BIG1 Skrevet onsdag kl 11:05 Skrevet onsdag kl 11:05 Hei. Må få tilgang på Windows 7 ifbm et eldre program. Men er det noen mulighet til å installere win7 på en minnepinne så jeg kan boote fra den?
sedsberg Skrevet onsdag kl 11:12 Skrevet onsdag kl 11:12 (endret) Her er en oppskrift jeg pleide å bruke. Spoiler Making a bootable Windows 7 install USB stick ================================================== == Starting DISKPART and creating partition ====== ================================================== CMD as Administrator C:\Windows\system32> DISKPART Microsoft DiskPart version 6.1.7601 Copyright (C) 1999-2008 Microsoft Corporation. On computer: COMPUTER DISKPART> LIST DISK Select DISK x *(x=USB drive number) CLEAN CREATE PRIMARY pARTITION SELECT PARTITION 1 ACTIVE FORMAT FS:NTFS ASSIGN EXIT ================================================== == Creating boot sector on USB drive ============= ================================================== Instert Win7 install disc. D:\boot> BOOTSECT.EXE /NT60 H: *(D=DVD-ROM, H=USB drive) ================================================== == Copying content =============================== ================================================== Copy Win7 DVD contents to USB drive. ================================================== Jeg vet ikke om f.eks. Rufus støtter Win7? Endret onsdag kl 11:12 av sedsberg
sedsberg Skrevet onsdag kl 11:21 Skrevet onsdag kl 11:21 Leste at støtte for Winsdows 7 enten skulle fjernes eller var fjernet etter versjon 3.22 eller noe.
toralfb Skrevet onsdag kl 11:38 Skrevet onsdag kl 11:38 Lenge siden jeg har installert Windows 7. USB boot var ikke alltid like enkelt med Windows 7. Mulig enklere å kjøre Win 7 som en virtuell maskin? Eller bruke en gammel pc til dette programmet?
BIG1 Skrevet onsdag kl 11:47 Forfatter Skrevet onsdag kl 11:47 Rufus støtter det ikke. Mulig jeg kan prøve Ventoy eller Hasleo WinToUsb.
hagenlund Skrevet onsdag kl 11:55 Skrevet onsdag kl 11:55 32 minutes ago, sedsberg said: Leste at støtte for Winsdows 7 enten skulle fjernes eller var fjernet etter versjon 3.22 eller noe. Ja, brukerstøtte er avsluttet - men du kan fortsatt bruke det.
Svein M Skrevet onsdag kl 12:24 Skrevet onsdag kl 12:24 Jeg vil tro at ISO filen man legger på USB-Stick kan være Windows 7, men at at en kanskje ikke kan kjøre Rufus 4.0 på Windows 7. En kan også bruke Ventoy.
BIG1 Skrevet onsdag kl 12:25 Forfatter Skrevet onsdag kl 12:25 Med rufus kan jeg lage win7 oppstartsdisk for å installere på pc. Men den har ikke "windows to go".
nebrewfoz Skrevet onsdag kl 12:49 Skrevet onsdag kl 12:49 22 minutes ago, BIG1 said: Med rufus kan jeg lage win7 oppstartsdisk for å installere på pc. Men den har ikke "windows to go". Kjør heller Win7 i en virtuell maskin på den PC'en du har. Mye ryddigere. Og det finnes sikkert haugevis av YT-videoer som viser hvordan, uansett om du velger å bruke VirtualBox eller noe annet.
Svein M Skrevet onsdag kl 12:56 Skrevet onsdag kl 12:56 Jeg ser det er noe som heter Windows To Go, men jeg kjenner ikke noe til det. https://www.techspot.com/downloads/6475-wintousb.html
hagenlund Skrevet onsdag kl 14:45 Skrevet onsdag kl 14:45 1 hour ago, Svein M said: Jeg ser det er noe som heter Windows To Go, men jeg kjenner ikke noe til det. https://www.techspot.com/downloads/6475-wintousb.html Dette bør man være forsiktig med. I verste fall kan windows-lisensen bli knyttet opp mot minnepinnen, og det er sjelden ønskelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå