ihavequestions Skrevet mandag kl 12:08 Skrevet mandag kl 12:08 (endret) Hei! Vurderer å bytte ut bil nummer 2. Bilen brukes i stor grad kun til småkjøring i nærområdet og kan lade hjemme hver natt om nødvendig, så er ikke så redd for rekkevidden. Har sett litt på Audi e-tron 50/55 fra 2021 og nyere med KM rundt 50-60.000 til rundt NOK 300.000. Har noen erfaringer med bilen og hvordan den holder seg? Noe spesielt jeg skal se etter? Noen sier det er en tikkende bombe uten garanti og andre har absolutt null problem... Endret mandag kl 12:08 av ihavequestions
onkel_jon Skrevet mandag kl 12:50 Skrevet mandag kl 12:50 (endret) Har ikke en sjøl men hørt at motoren er en kjent svakhet så kan være lurt å sjekke om den er byttet. https://elbilforum.no/index.php?topic=67440.0 Personlig hadde jeg holdt meg unna med mindre du har råd å vedlikeholde en. Endret mandag kl 12:52 av onkel_jon
Hanhijnn Skrevet mandag kl 12:54 Skrevet mandag kl 12:54 Men hvorfor kjøpe en "tikkende bombe", når du kan få en glimrende NY bil som passer perfekt til formålet til en lavere pris? https://www.mazda.no/modeller/mazda-mx-30/ Liker du et liv i spenning? Er du en "gambler"? 😎
sverreb Skrevet mandag kl 13:11 Skrevet mandag kl 13:11 15 minutes ago, Hanhijnn said: Men hvorfor kjøpe en "tikkende bombe", når du kan få en glimrende NY bil som passer perfekt til formålet til en lavere pris? https://www.mazda.no/modeller/mazda-mx-30/ Liker du et liv i spenning? Er du en "gambler"? 😎 MX 30 er nok neppe en bil man krysshopper med en etron 50. Dette er vel minst to størrelseskategorier i forskjell. 1
Hanhijnn Skrevet tirsdag kl 05:17 Skrevet tirsdag kl 05:17 sverreb skrev (16 timer siden): MX 30 er nok neppe en bil man krysshopper med en etron 50. Dette er vel minst to størrelseskategorier i forskjell. Jeg vet nå også det, men den passer det lille som TS skrev av behov. Det ble ikke nevnt noe om behov for å frakte en hel familie eller kjøleskap, komfyrer eller sofa'er. Sitat Vurderer å bytte ut bil nummer 2. Bilen brukes i stor grad kun til småkjøring i nærområdet og kan lade hjemme hver natt om nødvendig, så er ikke så redd for rekkevidden. Har sett litt på Audi e-tron 50/55 fra 2021 og nyere med KM rundt 50-60.000 til rundt NOK 300.000.
ihavequestions Skrevet onsdag kl 07:41 Forfatter Skrevet onsdag kl 07:41 Har ikke utelukket biler, men vil tro at kjøreopplevelsen i en Audi er noe bedre enn i en "billig" Mazda - uten å ha prøvd Mazdaen. Det er vel få, nesten uansett tjukkelse på lommebok, som ønsker å bruke for mye penger på service, hehe. Riktig som du skriver, at plass ikke er så fryktelig viktig, men ønsker samtidig å kunne få inn to bilstoler om nødvendig. Har bare hørt mye forskjellig om e-tron, men det gjør det kanskje vanskelig å få et godt svar her inne også.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå