Hullohei Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai (endret) Hva er best og hvorfor? Også tatt i betrakning prisen. Chromecast får man vel ikke billigere enn 600,mens fjernkontroll til 200? Har en gammel tv som ikke lenger støtter de fleste apper. Til nå så bruker jeg 2 fjernkontroller. Den ene som hører til tven slår jeg bare av og på TVen med, mens til tvpakkeleverandøren er den andre fjernkontrollen. Er opptatt av at det jeg kjøper skal gjøre det lett å switche over fra at jeg ser på f. Eks Netflix og så lett å switche over på å se tvkanal igjen. Har aldri hatt eller prøvd noen av delene. Men ser at sånn fjernkontroller har hurtigtast til Netflix og tv2play. Endret 11. mai av Hullohei
iGlenn Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai Hvilken leverendør har du? De fleste fjernkontroller kan programmeres til å styre TVen også, så du slipper én kontroll til å bare skru på TVen. Kommer litt an på hvilken leverendør du har, men de fleste har vel en smartboks nå til dags. Vi har Altibox hjemme hos oss og bruker for det meste nett-tv via apper på denne, og den har også chromecast-funksjon.
Bing123 Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai Skjønner ikke helt hvordan du sidestiller fjernkontroll og Chromecast. Løser jo to forskjellige problem? 2
Hullohei Skrevet 11. mai Forfatter Skrevet 11. mai 5 hours ago, iGlenn said: Hvilken leverendør har du? De fleste fjernkontroller kan programmeres til å styre TVen også, så du slipper én kontroll til å bare skru på TVen. Kommer litt an på hvilken leverendør du har, men de fleste har vel en smartboks nå til dags. Vi har Altibox hjemme hos oss og bruker for det meste nett-tv via apper på denne, og den har også chromecast-funksjon. Det er canal digital parabol med gammel boks og gammel fjernkontroll. 5 hours ago, Bing123 said: Skjønner ikke helt hvordan du sidestiller fjernkontroll og Chromecast. Løser jo to forskjellige problem? Hva mener du med at de løser to forskjellige problem? Begge brukes jo til å se apper?
Altimeter Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai Du vil ha 1 fjernkontroll som styrer tvboksen fra tvpakkeleverandøren din og tveen din? Chromecast, eller Google TV som det heter nå er en boks du kobler til fjernsynet og styrer appene som du laster ned til den boksen via egen fjernkontroll. En universal fjernkontroll lar deg styre alt,. forutsetningen er at du har utstyr som kan kobles opp mot fjernkontrollen. i ditt tilfelle, tvboksen fra tvleverandøren din og tveen din.
TheKims Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai (endret) Hullohei skrev (26 minutter siden): Det er canal digital parabol med gammel boks og gammel fjernkontroll. Hva mener du med at de løser to forskjellige problem? Begge brukes jo til å se apper? En fjernkontroll vil ikke hjelpe mye visst ikke TV eller parabol boksen støtter apper. Du må ha Chromecast, AppleTV eller en Androidboks som du kan lagre appene på. Her er noen alternativer: https://www.prisjakt.no/c/mediesenter Endret 11. mai av TheKims
Hårek Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai Hullohei skrev (7 timer siden): Men ser at sånn fjernkontroller har hurtigtast til Netflix og tv2play Tipper det er noe slikt du mener? Universell smart-TV-fjernkontroll med Netflix for Philips Men "Netflix" her er bare en sponset hurtigtast som åpner Netflix appen i en Philips TV.
Bing123 Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai 48 minutes ago, Hullohei said: Hva mener du med at de løser to forskjellige problem? Begge brukes jo til å se apper? Nei en fjernkontroll gir deg ingen apper
Hullohei Skrevet 12. mai Forfatter Skrevet 12. mai 14 hours ago, Hårek said: Tipper det er noe slikt du mener? Universell smart-TV-fjernkontroll med Netflix for Philips Men "Netflix" her er bare en sponset hurtigtast som åpner Netflix appen i en Philips TV. Mener sånn her https://www.power.no/tv-og-lyd/avspillere/streaming/strong-leap-s1s3-e-srt41-fjernkontroll/p-2470910/ Da trenger vel ikke TVen min å støtte apper? (den hadde Netflix før men nå støtter ikke den gamle TVen Netflix lenger så får ikke bruke det). Men med denne fjernkontrollen kan jeg vel få inn alle de appene den viser som Netflix, tv2play og youtube? Men det jeg var usikker på var om det var best og enklest med en sånn fjernkontroll eller om jeg skulle kjøpt chromecast isteden?
onkel_jon Skrevet 12. mai Skrevet 12. mai 14 minutes ago, Hullohei said: Mener sånn her https://www.power.no/tv-og-lyd/avspillere/streaming/strong-leap-s1s3-e-srt41-fjernkontroll/p-2470910/ Da trenger vel ikke TVen min å støtte apper? (den hadde Netflix før men nå støtter ikke den gamle TVen Netflix lenger så får ikke bruke det). Men med denne fjernkontrollen kan jeg vel få inn alle de appene den viser som Netflix, tv2play og youtube? Men det jeg var usikker på var om det var best og enklest med en sånn fjernkontroll eller om jeg skulle kjøpt chromecast isteden? Får jo ikke brukt den uten å ha strong medie spiller og, på chromecast med google tv så følger med tilsvarende fjernkontroll
Hullohei Skrevet 12. mai Forfatter Skrevet 12. mai 9 minutes ago, onkel_jon said: Får jo ikke brukt den uten å ha strong medie spiller og, på chromecast med google tv så følger med tilsvarende fjernkontroll Men man kan ha chromecast plugget i hele tiden? Tar det lang tid å slå på?
onkel_jon Skrevet 12. mai Skrevet 12. mai 10 minutes ago, Hullohei said: Men man kan ha chromecast plugget i hele tiden? Tar det lang tid å slå på? Ja hos meg står i hele tiden, går ganske kjapt, par sekunder så er den på, evt kan du bare ha den på hele tiden, trekker ikke så mye strøm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå