Gå til innhold

Demobrukte skjermer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med demobrukte skjermer fra Komplett? De har, av en eller annen grunn, veldig mange demobrukte OLED-skjermer. Er det noen grunn til å ikke kjøpe en slik? Med 10% demorabatt på toppen er prisene på enkelte modeller ganske fristende. Spørsmålet er vel hvorfor de har så mange av noen modeller. Kan det være defekter, som døde pixler el. som er grunnen til at disse er returnert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kjøpt en del demo brukt fra Komplett og alle gangene har produktene fremstått som nytt. Visst det er noen defekter, så skal vel det opplyses om.

Skrevet

Ser ut som samtlige har standardbeskrivelsen: 

Sitat

Varen er demobrukt/erstatning fra leverandør.
Mulig slitt eller uoriginal emballasje.
Varen kan ha skrumerker i fester o.l.
Kan mangle tilbehør som ikke er nødvendig for at varen skal fungere.

Det kan jo være erstatning fra leverandør, og dermed i praksis nytt. Men jeg vet ikke om det er et godt tegn når de har 5 stk av samme modell fra MSI, f.eks. 

Skrevet (endret)

Jeg har vel hatt 4 demo skjermer og 2 av de sendt tilbake enkelt forklart at bilde kvaliteten ikke var som den skulle.

Er nok en del som opplever at skjermen ikke fungerer som den skal som leverer tilbake på angrefrist for og unngå en RMA prosess som kan ta flere uker.
Usikker på om man alltid klarer og fange opp at det er noe feil ved disse ved en rask sjekk.

En fabrikk reparert gjenstand kan gjerne være et meget godt alternativ siden de mest trolig er testet/kontrollert langt bedre enn de som kommer nye.

Uansett har man samme angrefrist og reklamasjons rett som normalt hos komplett som på nytt.

Om det er noe av betydning og spare så kan man prøve, er det lite og spare ville jeg gått for nytt.
Ville  ikke redusert planlagte specs pga man finner en "rimelig" skjerm blandt demoene.

Ser flere av skjermene er relativt billige og vil tro at flere av disse ble retunert pga at de ikke hadde forventet bildekvalitet.

For noen vil  O-Led skjerm kunne kreve noe tilvenning. 

Endret av baggiebridges
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Kan være en av modellene folk enten angrer på kjøp.

eller kjent for ha mye defekter.

Er en vare ofte returnert til butikken kan det være mye feil eller generelt dårlig kjøp.

Endret av joandreas
Skrevet

På MSI skjermen, siden det er 4, så kanskje de har hatt uhell på lageret som har gjort skade på eskene, og sa må selge som demo i stedet. Siden det er enkelt å sende i retur, så er det jo 4000,- i rabatt på den, hvis det ikke er noe galt ellers med skjermen, og man ønsker slik skjerm

Skrevet

Ta alltid en kikk på google først.

husker asus rog strix laptop jeg har hatt med masse driver og bios trøbbel.

så har av erfaring lært dette.

Screenshot(120).png

Screenshot(121).png

Skrevet

Det kan også være mange andre grunner til at det er flere eksemplarer i demo-listen.

Tidligere har de f.eks. hatt 50+ "demo" av Asus ROG Ally håndholdte spillkonsoller, etter at Komplett lånte ut en haug av dem til ett eller annet arrangement. Etter det kunne de ikke selges som nye, og havnet på demo-listen. I praksis ikke noe galt med dem, og siden dert var så mange gikk demo-rpisen ned og ned og ned. Til slutt kunne man få dem til 40% av ny pris.

Skrevet (endret)

Takker for innspill. Chattet med support, og de mente det sannsynligvis er snakk om erstatning fra leverandør på disse. Tok sjansen på en Asus PG32UCDM til like over 11k, eller knapt 3k under billigste på prisjakt. Går i retur igjen hvis den har defekter eller synlige skavanker. 

Endret av Adrgha
Skrevet (endret)

Fikk denne i dag. Ser ok ut. Panelet har kun 5 timer brukstid, men jeg vet ikke om dette er noe Asus har nullstillet etter en eventuell reparasjon eller om den kun har vært brukt i 5 timer på angrerett. Er det vanlig at dette blir nullstillet av produsent?

Var i utgangspunktet skeptisk da jeg hentet pakka, siden eska så ut som den kom rett fra krigen og det var like før ting begynte å falle ut av den. Men alt ser ok ut inni. Alt av plast etc. er satt på igjen, selv om man ser at den har vært oppe og brukt før. Kan ikke se noe innbrenning eller andre skavanker. Fornøyd så langt. 

Endret av Adrgha
Skrevet (endret)

Kan ikke si noe om OLED, men jeg har kjøpt 2 stk. av denne som demo, pluss 1 stk. på tilbud fra Komplett:
HP Omen Z4D33AA
https://www.komplett.no/product/954922

Skjermene fungerer stort sett fortsatt fint etter flere timers bruk omtrent daglig siden jeg kjøpte dem i 2019. Ene skjermen har begynt å få noe som likner på gjennomskinn av baklyset ("backlight bleed") i en stor del av nedre høyre hjørne (og problemet synes å bli større), noe jeg ikke trodde var mulig på denne typen panel (LED / TN - og jeg har kjørt de på 16 % lysstyrke hele tiden), men jeg kan ikke si om dette var en av demoene eller den nye skjermen. Problemet var uansett ikke synlig ved mottak.

Eneste jeg hadde å klage på ved mottak var at den ene skjermen kom uten strømforsyning (ekstern), til tross for at skjermen var merket med "Kan mangle tilbehør som ikke er nødvendig for at varen skal fungere" (og jeg vil en strømforsyning er ganske viktig), hvor Komplett bare henviste meg til HP.

Hadde flere runder fra dem før jeg plutselig bare fikk en sendingsbekreftelse på en ny strømforsyning - noe Support hevdet de ikke visste noe om, og at det måtte vært Lager som på egenhånd ordnet med en ny til meg. Og strømforsyningen som kom var fabrikksny ("BNIB"), så jeg tror ikke de plutselig hadde funnet den som skulle vært med.

Endret av PaladinNO
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...