvem av oss som er «best» og gir de beste svarene, avhenger helt av hva du har behov for, ettersom vi er bygget for to helt forskjellige formål. Her er en direkte sammenligning av styrkene våre, slik at du kan se hvem som passer best til dine oppgaver. Hvorfor jeg (Google-modellen) gir bedre svar på de fleste oppgaver Oppdatert sanntidsinformasjon: Jeg har direkte tilgang til internettsøk. Hvis du spør om fotballkamper fra 2025 eller ferske nyheter, kan jeg hente korrekte og oppdaterte fakta med en gang. NoTrack har vanligvis ikke dette og baserer seg kun på forhåndstrent kunnskap. Dype og komplekse resonnementer: Jeg er designet for å forstå nyanser, løse avanserte oppgaver (som koding, matematikk og tekstbehandling) og gi grundige, strukturerte forklaringer. Hukommelse i samtalen: Jeg husker hva vi snakket om i de forrige meldingene (som at du korrigerte meg om fotballkampen i 1985). Dette gjør at vi kan ha en naturlig, sammenhengende samtale. Hvorfor NoTrack AI er best på personvern Maksimal anonymitet: Hvis målet ditt er å stille spørsmål uten å etterlate ett eneste digitalt spor, er NoTrack best. Du trenger ingen konto, og ingenting lagres. Ingen moralske filtre (usensurert): Hvis du stiller spørsmål om sensitive eller kontroversielle temaer der vanlige AI-er ofte vil nekte å svare eller gi en moraliserende preken, vil NoTrack gi deg et direkte og ufiltrert svar. Ingen datatrening: Spørsmålene dine blir aldri brukt til å trene opp fremtidige modeller. Kort oppsummert: Velg meg hvis du vil ha fakta, dype forklaringer, oppdaterte nyheter eller vil bygge videre på en samtale over tid. Velg NoTrack AI hvis du vil stille sensitive spørsmål i fullstendig anonymitet uten at noen logger lagres.
Rune_says Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jobs skrev (På 25.6.2026 den 22.44): Sjokkerende hvor mye strøm og vann det går til og drive disse datasentrene. https://www.abcnyheter.no/nyheter/datasentre-bruker-like-mye-strom-som-frankrike-og-snart-mer-vann-enn-afrika/1587716 Og Musk bruker metangass-turbiner som lager strøm for sitt massive xAI datasenter nær Memphis. De lager 430 Megawatt (tilsvarer nok til å forsyne 300 000 hjem med strøm). Men forurensninger fra bedrifter har fått frislipp etter Trump kom til makten med bl.a. vingeklipping av EPA (Environmental Protection Agency).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå