Spillredaksjonen Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Tidligere Dragon Age-sjef mener at EA sto i veien for arbeidet med The Veilguard – Fikk ingen støtte. Les hele saken på Gamer.no»
bubba477 Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai De klarte på kompetent vis å rette fokuset på andre saker enn selve spillet. Salget ble deretter.
pushthepramalot Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Det er over for Bioware. Har ingen tro på at de kommer til å lage et skikkelig bra spill igjen. 1
lania Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai (endret) pushthepramalot skrev (1 time siden): Det er over for Bioware. Har ingen tro på at de kommer til å lage et skikkelig bra spill igjen. Tenker det blir helt motsatt, i lys av AI; tenker det vil avhenge om frostbite enginee, game enginen bioware bruker, "velger" å henge med AI-utviklingen. Nå har jo en del AI kommet til game engines, allerede, b.la for unity og unreal enginee; tror dermed en vil se en forbedring i kvalitet, fremover Unity: Unity AI - Create Incredible Experiences with Real-Time 3D | Unity Unreal enginee: Artificial Intelligence in Unreal Engine | Unreal Engine 5.5 Documentation | Epic Developer Community Endret 10. mai av lania
LampeLars94 Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Har ikke lagd noe av kvaliteten siden 2010 omtrent. Over og ut med de her.
herzeleid Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Et interessant spørsmål er hva de ville fått til om de fikk alle ressursene de mener de trengte. Jeg har ikke spilt Veilguard, men Andromeda slo meg i alle fall som et spill der hele ‘innretningen’ rett og slett var feil, der det virket som visjonen for verdenen, opplevelsen og historien var et større problem enn ressursene. Inntrykket mitt er at de kanskje har et noe lignende problem her.
TheKims Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai For min del gikk de så langt vekk fra det Dragon Age en gang var. Første Dragon Age var mørk og dyster, mens Veilgard er det totalt motsatte. Hadde det ikke hatt Dragon Age navnet, så hadde jeg ikke visst at det var et Dragon Age spill. 1
radagast88 Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai lania skrev: pushthepramalot skrev (1 time siden): Det er over for Bioware. Har ingen tro på at de kommer til å lage et skikkelig bra spill igjen. Tenker det blir helt motsatt, i lys av AI; tenker det vil avhenge om frostbite enginee, game enginen bioware bruker, "velger" å henge med AI-utviklingen. Nå har jo en del AI kommet til game engines, allerede, b.la for unity og unreal enginee; tror dermed en vil se en forbedring i kvalitet, fremover Unity: Unity AI - Create Incredible Experiences with Real-Time 3D | Unity Unreal enginee: Artificial Intelligence in Unreal Engine | Unreal Engine 5.5 Documentation | Epic Developer Community Hva hjelper AI når di ikke er istand til å skrive karakterer vi bryr oss om eller klarer å like? Eller tvinger på oss karakterer som Taash som mesteparten av spillerne gjerne skulle sett påkjørt av en semitrailer. Bioware er ferdig. De kommer til å gi ut neste spill å det kommer ikke til å resonere med publikum fordi hele selskapet er overtatt av inkompetente aktivister som ikke er istand til å skrive en fangende historie eller intressante karakteter om så det sto om livet deres.
DeathXV88 Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai jeg leste gjennom dette og for meg virket det bare som bioware syter og prøver og legge skylda på noen andre Bioware fucked up hadde håpet dem hadde baller til og ta ansvar for sine feil men dette er bare enda en spiker i kista for meg kommer aldri til og stole på bioware igjen siden dem ikke tar på seg skylden for at dem gjorde en feil og lagde et spill ingen likte eller trengte 2
lania Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai (endret) radagast88 skrev (1 time siden): Hva hjelper AI når di ikke er istand til å skrive karakterer vi bryr oss om eller klarer å like? Eller tvinger på oss karakterer som Taash som mesteparten av spillerne gjerne skulle sett påkjørt av en semitrailer. Bioware er ferdig. De kommer til å gi ut neste spill å det kommer ikke til å resonere med publikum fordi hele selskapet er overtatt av inkompetente aktivister som ikke er istand til å skrive en fangende historie eller intressante karakteter om så det sto om livet deres. Jo, du har rett i at de kan ta skade hvis de ikke har gode nok forfattere og kunstnere; det som er den store fordelen med AI er at en flytter fokuset, fra det rent tekniske (sørge for at noe er symetrisk, manuelt fargelegge noe som er gjenkjennelig for AI, sørge for at streker er beint, ...etc) til det rent kunstneriske. Videre kan AI være ganske til hjelp opp mot opplæring i game enginess, samt overta rent rutinemessige tekniske ting (bl.a legge inn kode for diverse algoritmer, og slikt) Jeg tror ikke AI tar over kunstnerisk arbeid, men i større grad fjerner tekniske hindringer som en del ganger er assosiert med spill-utvikling. Endret 10. mai av lania
Jojimbo Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Det hadde ikke blitt et bedre resultat hvis de hadde fått mer tid og ressurser, problemet var hele spillet fra start til slutt og alt imellom. DA er per dags dato nå en ødelagt franchise med mindre fans kan tilgi, det vil kun skje dersom en ordentlig oppfølger tro mot de eldre spillene skjer, uten ideologi-infisert svada.
Føniks Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai De fleste er enige om hva som gikk galt med Veilguard. Denne artikkelen adresserer imidlertid ikke de reelle problemene. I et rollespill som Dragon Age er en solid, gjennomarbeidet historie avgjørende for at spilleren skal kunne leve seg inn i den fiktive verdenen. Her sviktet Veilguard totalt, ikke på grunn av manglende ressurser, men fordi ressursene som faktisk var tilgjengelige, ikke ble brukt på en god måte. Historien og karakterinteraksjonene fremstod overfladiske, nærmest som skrevet for et yngre publikum, og var tydelig preget av samtidens polariserende kultur- og identitetsspørsmål, noe som gikk på bekostning av både dybde og troverdighet. 1 1
Ironbeak Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai Mener og mener, det er da ingen tvil om at EA drepte BioWare. Veilguard var et utrolig dårlig Dragon Age spill og Andromeda fortjener ikke å bli sett på som del av noen franchise. Når veteranene fra BioWare forsvant så gikk alt nedover. Ikke så rart de dro heller. Og nå driv gjenstående Mass Effect team og furter fordi de fikk hjelp av David Gaider??? På tide å gå konkurs og bli borte en gang for alle så en får renska ut likene i skapet. Må se til andre for å bære rpg fakkelen videre. CDprocjectRed og Larian Studios. Owlcat Games også hvis de ikke er ferdig med pathfinder serien.
radagast88 Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai lania skrev: radagast88 skrev (1 time siden): Hva hjelper AI når di ikke er istand til å skrive karakterer vi bryr oss om eller klarer å like? Eller tvinger på oss karakterer som Taash som mesteparten av spillerne gjerne skulle sett påkjørt av en semitrailer. Bioware er ferdig. De kommer til å gi ut neste spill å det kommer ikke til å resonere med publikum fordi hele selskapet er overtatt av inkompetente aktivister som ikke er istand til å skrive en fangende historie eller intressante karakteter om så det sto om livet deres. Jo, du har rett i at de kan ta skade hvis de ikke har gode nok forfattere og kunstnere; det som er den store fordelen med AI er at en flytter fokuset, fra det rent tekniske (sørge for at noe er symetrisk, manuelt fargelegge noe som er gjenkjennelig for AI, sørge for at streker er beint, ...etc) til det rent kunstneriske. Videre kan AI være ganske til hjelp opp mot opplæring i game enginess, samt overta rent rutinemessige tekniske ting (bl.a legge inn kode for diverse algoritmer, og slikt) Jeg tror ikke AI tar over kunstnerisk arbeid, men i større grad fjerner tekniske hindringer som en del ganger er assosiert med spill-utvikling. Har ingentint å si om de flytter fokuset hit eller dit med hjelp av AI. De laget akkurat det spillet de haddr lyst å lage. Om du ser på de som er ansatt i Bioware nå kontra når de faktisk lagde gode spill er utfallet ekstremt forutsigbart. Det vi ser nå er kun Bioware in name, det har ingenting med det Bioware har stått for tidligere. De folka som ga oss fantastiske opplevelser en gang i tiden er borte, erstattet med hen å zen å whatever, blått hår å nesering. Du ender da opp med et spill for et ekstremt snevert publikum som umulig kan tjene penger. Ingen AI eller uendelig mef resurser kan endre utfallet når målet er å lage spill for "moderne publikum" som ikke eksisterer. Livredde for å ta noen som helst risk eller fortelle historier med litt edge siden disse "moderne folka" de sikter seg inn på blir fornærmet å støtt av en gråstein i skogen som ligger "feil vei" (Bare så det er nevnt jeg er ingen motstander av AI, i hendene på de rette folkene kommer det til å være en enorm redurs) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå