AndersT2 Skrevet søndag kl 10:16 Skrevet søndag kl 10:16 Jeg driver å lager litt dokumentasjon, men det er visse ting jeg ikke har lov å skrive da det er begrenset informasjon. Driver da å klargjør excel arkene, slik at de som har lov å behandle den begrensede informasjonen enkelt kan endre ett sted med riktig info, så endrer ting seg alle nødvendige steder. Det fungerer fint når jeg har hele cellen til disposisjon, men har ikke fått til å endre deler av en celler. Har laget ett eksempel i vedlegget. B1 er der kunden skal endre til sin korrekte navngivning. B5 endrer det seg automatisk I B8 så ønsker jeg at kun A delen av cellen skal endre seg til det samme som står i celle B1 Er det mulig? Pga utformingen av dokumentet så har jeg ikke mulighet til å splitte opp cellen i 2, så tanken har vært der. Eksempel.xlsx
backtoback Skrevet søndag kl 12:29 Skrevet søndag kl 12:29 (endret) Kan dette være en løsning? Bruk en funksjon som KJEDE.SAMMEN(), CONCATENATE() eller CONCAT() for å slå sammen flere tekstelementer til ett tekstelement. Endre cellen B8 til `=CONCAT("Til "; B2)` Endret søndag kl 12:30 av backtoback
AndersT2 Skrevet i går, 05:32 Forfatter Skrevet i går, 05:32 (endret) backtoback skrev (17 timer siden): Kan dette være en løsning? Bruk en funksjon som KJEDE.SAMMEN(), CONCATENATE() eller CONCAT() for å slå sammen flere tekstelementer til ett tekstelement. Endre cellen B8 til `=CONCAT("Til "; B2)` Hei Det ser ut til å fungere. Da kan jeg teste det ut i hovedarket og se hvordan det blir. EDIT: Det som ikke fungerer er hvis jeg linker til en annen fane, da den ikke vil ha = i det som i formelen over er B2 som hadde vært enklere, men har vei rundt det. Endret i går, 05:43 av AndersT2
NoBo Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Man kan bruke & for å kjede sammen tekst og verdier fra ulike celler, eks. som vist; Sitat ="Egendefinert tekst "&Sheet2!B10&" "& C4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå