Kynxx Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni Jeg har en liten triviell problemstilling jeg aldri har opplevd før med en telefon, og jeg vet ikke om det er riktig sted å lage ny tråd her, da saken gjelder simkort, eller om jeg burde finne Samsung Galaxy s24 ultra tråden. Here it goes: Jeg har puttet i 2 fysiske simkort og 3 eSIM aktivert. Kun to av disse kan være aktive samtidig. Jeg kan velge to eSIM, og eSIM/simkort 1 samtidig, men her starter en issue. Når jeg aktiverer simkort i spor 2, kan jeg ikke benytte noe annet simkort samtidig. Jeg har forsøkt å bytte mellom de to fysiske simkortene, men samme "feil" skjer i med sim i spor 2. Fysisk simkort 1: Fjordkraft Fysisk simkort 2: Chili Mobil eSIM 1: Ice eSIM 2: Telia eSIM 3: onecall Noen tanker om problemet som ikke behøver noen løsning? 🤪
NorsknRev Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni Fem nummer? Håper din bedre halvdel ikke er mistenksom av seg.
Kynxx Skrevet 3. juni Forfatter Skrevet 3. juni Hun har stilt spørsmål, og jeg har forklart og vist henne hva jeg driver med 😂👌 Hun er trygt overbevist om at jeg er nerd som gjør prosjekter med elektronikk fordi det er mulig. 🤪
NorsknRev Skrevet 3. juni Skrevet 3. juni Du er heldig, du. Men for å være alvorlig, så tipper jeg at svarer kan finnes dypt ned i en bruksanvisning. Som jeg ikke har sett på snart 30 år.
mandela Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni (endret) "Når jeg aktiverer simkort i spor 2, kan jeg ikke benytte noe annet simkort samtidig." Det skal egentlig ikke være mulig. Med pSIM2 aktivt, skal du alltid kunne slå på pSIM1. Det du derimot ikke kan ha på samtidig, er pSIM2 i kombinasjon med et av eSIM-kortene dine, dette på grunn av en begrensing i maskinvaren. Endret 6. juni av mandela
Kynxx Skrevet 5. juni Forfatter Skrevet 5. juni Det er korrekt. Jeg ser at hvis jeg har aktivert sim2, og deretter aktiverer sim1, går det fint å ha begge aktive samtidig. Og som du sier, aktiverer jeg eSIM, vil sim2 uansett deaktiveres. Men da er dette velkjent informasjon? Aldri lest meg opp om det der, er bare en som fikler unødig. 😅
mandela Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni (endret) Ja, SIM-slot2 har alltid vært med begrensinger fra maskinvaren. Det som er nytt, fra S24 er det vel, at du kan ha to eSIM aktive samtidig (multiple enabled profiles, MEP:https://source.android.com/docs/core/connect/esim-mep ). Nytt på Samsung med Android 15 forøvrig, om jeg husker rett, er at SIM-kort får navn etter rekkefølgen de settes i. Setter du det første kortet i SIM1 vil det hete SIM1, men fortsatt ikke vises øverst i SIM-admin. Endret 6. juni av mandela
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå