Gå til innhold

Kan feilinformasjon fra reisebyrå medføre rett til kompensasjon ved vesentlig ulempe


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens.

En litt spesiell sak, kanskje - relatert til denne tråden: 

Her endte det opp med at de involverte valgte å dra likevel, da reisebyrået visstnok hadde lovet at det ikke skulle være noe i veien for å få leie rullestol ved adkomst.

Problemet er bare det at disse ankom på en lørdag, og det viste seg da at det ikke var mulig å oppdrive rullestol i helgene. Dermed ble de i praksis fastlåst til hotellområdet (hadde krykker, men disse viste seg helt uegnet for lengre avstander enn å bevege seg inne på hotellområdet).

Dermed kunne resten av reisefølget bevege oss fritt rundt alle dager, mens de som skulle være med ut ikke hadde muligheten til det de to første dagene av ferieturen. Kjipt for alle egentlig.

For å prøve å oppsummere :

  • Paret som reiste i lag med oss hadde altså ringt reiseoperatøren og fått en muntlig forsikring på at rullestol skulle være greit å oppdrive ved adkomst.
  • Denne informasjonen bidro til at avgjørelsen om å avbestille turen tippet over mot å reise likevel.
  • Så viser det seg at reiseoperatørens informasjon ikke stemmer likevel.
  • 2 dager oppleves som "mistet" pga de opplevelser som skulle deles utafor hotellområdet ikke var mulig å gjennomføre (hotellet hadde ikke egen rullestol heller).
  • Resten av ferien gikk relativt greit da paret fikk leie rullestol for å komme seg rundt med.

Hva tenker dere om dette? Noe å klage på - eller bare bite i det sure eplet og innrømme at det egentlig var en dårlig ide å gjennomføre ferie med dårlige bein ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"En tjeneste som ikke var en del av det solgte konseptet var som lovet der, men hadde kun åpent på hverdager". Kan ikke se dette skulle kunne gi noe særlig kompensasjon for at en hjelpemiddelsentral ikke hadde åpent i helgen, antagelig ikke noe i det hele tatt. Men det er jo lov å prøve seg på kanskje 2*1000 kr i avslag.

 

 

Skrevet

OK takk for svar. Da er det altså ingen grunn til å ta dette videre på noe vis.

Lærdommen i dette tilfellet: Skulle ha brukt reiseforsikringa og ikke dratt til syden, også for ikke-kritiske skader på kroppen. Det er alt for mange ukjente risikofaktorer.

Når det er sagt - skjønner bare ikke hvorfor ikke den ansatte i reisebyrået bare kunne sagt med en gang at h*n ikke kjenner til mulighetene. Det er jo ikke akkurat sånn at reisebyrået taper pengene ved avbestilling så kort tid før avreise.

Skrevet

På meg virker det som om vedkommende har svart helt korrekt. Det var jo mulig å få tak i ønsket hjelpemiddel på destinasjonen.

Man man kan ikke forvente at en hjelpemiddelsentral er åpen i helgen eller midt på natten. Åpningstider for noe slikt i Norge burde gi en indikasjon på hva som kan forventes.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...