Sovna Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Jeg var ikke der selv dessverre, bare min kone, venninne og vår lille hund. Fra tomme intet i Torshovdalen i Oslo dukker det flg kona opp en løs hund(lignende en border collie) uten at hun fikk med seg om det var noen eier i nærheten. Vår hund er ikke spes redd store hunder, hun holder klokelig kjeft og viser tydelige dempesignaler istedenfor. I dét hun snur hodet vekk fra den fremmede hunden i et tilsynelatende normalt hilse rituale så benytter dette feige beistet anledningen til å lyn-angripe nakken hennes, fillerister henne til hyl og smerte. Det handler om sekunder i et slikt tilfelle med filleristing så knekker nakken på en liten hund. Min kone nøler ikke i det hele tatt, hun reddet i sin tid vår forrige småhund fra en amstaff før kjeften til dustebikkja nådde frem. Nå fikk hun ikke avverget dette angrepet før hunden vår hadde fått betydelige bittskader langt ned i vev ved nakken. Den store hunden har tydeligvis klart å forandre grep med munnen i luften, for kirurgene kan lese 4 -5 bite posisjoner(hulrom) i vevet. Det har blitt komplikasjoner/infeksjoner, og hunden har nettopp vært inne til re-operasjon. Det er på én måte bra at jeg ikke var der selv, kanskje jeg hadde endt i fengsel i en evt blackout. Og fyttigrisen jeg er så forbanna, og jeg VIL ha tak i den ansvarlige. Jeg har ringt politiet for å forhøre meg om det er et område eller park som er en gjenganger for anmeldelser av slikt. Kanskje det ville være et treff i Torshovdalen jeg kunne spore, henge meg på noen tidligere anmeldelser der. Neida, de hadde ingen som helst logistikk/statistikk for områder eller sortering av anmeldelsene. Jeg har allerede snakket med et par småhundeiere der nede som bekrefter et par hunder som kan være aktuelle for en slik adferd og videre beskrivelser av scenarioet. Løs hund, eieren langt unna. Men jeg får en følelse av at de er litt konfliktsky, engstelige. Tenkte de kanskje turte å ta et bilde av den mistenkte hunden, kona mener hun vil kjenne den igjen med én gang. Vitner til episoden er også et tema selvsagt. Foreløpig er det kun venninne. Og når de ikke har sett noen eier, hvor lett blir dette? Venninnen burde selvsagt blitt igjen på åstedet, men de ble hysteriske begge to og løp til veterinær noen få meter unna. Lurer litt på noen etterforsknings tips. Kanskje det finnes noen forum der angrep/anmeldelser er samlet opp til spott og spe? Kanskje noen her vet? Etter 25 år med hund, og nå med den mest omgjengelige og positive av alle jeg har hatt. Så er det nettopp hun som skal bli kvestet så stygt. Håper og tror hun kommer greit mentalt ut av dette. Vi fokuserer en del på planlegging rundt dette, mental rehab. 2
Duriello Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai (endret) Har du sjekket dyreseksjonen på kvinneguiden? Virker som at det er en del aktivitet der. (Mer en her iallefall) Hvordan går det med den lille? ❤️ Vet ikke helt hvordan dere kan gå frem for å finne eier av denne hunden, men facebook og jungeltelegraf? Evt sjekk området regelmessig til dere ser hunden igjen. Endret 7. mai av Duriello 1
Sovna Skrevet 7. mai Forfatter Skrevet 7. mai Duriello skrev (5 minutter siden): Har du sjekket dyreseksjonen på kvinneguiden? Virker som at det er en del aktivitet der. (Mer en her iallefall) Hvordan går det med den lille? ❤️ Vet ikke helt hvordan dere kan gå frem for å finne eier av denne hunden, men facebook og jungeltelegraf? Evt sjekk området regelmessig til dere ser hunden igjen. Jo, tenkte litt på kvinneguiden. Det er noen flinke folk der, men ikke nødvendigvis noen fler der med lokal innsikt i Oslo på denne saken. Nei, det går kun halvveis bra med hunden og oss egentlig. Første kirurgiske løsning var hastverksarbeid som har resultert i infeksjoner og til og med nekrotisert vev. På få dager. Dette fordyrer prosjektet noe hinsides. Vi må kanskje så langt som til hudtransplantasjon. Nå er det heldigvis spes kirurger som har vært i sving, men det er jo tilbake til start for hundens del. Nye runder med smertelindring og enda flere medikamenter å måtte tvinge ned i gapet hennes. Hun gir jo oss skylda for hennes lidelser nå, alt vi må plage henne med dette og skifte av bandasjer, rens av væske etc. Klart dette er ubehagelig. Skal ikke se bort fra at det blir en runde med den første akutt-kirurgien. Dette var ikke utført etter forskriftene i det hele tatt. 1
Mizzie Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai Du bør etterlyse hunden på Facebook. Meld deg inn i en lokal hundegruppe og beskriv hunden. Ofte kjenner hundeeiere til hunder i nærheten. Det tror jeg blir nærmeste du kan gjøre. Samt anmelde dette til politiet. Hvilken rase var dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå