Gå til innhold

[løst] Ny sporingsbrikke fra Pebblebee

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har sett en del reklamer i det siste fra Pebblebee, og de markedsfører at de støttes av både iOS og Android. Hvor ny Android må en ha for at den støttes?

Endret av ilpostino
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du misforstår meg. Apple sin sporingsbrikke bruker, så langt jeg har forstått, alle tilgjengelige iDingser til å sende signal til eieren hvor den er. Om det brukes mobil data til dette eller om posisjonen kun sendes via trådløse nettverk, men man må ha iOS 11 eller nyere for å bruke presisjonssøk. Det som har vært av sporingsbrikke til Android har for eksempel kun vært låst til Samsung sine telefoner. 

Det jeg da lurer på er om sporingsbrikken jeg lenker til over støttes av alle merker og for eksempel av Android 13 eller nyere. 

Skrevet

Ja, den er universal og støttes av både iphone og android (version 9 og nyere). Den bruker enten Apple Find My eller Google's Find My Device nettverk. 

Skrevet (endret)

Fikk en eske med Chipolo fra strømselskapet mitt (dvs vervet noen og fikk credits jeg kunne handle for) 

De funker veldig fint med Android iallefall og selges hos flere norske butikker.

Er vel en type som funker med Apple sine enheter og en som funker med Android. Jeg har sistnevnte og ser alltid temmelig presist hvor ting befinner seg. Bruker bare Google sin Find My Device så trenger ikke noe ekstra app til dem heller.

Endret av Complexity
Skrevet

Utifra det jeg har funnet ut så er det Chipolo Pop eller Pebblebee som er de beste universale sporingsbrikkene som støtter find my device hos apple og android. 

Pebblebee  - pros: ladbar,har lys så er lettere å finne i mørket. Cons: ingen Norske butikker som selger så vidt jeg kan se, så blir dyr. Mangler "har du glemt meg" funksjon for android. Har heller ikke finn min tlf funksjon.

Chipolo Pop -  pros: Har "har du glemt meg" funksjon for både iphone og android. Kan velge mellom flere forskjellige ringetoner/lyder/farger. Har finn min tlf funksjon (må installere app som kan kjøre i bakgrunnen) Cons: ingen så vidt jeg kan finne ut bortsett fra prisen. 

Har tenkt å bestille meg et par selv så gjorde litt research. Tror jeg kommer til å gå for Chipolo Pop. Siden begge har batteritid på 1 år så kommer jeg ikke til å savne lademuligheten så mye, bare poppe inn et nytt batteri isteden. Det eneste jeg kommer til å savne som Pebblebee har er lyset. Begge to har ganske bra lyd der Pebblebee  er høyest.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg bestilte en pakke med fire sporingsbrikker fra siden deres for et par dager siden. Jeg fikk nettop melding fra Posten om å betale MVA. Greit nok at ikke Pebblebee er en del av VOEC, men Posten bommet både på valutta (de beregnet ut fra USD, ikke EUR, som jeg betalte med) og riktig beløp (da de regnet ut fra 121 USD vs 91,11 EUR). Er ikke store forskjellen, men klaget åkke som.

De har kampanje, så fikk 20% avslag da jeg bestilte på hjemmesiden deres, men det går nesten oppi opp med hva jeg må betale. 

Jeg har lest litt mer rundt det, og det virker som man kan enten sette de opp med enten Android eller Apple. Da jeg først fikk opp reklame derfra antok jeg sporingsbrikkene kunne bruke begge nettverkene samtidig. 

• ilpostino endret tittelen til [løst] Ny sporingsbrikke fra Pebblebee
Skrevet

Er liten sjansje for at android og apple sammarbeider.

https://www.reddit.com/r/Android/comments/1ftr8p0/the_pebblebee_universal_item_trackers_work_with/

Sitat

Although the three Pebblebee Universal item trackers are compatible with both Apple's and Google's networks, they can't operate with both networks simultaneously. Pebblebee says that using Google's Find My Device network prohibits the use of Apple's Find My network, and vice versa. In order to change networks, you'll need to factory reset the device.

Skrevet

Du har nok rett. Har de ikke nylig initiert en eller annen form for samarbeide hvor man kan inne ut om noen har satt på en sporingsbrikke på noe i nærheten som blir med rundt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...