ASHM Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Hei. Ønsker å finne en PLS of HMI skjerm som: - ikke er så alt for dyr - Tåler å stå i skapfront ute i havbruksindustrien - Kan erstatte timer, ur og rele, samt sammarbeide med kontaktor - Enkel og oversiktelig - Gjerne modubasert / pluggbar for rask utskifting ved feil. noen som kan hjelpe her?
minim Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden ASHM skrev (15 minutter siden): Hei. Ønsker å finne en PLS of HMI skjerm som: - ikke er så alt for dyr - Tåler å stå i skapfront ute i havbruksindustrien - Kan erstatte timer, ur og rele, samt sammarbeide med kontaktor - Enkel og oversiktelig - Gjerne modubasert / pluggbar for rask utskifting ved feil. noen som kan hjelpe her? Sjekk med Wago. Gratis lisens fri programvare og god support. Har ikke testet hmi fra dem og jeg bruker ikke noe som skal stå utendørs så der har jeg ikke erfaring. Prismessig er de som mye annet i bransjen.
Salvesen. Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Ikke ett konkret tips, men mer generelt. Ikke kjøp noe billig så lenge denne skal stå utsatt i ett slikt miljø. Kommer til å feile før du har satt det opp. Kjøp skjerm av god kvalitet og som er designet for å stå i slikt miljø. Innvendig kan du heller kjipe ut om skapet er tett og bra:) Selv kvalitets hmi sliter i sånne miljø.
Nedward Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Har jobbet med dette noen år og generelt sett er det ikke noe som tåler det over noe særlig tid. Unngår det egentlig. https://www.beijerelectronics.no/nb-NO/Products/Operator panels/X2 extreme <- Disse tåler mye, men jeg har opplevd at dem blir ødelagt i fiskeforedlingsindustri. Det eneste jeg har sett som holder år etter år er egenutviklede løsninger fra enkelte utstyrsleverandører. Da er det typisk en gjennomsiktig kapasativ touch-sensor montert i rustfritt kabinett som er sveiset sammen (bortsett fra bunnen som har solide pakninger og skruer) og et LCD-panel inni. Disse er dog ikke mulig å kjøpe og installere egen løsning på. Som reservedeler koster dem helst 50k +/- for en 12" skjerm (det er egentlig en datamaskin). Har selv brukt Omron NB-display. Ikke spesielt gode og fleksible, men de løser mange oppgaver. Eye-candy kan du stort sett bare glemme. De har for min del vart 2-3 år innendørs, i produksjonslokaler for fiskeforedling. Men det avhenger veldig av hvor forsiktige dem er med de.
Sjørøver Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden minim skrev (1 time siden): Sjekk med Wago. Gratis lisens fri programvare og god support. Har ikke testet hmi fra dem og jeg bruker ikke noe som skal stå utendørs så der har jeg ikke erfaring. Prismessig er de som mye annet i bransjen. Wago sine er det absolutt dårligste jeg har vært borti. De tåler ingenting og varer ikke lenge.
minim Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Sjørøver skrev (Akkurat nå): Wago sine er det absolutt dårligste jeg har vært borti. De tåler ingenting og varer ikke lenge. Wago HMI regner jeg med? PLSene deres virker veldig bra og er fleksible som bare det. HMI har jeg aldri vært borti fra de så det er godt mulig, men det er sjeldent nødvendig å velge HMI fra samme leverandør som PLS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå