ALAEAS Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai (endret) Hei! For omtrent 2 år siden hadde jeg en vannlekkasje i min leilighet. Det ble tatt på boligforsikring og etter et par måneder hadde vi fått nytt gulv på kjøkkenet. Nå ser jeg det har oppstått en "glipp" i parketten som ble lagt. Glippen er kanskje på 1-2 mm, men veldig synlig. (se bilder) Mine spm til dere boligeksperter er da: - Er denne noe jeg kan fikse på egenhånd? - Er dette noe jeg kan forvente at de som la gulvet kommer tilbake og fikser? - Burde jeg bare ignorere dette og fortsette med livet mitt? Takk på forhånd for hjelp. //Lars Endret 24. mai av ALAEAS
LeGranDuc Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai Noe du kan prøve er og bruke dobbelsidig tape til og lime fast en trekloss. Så kan du hamre på ene siden av klossen for og flytte parketten. 1
kremt Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai Det blir sånn pga fuktighet og årstider. Tre er levende og beveger seg med ulik fuktighet. Er dette midt på gulvet eller mot en vegg? Hvis det er nærme en vegg kan du løsne listen og prøve å brekke planken bortover med et brekkjern. Man kan også låne en sugekopp som man fester på gulvplanken og prøver å hamre den bortover mot glippen. Hvis du kjenner en snekker er jeg sikker på han har vært borti lignende og kanskje kan hjelpe deg med dette. Det er også mulig å kjøpe spesiell fugemasse som man fyller hullet med. Andre har med hell blandet sagflis og lim for å fylle slike hull.
Styrmann Smisk Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai kremt skrev (3 timer siden): Man kan også låne en sugekopp som man fester på gulvplanken og prøver å hamre den bortover mot glippen. Hadde tømrer hjemme hos meg som prøvde på noe lignende med en slik.
Rune_says Skrevet 28. mai Skrevet 28. mai Her er shorts video av dobbeltsidig tape metoden (dropp evt lim) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå