TheDarkSycamore - SCM Skrevet 7. mai Forfatter Skrevet 7. mai Duriello skrev (Akkurat nå): Thirteen is the sacred number of the Horned Rat!! Yes-Yes. Jah, du sier jo noe der, for de som har overtro på sånt. Skummelt for dem. 🥴🥴
Karltorbj Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai TheDarkSycamore - SCM skrev (14 minutter siden): Helt enig, syns også det blir litt for dumt og smette inn den 13. stjernetegn inn i våres personlige stjernetegn. Holder mer enn nok at det er på stjernehimmelen. Er som deg, tar det ikke saa alvorlig, litt fascinasjon, men har problemer med aa identifisere meg som loeve.
geir__hk Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai 12 minutes ago, TheDarkSycamore - SCM said: Jeg bli 43 år i år, og jeg mener jeg husker at fikk vite om Slangebereren for ca 2,5 årsiden. Ok. Og jeg tror på deg når du hevder å ha blitt holdt for narr i 40 år, du underbygger jo dette ganske godt. Samtidig er jo de fleste jeg kjenner i stand til å vokse med alderen (da mener jeg ikke i fysisk forstand). I dette tilfellet ser det derimot til at du desverre kan ha funnet en slags indre motivasjon til å grave deg dypere, og sånn sett fortsatt å bli holdt for narr på eget initiativ. Om motivasjonen skyldes miljøet (ekkokammer) eller om du selv har økonomisk insentiver er jo ikke godt å si. Det jeg kan si er at ved fylte 43 (egentlig lenge før den tid) - burde en kunne forvente at en person bosatt og oppvokst i Norge skulle kunne kjenne igjen setningsformuleringer, begreper og argumentasjonsteknikker som i kombinasjon er ment for å spenne over et stort (ofte tilnærmet ubegrenset når godvilje legges til) utfallsrom til tross for relativt korte setninger (såkalte spådommer). 1 1
Xiphac Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Har egentlig aldri brydd meg noe om disse stjernetegnene, ei heller tatt det så veldig seriøst. Personlig så sammenligner jeg det med disse såkalte synske som bedriver "Cold Reading", det er alltid noe som passer for noen og enhver. De kan kunsten med å helgardere seg.
Kakkelfant Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai (endret) 53 minutes ago, Xiphac said: Har egentlig aldri brydd meg noe om disse stjernetegnene, ei heller tatt det så veldig seriøst. Personlig så sammenligner jeg det med disse såkalte synske som bedriver "Cold Reading", det er alltid noe som passer for noen og enhver. De kan kunsten med å helgardere seg. Det er nøyaktig slik det er, det sies noe som kan passe for ganske mange og som er nokså vagt, f.eks "du vil møte en spennede person, men det hele tar en uventet vending..!", noe som jo kan bety hva som helst for hvem som helst. Endret 7. mai av Kakkelfant
Karltorbj Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai (endret) Kakkelfant skrev (7 timer siden): Det er nøyaktig slik det er, det sies noe som kan passe for ganske mange og som er nokså vagt, f.eks "du vil møte en spennede person, men det hele tar en uventet vending..!", noe som jo kan bety hva som helst for hvem som helst. Det der, er jo ukeblad horoskop. Tror traadstarter ligger paa et mer serioest plan der. Men jeg deler skeptisen din, det er jo overtro. Endret 8. mai av Karltorbj
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå