squaddie Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai Jeg er på jakt etter en bærbar pc som fungerer bra til kontorarbeid, som har greit med batteritid, lett bilderedigering (ikke noe kresen der) og noe film-titting (er ikke kresen der heller). Jeg reiser en del, så det hadde vært høvelig om den ikke er for tung og upraktisk å ha med seg. Ikke legg så mye vekt i bilderedigeringen, altså. Jeg er ikke picky der, så jeg trenger ikke sylskarp skjerm osv. Det haster litt fordi jeg må ha denne med meg når jeg reiser nå på fredag, så gjerne link til butikker/finn-annonser hvis dere har noen gode anbefalinger. Pris: 3-4000kr. Åpen for alternativer der, uten å måtte sprenge budsjettet.
backtoback Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai (endret) Hva med denne fra Elkjøp OUTLET: Lenovo IdeaPad Slim 5 i5-12450H / 8 GB minne / 512 GB SSD / 14" 1920x1200 OLED bærbar PC (blå) kr 3786,- Som ny - Komplett i originalemballasje NB! Maksimalt støttet minne 8 GB. https://www.elkjop.no/product/outlet/lenovo-ideapad-slim-5-i5-128512-14-barbar-pc-bla/635690 Endret 20. mai av backtoback pris 3
tflovik Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai backtoback skrev (2 minutter siden): Hva med denne fra Elkjøp OUTLET: Lenovo IdeaPad Slim 5 i5-12450H / 8 GB minne / 512 GB SSD / 14" 1920x1200 OLED bærbar PC (blå) Som ny - Komplett i originalemballasje NB! Maksimalt støttet minne 8 GB. https://www.elkjop.no/product/outlet/lenovo-ideapad-slim-5-i5-128512-14-barbar-pc-bla/635690 Det er vel vanskelig å finne noe bedre innenfor det oppgitte budsjettet og denne vil klare de oppgitte oppgavene greit. Løp og kjøp! 1
squaddie Skrevet 20. mai Forfatter Skrevet 20. mai 3 minutes ago, backtoback said: Hva med denne fra Elkjøp OUTLET: Lenovo IdeaPad Slim 5 i5-12450H / 8 GB minne / 512 GB SSD / 14" 1920x1200 OLED bærbar PC (blå) https://www.elkjop.no/product/outlet/lenovo-ideapad-slim-5-i5-128512-14-barbar-pc-bla/635690 NB! Maksimalt støttet minne 8 GB. Ahh den der hadde vært gull, men litt for langt unna Oslo sentrum.... Eneste er jo at hvis jeg turer med tog å henter da, heh. Hvem av de plassene hvor den er tilgjengelig er det som er nærmest Oslo, vet dere? Turisten som jeg er, så er jeg ikke så godt kjent her i området... 😅
tflovik Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai squaddie skrev (2 minutter siden): Ahh den der hadde vært gull, men litt for langt unna Oslo sentrum.... Eneste er jo at hvis jeg turer med tog å henter da, heh. Hvem av de plassene hvor den er tilgjengelig er det som er nærmest Oslo, vet dere? Turisten som jeg er, så er jeg ikke så godt kjent her i området... 😅 Kan kjøpes på nett står det, da skal du få den tilsendt hvis du bestiller den.
onkel_jon Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai (endret) 6 minutes ago, squaddie said: Ahh den der hadde vært gull, men litt for langt unna Oslo sentrum.... Eneste er jo at hvis jeg turer med tog å henter da, heh. Hvem av de plassene hvor den er tilgjengelig er det som er nærmest Oslo, vet dere? Turisten som jeg er, så er jeg ikke så godt kjent her i området... 😅 Kanskje si hvor i landet du bor, ser de har en 1 i hamar, 1 i drammen og 1 i særp da er du ganske dekka rundt Oslo, bor du Nord for da tar du hamar, sør eller vest da er drammen Endret 20. mai av onkel_jon
squaddie Skrevet 20. mai Forfatter Skrevet 20. mai 10 minutes ago, tflovik said: Kan kjøpes på nett står det, da skal du få den tilsendt hvis du bestiller den. 8 minutes ago, onkel_jon said: Kanskje si hvor i landet du bor, ser de har en 1 i hamar, 1 i drammen og 1 i særp da er du ganske dekka rundt Oslo, bor du Nord for da tar du hamar, sør eller vest da er drammen Holder meg til i Oslo sentrum (til bare fredag), så da er vel Drammen det nærmeste, kanskje?
AndersT2 Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai Den ser ut som ett lite kupp til prisen, det eneste minuset så ser det ut som minnet er loddet fast, og ingen muligheter for å øke den kapasiteten. 8 GB starter å bli litt lite i dag, da 16GB nok starter å bli ett minimum. Den har ikke en veldig effektiv CPU, så batteritiden er nok ikke all verden hvis man først bruker litt CPU. Har selv en 4000,- PC fra 2017/8 engang som funker for det jeg trenger den til, så fremt ikke Windows Update eller virussjekken jobber. Men kan nok ikke kreve for mye av en CPU med 2+2 kjerner og 4W strømforbruk og 4GB ram. Blitt merkbart tyngre å bruke de siste par årene, jo mer oppgradert Windows 10 og Chrome osv har blitt. Men 4000,- er billig nok til å bytte ut igjen om noen år
AndersT2 Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai (endret) squaddie skrev (3 minutter siden): Holder meg til i Oslo sentrum (til bare fredag), så da er vel Drammen det nærmeste, kanskje? Billigere med frakt enn tog. Ingen i Oslo som har den på lager. Vestby er nærmeste. Trykk på der det står i stk i butikk i blått, så kommer det opp hvor den er inne Endret 20. mai av AndersT2
AndersT2 Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai Sjekket kjapt Komplett og proshop. De har ikke noe som er i nærheten på prisen. Proshop har en del billigere, men de er referbished utgaver med 8 generasjon CPU osv. Komplett nærmeste var en fra AMD til 800,- mer, med mer gjerrig CPU, men kun 4+4 kjerner. Bare å bestille den hos Elkjøp, før andre her inne ser den og kjøper for moro skyld
squaddie Skrevet 20. mai Forfatter Skrevet 20. mai 11 minutes ago, AndersT2 said: Sjekket kjapt Komplett og proshop. De har ikke noe som er i nærheten på prisen. Proshop har en del billigere, men de er referbished utgaver med 8 generasjon CPU osv. Komplett nærmeste var en fra AMD til 800,- mer, med mer gjerrig CPU, men kun 4+4 kjerner. Bare å bestille den hos Elkjøp, før andre her inne ser den og kjøper for moro skyld Først og fremst, tusen takk for at du tok tid til å sjekke det for meg. Ja, jeg kjøper nok den på elkjøp. Vel verdt til 4000kr, også får jeg vel klare meg med den en stund, heh
squaddie Skrevet 20. mai Forfatter Skrevet 20. mai 1 hour ago, AndersT2 said: Sjekket kjapt Komplett og proshop. De har ikke noe som er i nærheten på prisen. Proshop har en del billigere, men de er referbished utgaver med 8 generasjon CPU osv. Komplett nærmeste var en fra AMD til 800,- mer, med mer gjerrig CPU, men kun 4+4 kjerner. Bare å bestille den hos Elkjøp, før andre her inne ser den og kjøper for moro skyld 2 hours ago, tflovik said: Kan kjøpes på nett står det, da skal du få den tilsendt hvis du bestiller den. 2 hours ago, backtoback said: Hva med denne fra Elkjøp OUTLET: Lenovo IdeaPad Slim 5 i5-12450H / 8 GB minne / 512 GB SSD / 14" 1920x1200 OLED bærbar PC (blå) kr 3786,- Som ny - Komplett i originalemballasje NB! Maksimalt støttet minne 8 GB. https://www.elkjop.no/product/outlet/lenovo-ideapad-slim-5-i5-128512-14-barbar-pc-bla/635690 Hva hvis jeg skal ha noe bedre enn denne, men til neste pris, hvor mye opp i pris må jeg da? Sånn at jeg har alternativ(er) til denne... 😁
Svein M Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Om du skal ha 16gb ram så ser jeg f.eks denne til kr 4596: https://www.elkjop.no/product/outlet/hp-laptop-r716512-156-barbar-pc/781219#specifications
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå