Spillredaksjonen Skrevet 4. juni Skrevet 4. juni Gjenskaper klassiske Thief i VR Les hele saken på Gamer.no» 2
Enceladus Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Kommer også til SteamVR https://store.steampowered.com/app/2800080/Thief_VR_Legacy_of_shadow/ Gleder meg! Dette er jo perfekt for VR! Herlig!
Gunfreak Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Håper de gjør en god job, mange ikke veldig gode vr versioner av større IPs Medal of honour, Sniper elite, Assassin's creed osv. Mens folk sier Batman Arkem vr spillet var bra. Men gjør de det bra blir det kult. Håper bare de gjør mele combat brukbart, selv om det er et snike spill. Bør mele være ok. Noe det ikke var i AC.
Chaos_Niddhogg Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Gunfreak skrev: Håper de gjør en god job, mange ikke veldig gode vr versioner av større IPs Medal of honour, Sniper elite, Assassin's creed osv. Mens folk sier Batman Arkem vr spillet var bra. Men gjør de det bra blir det kult. Håper bare de gjør mele combat brukbart, selv om det er et snike spill. Bør mele være ok. Noe det ikke var i AC. Stilen passer veldig bra til slike spill i VR og det ser jo bra ut og. Har bare aldri satt meg mye inn i serien til å si så mye mer enn "det ser jo bra ut".
Gunfreak Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni 3 hours ago, Chaos_Niddhogg said: 7 hours ago, Gunfreak said: Håper de gjør en god job, mange ikke veldig gode vr versioner av større IPs Medal of honour, Sniper elite, Assassin's creed osv. Mens folk sier Batman Arkem vr spillet var bra. Men gjør de det bra blir det kult. Håper bare de gjør mele combat brukbart, selv om det er et snike spill. Bør mele være ok. Noe det ikke var i AC. Expand Stilen passer veldig bra til slike spill i VR og det ser jo bra ut og. Har bare aldri satt meg mye inn i serien til å si så mye mer enn "det ser jo bra ut". Jeg har bare spilt 3eren(som tydeligvis er noe uglesett av noen av seriens fans) selv likte jeg 3eren.
Gringorilla Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Gunfreak skrev (18 timer siden): Mens folk sier Batman Arkem vr spillet var bra. Arkham VR var det superkorte (men ganske bra) spillet som kom til PSVR i 2016. Tror det du tenker på er Arkham Shadows på Meta Quest 3? Det er forøvrig også mange VR-versjoner av større spill som er ekstremt gode. Hitman WoA, Gran Turismo 7, Dreams, No Man's Sky, Resident Evil 7/8/4, 7th Guest VR (dog er vel det bygget opp igjen fra bunnen, om jeg ikke tar feil), Metal Hellsinger, Doom, Skyrim, Borderlands 2, Subnautica, Microsoft Flight Sim, mm.
Gunfreak Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni 1 minute ago, Gringorilla said: Arkham VR var det superkorte (men ganske bra) spillet som kom til PSVR i 2016. Tror det du tenker på er Arkham Shadows på Meta Quest 3? Det er forøvrig også mange VR-versjoner av større spill som er ekstremt gode. Hitman WoA, Gran Turismo 7, Dreams, No Man's Sky, Resident Evil 7/8/4, 7th Guest VR (dog er vel det bygget opp igjen fra bunnen, om jeg ikke tar feil), Metal Hellsinger, Doom, Skyrim, Borderlands 2, Subnautica, Microsoft Flight Sim, mm. Ja det er vel noe sånt, jeg har ikke Quest så er ikke så interesert i mobil VR spill. Hitman er dritt i VR, med mindre du snakker om den PSVR2 exclusiven, GT7 er bare et bilspill med VR mode, og det er ikke sånne spill jeg snakker om. Men fulle VR spill med VR kontroller bruk, det samme går jo for alle andre bil, fly og space sims. Doom, skyrim og subnatuica har bare lagt til extremt begrenset VR støtte og vil absolutt ikke kalle de ekstremt gode eller gode, Skyrim VR er en enorm dritt, med mindre du laster ned type 400 mods, som gjør det til det det hele tiden burde ha hvert. Subnautica som er mye enklere spill når det kommer til envioment, krever bare en liten mod for å fikse view, men har senere kommet en skikkelig mod som gir deg bruk av vr kontrollere. Doom har jeg ikke prøvd, men det er vel teleport only bevegelse osv. RE spillene ser ut til å være gode, men de er bare PSVR2 exclusives. Folk snakker om at exclusives er kjipt på vanlig consoller, men i VR dreper det nesten hele indistrien, VR er ikke stort nok til at man kan dele opp spill på 3 forskjellige platformer, men Meta og PS betaler jo utviklerne, og spillene går nok med store tap, fordi de ikke selger nok, men er desperate til å prøve å fange folk. Noe som er helt greit når konsollene dine selger mange titalls eller hundretalls millioner eksemplarer, funker dårlig når man snakker noen få millioner. RE4 og de andre RE VR spillene hadde solgt drit bra på PC, samme med noen av Quest exclusives, men de ville kreve bedre grafikk for å selge mye på PC.
Gringorilla Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Gunfreak skrev (44 minutter siden): Hitman er dritt i VR, med mindre du snakker om den PSVR2 exclusiven Jeg snakker selvfølgelig om PSVR2-versjonen. Den er helt fantastisk. Aldri spilt et VR-spill så mye som det. Quest-versjonen snakker vi ikke høyt om. Den er laget av et helt annet selskap og regnes generelt som søppel. Gunfreak skrev (47 minutter siden): Subnautica som er mye enklere spill når det kommer til envioment, krever bare en liten mod for å fikse view, men har senere kommet en skikkelig mod som gir deg bruk av vr kontrollere. Subnautica har da en offisiell VR-utgivelse MED VR-kontrollere. Trenger ikke mod. Gunfreak skrev (47 minutter siden): Doom har jeg ikke prøvd, men det er vel teleport only bevegelse osv. Nei, det er skikkelig bevegelse og skikkelig motion controls, dog er det på PSVR1, så du må enten bruke Aim-kontrolleren (som er fantastisk btw) eller Move-kontrollerne som ikke har analogspaker. Gunfreak skrev (57 minutter siden): Folk snakker om at exclusives er kjipt på vanlig consoller, men i VR dreper det nesten hele indistrien, VR er ikke stort nok til at man kan dele opp spill på 3 forskjellige platformer, men Meta og PS betaler jo utviklerne, og spillene går nok med store tap, fordi de ikke selger nok, men er desperate til å prøve å fange folk. Jeg er enig i at exclusives delvis tar knekken på VR, men det er heldigvis ikke så veldig vanlig. Til gjengjeld får jo alle plattformene kritikk for å tilby for få eksklusive spill. Folk sier jo at det ikke er verdt å få seg PSVR2, for man kan jo spille nesten alle spillene på Quest og/eller PC. Damned if you do, damned if you don't liksom.
Chaos_Niddhogg Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni 11 hours ago, Gringorilla said: Jeg snakker selvfølgelig om PSVR2-versjonen. Den er helt fantastisk. Aldri spilt et VR-spill så mye som det. Quest-versjonen snakker vi ikke høyt om. Den er laget av et helt annet selskap og regnes generelt som søppel. Subnautica har da en offisiell VR-utgivelse MED VR-kontrollere. Trenger ikke mod. Nei, det er skikkelig bevegelse og skikkelig motion controls, dog er det på PSVR1, så du må enten bruke Aim-kontrolleren (som er fantastisk btw) eller Move-kontrollerne som ikke har analogspaker. Jeg er enig i at exclusives delvis tar knekken på VR, men det er heldigvis ikke så veldig vanlig. Til gjengjeld får jo alle plattformene kritikk for å tilby for få eksklusive spill. Folk sier jo at det ikke er verdt å få seg PSVR2, for man kan jo spille nesten alle spillene på Quest og/eller PC. Damned if you do, damned if you don't liksom. Hører Hitman PSVR2 er ganske så bra ja. Er på ønskelisten. For tiden venter jeg på patchen til Midnight Walk. Det med eksklusiver er et tveegget sverd for meg. Eksklusiver selger maskinvare. Men VR er ennå ikke stort nok. Men for nå se hva det blir til. Sony kunne og burde iaffel porte spill som WipeOut til PSVR2. Men .... Sony er Sony..
Gringorilla Skrevet tirsdag kl 11:29 Skrevet tirsdag kl 11:29 Chaos_Niddhogg skrev (På 6.6.2025 den 23.32): Sony kunne og burde iaffel porte spill som WipeOut til PSVR2. Uten tvil. Gikk rykter om det rundt release av PSVR2, men ingenting har skjedd. Forøvrig flust av PSVR1-spill som burde vært portet (noen av Sony og noen av andre), som Blood & Truth, Battlezone, Fracked, Astro Bot's Rescue Mission, Resident Evil 7, Farpoint, Iron Man, mm. Inntil videre har jeg bare beholdt PSVR1, men det er så mye ledninger og styr med det at jeg aldri gidder fiske det frem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå