Gå til innhold

Burde vi bygge ut vernede vassdrag?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 minute ago, trn100 said:

Hadde ikke tenkt å si det, men siden du kommer med personangrep hele tiden er det fristende å spørre hvor mye en svenske vet om noe som helst i Norge? 😉

Hvorfor kommer du med alla meningslösa smilies? Når har jag kommit med noe personangrepp? 

Ja, hvorfor skulle jag kunna veta noe om Norge? 

• Liker 1
fredrik2 skrev (Akkurat nå):

Hvorfor kommer du med alla meningslösa smilies? Når har jag kommit med noe personangrepp? 

Ja, hvorfor skulle jag kunna veta noe om Norge?

Du har antagelig ikke forstått overskriften? "Burde vi bygge ut vernede vassdrag?"

For meg er dette en diskusjon om kraftutbygging i Norge og du oppfører deg som en svensk versjon av Petter Northug? 😉

Just now, trn100 said:

Du har antagelig ikke forstått overskriften? "Burde vi bygge ut vernede vassdrag?"

For meg er dette en diskusjon om kraftutbygging i Norge og du oppfører deg som en svensk versjon av Petter Northug? 😉

Du har uppenbart inte förstått vad en diskussion är. Kan ikke komma på noen annan orsak till att du nästan aldrig kommenterar det folk skriver. 

Så du har skrivet en massa om att man slösar med energi i Norge. Når man då försöker diskutera det du skriver med dig så ska man alltså bara diskutera "Burde vi bygge ut vernede vassdrag?"

• Liker 1
fredrik2 skrev (1 minutt siden):

Du har uppenbart inte förstått vad en diskussion är. Kan ikke komma på noen annan orsak till att du nästan aldrig kommenterar det folk skriver. 

Så du har skrivet en massa om att man slösar med energi i Norge. Når man då försöker diskutera det du skriver med dig så ska man alltså bara diskutera "Burde vi bygge ut vernede vassdrag?"

Siden det er overskriften for tråden tenkte jeg kanskje det kunne være et greit utgangspunkt, men du vil heller diskutere meg? 😉

Just now, trn100 said:

Siden det er overskriften for tråden tenkte jeg kanskje det kunne være et greit utgangspunkt, men du vil heller diskutere meg? 😉

Men når har jag diskuterat dig? Jag försöker diskutera det du skriver men det är inte så lätt når du ignorera det mesta av det andra skriver. Som det över, du siterar mig men kommenterar överhuvudtaget inte det jag skrev. 

• Liker 1
fredrik2 skrev (1 minutt siden):

Men når har jag diskuterat dig? Jag försöker diskutera det du skriver men det är inte så lätt når du ignorera det mesta av det andra skriver. Som det över, du siterar mig men kommenterar överhuvudtaget inte det jag skrev. 

Da ser vi det kanskje på ulike måter? Jeg kan ikke huske at jeg har sagt at du prater skit (selv om jeg kanskje tenker det) men du sier jo hele tiden at jeg gjør det?

Men nok om det! La oss ikke ødelegge tråden for de andre! Du kan sende meg private meldinger om det er viktig for deg! 🙂

6 minutes ago, trn100 said:

Da ser vi det kanskje på ulike måter? Jeg kan ikke huske at jeg har sagt at du prater skit (selv om jeg kanskje tenker det) men du sier jo hele tiden at jeg gjør det?

Merklig, jag har aldrig sagt att du pratar skit. Det jag har sagt är at du ignorerar det mesta jag skriver, jag har försökt få dig att komma med information om det du påstår och jag har försökt diskutera det du skriver. 

6 minutes ago, trn100 said:

Men nok om det! La oss ikke ødelegge tråden for de andre! Du kan sende meg private meldinger om det er viktig for deg! 🙂

Hvorfor skulle denna "diskussionen" vara speciellt viktigt för mig? Du har skrivet minst lika många inlägg som jag har gjort och du tog upp "diskussionen" på nytt idag. 

• Liker 1
fredrik2 skrev (9 minutter siden):

Merklig, jag har aldrig sagt att du pratar skit. Det jag har sagt är at du ignorerar det mesta jag skriver, jag har försökt få dig att komma med information om det du påstår och jag har försökt diskutera det du skriver. 

Hvorfor skulle denna "diskussionen" vara speciellt viktigt för mig? Du har skrivet minst lika många inlägg som jag har gjort och du tog upp "diskussionen" på nytt idag. 

"Diskusjonen" mener du? Ja, jeg er ikke her daglig og hadde fått en masse meldinger så jeg tok sjansen på å svare deg også! 😉 Beklager...

trn100 skrev (8 timer siden):

Håpet i det lengste at ingen ville ta det personlig! 😉

Utgangspunktet mitt var ikke selve strømsparingen, men mentaliteten! I de fleste andre land i Europa er og har strømsparing vært på agendaen i mange år. I Norge er det få som har brydd seg så lenge strømmen, relativt sett, har vært realtivt rimelig.

Nå har våre myndigheter kommet med en mulighet for å redusere kostnadene for hver enkelt av oss, men som på ingen måte vil bidra til en reduksjon av forbruket, tvert om.

Nei, i Norge har det ikke blitt veldig mye "bedre" i den forstand at vi har redusert forbruket, til tross for LED lamper.

For at nordmenn (og svensker!) skal redusere forbruket må prisene kraftig opp, og ikke ned! 😉

At Norge sløser med strømmen er en seiglivet myte.
Vi bruker mye strøm fordi vi har et kaldere klima enn de som fortsetter å dyrke denne myten og vi bruker strøm der andre fortsatt driver med fossile drivstoffer med vesentlig større tap og utslipp.

Energi til lyspærer bidrar til nødvendig oppvarming i fyringssesongen.

• Liker 3
Skrevet (endret)
Vokteren skrev (23 timer siden):

At Norge sløser med strømmen er en seiglivet myte.
Vi bruker mye strøm fordi vi har et kaldere klima enn de som fortsetter å dyrke denne myten og vi bruker strøm der andre fortsatt driver med fossile drivstoffer med vesentlig større tap og utslipp.

Og nettopp det faktum at vi er langt mer avhengig enn de landene noen trekker frem som "gullkort"; "jammen strømmen er da dyrere i Spania og Italia" og hopper over det faktum at strøm hovedsaklig brukes til lys, TV-er, PC-er og lading av mobiltelefoner og ikke til oppvarming og matlaging. Samt hvilken katastrofe eksplosive strømpriser er for industri og næringsliv i Norge.

Endret av Morromann
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...